کتابخوان‌ها چگونه برای مطالعه کارمان را ساده می‌کنند
درون کتابخوان الکترونیکی چه خبره؟
کتابخوان  الکترونیکی وسیله‌ای است که می‌تواند کتاب‌های الکترونیکی و نسخه‌های دیجیتالی کتاب‌های محبوب را بخواند و این امکان را برای شما فراهم آورد که چندین رمان را در یک دستگاه با خود حمل کنید. با این حال، تمام کتاب خوان‌های الکترونیکی شرایط یکسانی ندارند و انواع مختلفی از کتابخوان‌های الکترونیکی وجود دارد. می‌توان بسیاری از محصولات هم سو مانند گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی را به‌عنوان کتابخوان‌های الکترونیکی استفاده کرد، ولیکن تفاوت در این‌جاست که  آن‌ها از جوهرالکترونیک مورد استفاده در دستگاه‌های اختصاصی بهره‌مند نیستند. جوهر الکترونیکی از سوی دو عامل اصلی E Ink و Xerox. توسعه می‌یابد. درحالی‌که آن‌ها در حال توسعه برای کار به روش‌های متفاوت از هم هستند، شباهت‌هائی نیز دارند، مانند جوهر آن‌ها که ساخته‌شده از میکروکپسول‌های پرشده با جوهر یا یک ماده چرب است. ذرات خاکستری حمل بار مثبت، ذرات سیاه و سفید حمل‌بار منفی را برعهده دارند. هنگامی که در یک صفحه نمایش با میکروالکترونیک یکپارچه می‌شود، صفحه نمایشی از سلول‌های کوچک ساخته خواهد شد که باعث ایجاد بار مثبت یا منفی میکروکپسول‌ها شده و آن‌ها را روی صفحه نمایش قابل مشاهده یا نامرئی می‌کند و این مسئله متن را روی صفحه ایجاد می‌کند.
بسیاری از کتابخوان‌های الکترونیکی معروف که از این تکنیک استفاده می‌کنند، عبارتند از:  Barnes & Noble nook، Cybook Opus، BeBook و Kindle Amazon. 
یکی دیگر از نکات قابل توجه در مورد کتابخوان‌های الکترونیکی این است که انواع مختلف آن‌ها فرمت‌های مختلف الکترونیکی را می‌خوانند.  همه آن‌ها فرمت PDF را به‌طور اولیه تشخیص می‌دهند ولیکن بیشتر آن‌ها با فرمت‌های خاص طراحی شده‌اند، به این معنی است که کاربران باید متناسب با دستگاه خود از نوع خاصی از فرمت کتاب استفاده کنند.
نسل جدید از Kindle Amazon قابلیت دسترسی به اینترنت را از طریق 3G و Wi-Fi داراست، بنابراین می‌تواند با استفاده از سرویس Whispernet آمازون، محتوا را دانلود کرد. برنامه‌های Kindle نیز برای سیستم‌های اپل آی فون و ویندوز در دسترس هستند و این دستگاه یک رقیب واقعی در بازار eReader است.
پنج حقیقت اساسی در رابطه با کتابخوان‌های الکترونیکی
1. راه‌حل ذخیره‌سازی
آمازون Kindle می‌تواند هزاران کتاب را در یک لحظه ذخیره کند و همدم مناسبی برای تعطیلات شما باشد، به‌ویژه این‌که که وزن آن کمتر از 280 گرم (10oz) است.
2. صرف زمانی کوتاه
  Kindle بی‌سیم با استفاده از Whispernet این امکان را فراهم می‌کند که جست‌وجو برای یافتن کتاب‌ها و دانلود آن‌ها را در زمانی کمتر از 60 ثانیه انجام دهید.
3. بدون پرداخت هزینه
نکته حائز اهمیت درمورد دسترسی به اینترنت بی‌سیم Kindle این است که رایگان است. آمازون به‌عنوان بخشی از خدمات خود اتصال به اینترنت را پرداخت می‌کند.
