رقابت تحلیل‌گران داده سیگنال‌های مغزی
به گزارش معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، هدف از برگزاری این رویداد ملی شکل‌گیری هسته‌های پژوهشی و فناوری متشکل از مهندسان و پزشکان با رویکرد حل مشکلات بالینی موجود در کشور است، آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز در تلاش است تا با برگزاری این مسابقه تعامل پژوهشگران حوزه‌های بالینی و مهندسی پزشکی، علوم اعصاب و شاخه‌های مختلف آن ایجاد شود.

مشارکت، همکاری و هم‌افزایی بین‌رشته‌ای در راستای کاربردهای بالینی، به خدمت گرفتن قابلیت‌های هوش مصنوعی در راستای نیازهای جامعه‌ پزشکی، تلفیق تجربه‌های با ارزش افراد خبره بالینی با روش‌های مهندسی در جهت بهبود تشخیص‌های بالینی و افزایش سرعت تشخیص و پیاده‌سازی سیستم‌های پزشکی از راه دور از دیگر اهدافی است که در این رویداد در نظر گرفته شده است.

این مسابقه در دو مرحله غیرحضوری و حضوری در قالب گروه‌هایی متشکل از استادان، محققان و دانشجویان برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان باید به‌صورت گروه‌های ۲ تا ۵ نفره در این مسابقه ثبت‌نام و اعضای گروه خود را مشخص کنند.

علاقه‌مندان پس از ثبت‌نام و دریافت سوالات تا ۳۱ شهریور ۹۸ فرصت دارند تا پاسخ و نتایج حاصل را از طریق وب‌سایت آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز ارسال کنند و پس از داوری، پذیرفته‌شدگان مرحله نخست در مهرماه ۱۳۹۸ به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

ثبت سیگنال‌های EEG یکی از مرسوم‌ترین روش‌های بررسی عملکرد مغز به‌صورت غیرتهاجمی است، امروزه توانایی بالقوه‌ EEG در کاربردهای درمانی و تشخیصی مورد توجه قرار گرفته و برای تحقق این توانایی بالقوه روش‌های متعددی برای پردازش وتحلیل سیگنال EEG پیشنهاد شده است که به‌طور روزافزونی در حال توسعه‌اند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز به نشانی http://nbml.ir مراجعه کنند.

آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز با هدف پاسخگویی بخشی از نیازهای پژوهشی و فناوری کشور در زمینه ایجاد زیرساخت تصویربرداری و تحریک مغزی برای تحقیقات شناختی و ارائه خدمات دانش‌بنیان در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی و نقشه‌برداری مغز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شده است.