تبدیل ربات به زیردریایی خودکار
به نقل از فیوچریسم، شاید یک ربات خودکار بتواند ما را به داشتن یک مبدل در زندگی واقعی نزدیک کند.

این ربات موسوم به "آکوانات"(Aquanaut) می‌تواند از یک پری دریایی شبه انسان به شکل یک زیردریایی درآید؛ در نتیجه برای تعمیراتی که زیر دریا صورت می‌گیرند و کارهایی که انجام دادن آنها برای انسان خطرناک است و به یک ربات نیاز دارد، مناسب است.
"هوستون مکاترونیکز"(HMI)، شرکت سازنده آکوانات که برخی از پیشرفته‌ترین ربات‌های ناسا را ابداع کرده، سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد یک ربات زیردریایی چندمنظوره ارائه دهد و نیاز به یک وسیله نقلیه مادر را برطرف کند.

ناسا به تازگی طی یک آزمایش، از نسخه جدید آکوانات در شبیه‌سازی شرایط ریزگرانش برای فضانوردان در حال آموزش استفاده کرد و آن را در یک استخر بزرگ مورد بررسی قرار داد.
استفاده از این ربات در حال حاضر فقط به آزمایش در استخرها محدود است اما پس از این مراحل، به ماموریت در اقیانوس اعزام خواهند شد. آکوانات در این ماموریت‌ها باید بتواند از عهده تعمیر تجهیزات زیر دریا برآید.

هوستون مکاترونیکز امیدوار است که با ارائه آکوانات بتواند فناوری رباتیک زیر دریا را کاملا متحول کند. وسایل نقلیه زیردریایی بدون سرنشین، در حال حاضر دو مقوله را شامل می‌شوند؛ وسایل نقلیه زیردریایی که به سلاح دریایی "اژدر" (Torpedo) شباهت دارند و برای ماموریت‌های اکتشافی راه دور مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ دستگاه‌های کنترل از راه دور جعبه‌ای که برای پشتیبانی از کشتی‌ها و ماموریت‌های زیر دریا به کار می‌روند. هوستون مکاترونیکز قصد دارد این دو مقوله را در یک ربات قرار دهد.
"نیک رادفورد"(Nic Radford)، بنیانگذار هوستون مکاترونیکز گفت: ما دو مهارت داریم؛ فرستادن ربات‌ها به نواحی دور افتاده و استفاده از آنها برای انجام دادن کارهای سودمند در محیط‌هایی با شرایط ناملایم.
رادفورد که به مدت 14 سال به بررسی و کار روی پروژه‌های مربوط به ربات‌های پیشرفته در "مرکز فضایی جانسون"(JSC) ناسا پرداخته، در این باره گفت: اعتراف می‌کنم که کار در فضا، دشوارتر از کار زیر دریا است. فضا یک محیط بکر و دست‌نخورده است اما در مقابل، در فضای زیر دریا همه چیز پویا است.