یک کیت کاوش فضایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی تحویل داده شد
 به نقل از گیزمگ، در تاریخ ۲۷ ژوئیه سال جاری کپسول دراگون شرکت اسپیس ایکس محموله‌های جدیدی را به فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی تحویل داد.

در میان این محموله‌ها یک کیت آزمایشگاهی به فضانوردان تحویل داده شد که توسط یک تیم تحقیقاتی و به رهبری دانشگاه "ادینبرو"(Edinburgh) ساخته شده است و از باکتری‌هایی استفاده می‌کند تا رفتار میکروارگانیسم‌ها را مطالعه کند.

میکروارگانیسم‌هایی که می‌توانند برای استخراج مواد معدنی و فلزی از سنگ‌های سیارک‌ها، ماه و سیارات استفاده شوند.

استخراج از سیارک‌ها یک پتانسیل اقتصادی بالا دارد به نحوی‌ که می‌تواند پول بسیار زیادی را تامین کند.

 مانند زمین، استخراج فلزات و مواد معدنی در فضا هم معمولا نیازمند یک سری فرآیند پیچیده است که سنگ معدن را به یک ماده مفید و ارزشمند تبدیل می‌کند.

محققان برای انجام این کار باید از تکنیکی به نام "معدن‌کاری زیستی" استفاده کنند.

در این تکنیک از میکروارگانیسم‌ها و یا قارچ‌ها استفاده می‌شود تا به عنوان کارخانه‌های شیمیایی کوچک عمل کنند و سنگ‌ها را بشکنند و مواد شیمیایی مانند آهن، مس، طلا، روی، اورانیوم و توریوم را از درون سنگ استخراج کنند.
این روش استخراج در ابتدا در دهه ۱۹۵۰ میلادی استفاده شد. امروزه هم تنها برای معدن‌کاری نیست و به عنوان راهی برای اصلاح مناطقی استفاده می‌شود که توسط فلزات سنگین و سمی آلوده شده‌اند.

در این راستا محققان حوزه اخترزیست شناسی در دانشگاه ادینبرو یک دهه گذشته را صرف ساخت ۱۸ کیت کوچک کردند که به اندازه راکتورهای معدن‌کاری زیستی هستند و هم‌اکنون در دسترس فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی هستند.

فضانوردان باید قطعات کوچکی از سنگ‌های بازالتی را درون کیت‌ها قرار دهند. سنگ‌هایی که مشابه با قطعات پیدا شده در ماه و مریخ هستند.

هدف از انجام این کار این است که رفتار باکتری‌ها در شرایط بدون جاذبه برای استخراج کانی‌ها بررسی شود.

زمانی‌ که میکروب‌ها رشد کنند، تشکیل کلنی و بیوفیلم‌ها توسط باکتری‌ها بررسی خواهد شد. نتیجه نیز به زمین برگردانده می‌شود تا در دانشگاه‌های ادینبرو و استنفورد تجزیه و تحلیل شود.

نتیجه این آزمایش به درک بهتر رفتار میکروب‌ها در زمین هم منجر خواهد شد.