توزیع کارت آزمون کاردانی به کارشناسی آغاز شد
دکتر حسین توکلی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد:  کارت شرکت در آزمون داوطلبان ۱۶ کد رشته امتحانی آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸ برای تعادا ۷۵ هزار ۲۵۲ داوطلب و برگ راهنمای مربوط که پذیرش  در رشته‌های مذکور منحصرا بر اساس آزمون صورت می گیرد از ساعت  ۸ صبح امروز سه شنبه هشتم مرداد ماه ۹۸ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت و داوطلبان مذکور ضرورت دارد از ساعت ۱۰ صبح امروز تا ساعت ۲۴ روز پنج شنبه دهم مرداد نسبت به دریافت پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند.

وی در ادامه افزود: آزمون کاردانی به کارشناسی در ۱۶ کدرشته صبح روز جمعه ۱۱ مرداد ۹۸ در ۱۶۳ شهرستان و ۲۷۱ حوزه امتحانی برگزار خواهد شد. همچنین از تعداد ۸۵ هزار و ۵۴۷ نفر داوطلب ثبت نام کننده در دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸ تعداد ۱۰ هزار و ۲۹۵ نفر برای ۱۶ کدرشته با آزمون در روز جمعه ۱۱ مرداد ۹۸ به رقابت می‌پردازند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی سال ۱۳۹۸ برای پذیرش در ۹ رشته با آزمون جمعه ۱۱ مرداد ۹۸ برگزار خواهد شد.

به گفته وی، بر اساس آمار ثبت نام در دوره‌های کاردانی نظام جدید تعداد ۱۱۲ هزار و ۱۹۴ نفر در این دوره‌ها ثبت نام و انتخاب رشته کردند که از این تعداد ۸۵ هزار و ۴۷۳ نفر در رشته های با آزمون به رقابت می پردازند.

توکلی در پایان تاکید کرد: آزمون ۹ رشته امتحانی الکتروتکنیک، کامپیوتر، مکانیک خودرو، تأسیسات مکانیکی، نقشه کشی معماری، حسابداری، تربیت بدنی، گرافیک و صنایع غذایی در ۱۶۰ سئوال و ۲۱۰ دقیقه زمان در ۲۷۱ حوزه و ۱۶۳ شهر برگزار می شود.