از توسعه لجام گسیخته مراکز آموزش عالی جلوگیری مي‌كنند
محمد کافی در جلسه بررسی موانع و راهکارهای توسعه مرکز آموزش عالی کاشمر، اظهار کرد: مرکز آموزش عالی کاشمر برای رسیدن به استانداردهای مدنظر باید بیش از گذشته تلاش کند.

وی ضمن تاکید بر جلوگیری از توسعه لجام گسیخته مراکز آموزش عالی، خواهان تمرکز مرکز آموزش عالی کاشمر بر ماموریت‎های محلی و منطقه‌ای خود شد.

دبیر هیئت امنای دانشگاه‎های استان خراسان‌رضوی عنوان کرد: توسعه رشته‌های جدید باید منطبق بر نیازهای منطقه و ماموریت راهبردی مرکز باشد. امیدواریم در آینده مرکز آموزش عالی کاشمر بتواند به عنوان یک بازوی توانمند، برخی از وظایف دانشگاه فردوسی در حوزه‎های ماموریت راهبردی مرکز (آب، کشاورزی و محیط زیست در خشک بوم با محوریت توسعه پایدار) را در منطقه انجام دهد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: خوشبختانه مرکز آموزش عالی کاشمر راه درستی را در تحقق اهداف عالی وزارت علوم در پیش گرفته است.

هادی معماریان، رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر نیز ادامه حمایت‌های مجموعه مدیریتی دانشگاه فردوسی مشهد از این مرکز را خواستار شد.

معماریان افزود: اصلاح ساختار اداری، فرم‌ها، روال‌ها، قراردادها و افزایش سطح کیفی نیروها، راه‌اندازی و فعال‌سازی گروه نظارت و ارزیابی، آموزش‌های آزاد و مجازی، کارآفرینی و ارتباط با صنعت و مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویی از جمله اقداماتی بوده که طی 15 ماه گذشته انجام شده است.

وی همچنین از تجهیز و تخصیص فضای فیزیکی جدید به مرکز نوآوری و شتاب‌دهی ترشیز و امضای قرارداد پشتیبانی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و عنوان کرد: تملک زمین مرکز آموزش عالی کاشمر به مساحت 7 هکتار و انعقاد قرارداد با مهندسان مشاور برای انجام مطالعات پردیس همراه با تفاهم‌نامه با فرمانداری این شهر در حق انتفاع 10 ساله از ساختمان موجود از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

معماریان در ادامه به تدوین سند آمایش با کمک تیم مطالعاتی دانشگاه فردوسی و فعال‌سازی کانون‌های فرهنگی و دانشجویی، ایجاد کانون‌ها و انجمن‌های جدید دانشجویی و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با مراکز مختلف دولتی، خصوصی و سمن‌ها اشاره کرد.

وی همچنین از افزایش جذب دانشجو همراه با جذب اعضای هیات علمی جدید خبر داد و گفت: خوابگاه‌های دانشجویی استیجاری تجهیز و استانداردسازی شده‎اند.