4. بالابردن قدرت 
 یک‌بار شارژ درصورتی‌که وایرلس روشن باشد به مدت چهار روز و در شرایطی که وایرلس خاموش باشد به مدت دو هفته دوام می‌آورد اما شارژ آن از طریق کابل برق یا از طریق USBهم خیلی آسان است.
5. خدمات اشتراکی
در ایالات متحده، جایی که این وسیله حیرت‌انگیز راه‌اندازی شد، می‌توان اشتراک روزنامه‌ها و مجلات را به صورت الکترونیکی دریافت کرد، طوری که همیشه به روز شود.
اجزای کتابخوان الکترونیک 
پوشش خارجی
قاب صفحه E Ink
قاب پشتی
صفحه کلید
کارت بی‌سیم
باتری Li-ion
برد مدارها و کلیدها

صفحه نمایش Kindle
جوهر الکترونیکی
بر خلاف کتابخوان‌های الکترونیک قبلی که از صفحه نمایش ال‌سی‌دی استفاده می‌کردند، Kindle  از فناوری جوهر الکترونیکی استفاده می‌کند به طوری که به نظر می‌رسد شبیه به جوهرروی کاغذ است.
بدون نور پس زمینه
صفحه نمایش دارای نور پس زمینه نیست، بنابراین، مانند کتاب‌های کاغذی، شما همچنان به منبع نور خارجی برای مشاهده متکی هستید.
تک‌رنگ
Kindle ممکن است فقط در حال حاضر به‌عنوان یک دستگاه تک رنگ کار کند اما مدل‌های رنگی آن در راه است.
ذخیره انرژی
این دستگاه از انرژی بسیار کمی استفاده می‌کند. زمانی‌که یک صفحه را برای اولین‌بار ایجاد می‌کند فقط باتری را نمایش می‌دهد.
مراحل خریداری کتاب الکترونیکی از طریق 3G
1. جست‌وجو در شبکه‌ها
برای دریافت یک کتاب جدید روی منو کلیک کنید سپس در فروشگاه  Kindle Store برای خرید مقالات، کتاب‌ها و مجلات شروع به جست‌وجو کنید.

2. دسته‌بندی‌ها
شما می‌توانید از طریق جست‌وجو  یک عنوان مانند فروشگاه متداول آمازون، با وارد کردن یک کلمه کلیدی یا به سادگی از طریق جست‌وجو در دسته‌بندی‌ها به‌راحتی مطالب دلخواه‌تان را جست‌وجو کنید.
3. کتابخانه بزرگ
در این سیستم بیش از 350هزارکتاب وجود دارد. بنابراین پیدا کردن دقیقا همان چیزی که به دنبال آن هستید، به همراه توصیه‌های شخصی، بسیار ساده و آسان است.
4. دانلود نمونه
زمانی که شما کتابی را انتخاب کرده‌اید قبل از پرداخت نهایی می‌توانید یک بخش و نمونه‌ای از کتاب را به صورت رایگان دانلود کنید و در صورت رضایت مبلغ را پرداخت و کتاب را خریداری کنید.
5. خرید
یک نسخه پشتیبانی از کتاب‌های خریداری شده از سوی آمازون در کتابخانه Kindle برای دانلود مجدد نگهداری می‌شود. 
6. سیستم Whispernet
Whispernet توزیع کتاب‌ها، مجلات و روزنامه را به صورت Wireless با استفاده از اتصال 3G انجام می‌دهد. رومینگ بین‌المللی در حال حاضر در 100 کشور فعال است.
بهترین کتابخوان‌های الکترونیکی: 
Cybut Opus
اندازه صفحه نمایش: پنج اینچ
فضای ذخیره‌سازی: یک گیگابایت
رزولوشن: 600در 800
صفحه لمسی: ندارد
عمر باتری: هشت‌هزار صفحه
وزن: 150 گرم
سونی PRS-600
اندازه صفحه نمایش: شش اینچ
فضای ذخیره‌سازی: 512 مگابایت
رزولوشن: 600 در 800
صفحه لمسی: دارد
عمر باتری: 7500 صفحه
وزن: 286 گرم
COOL-ER
اندازه صفحه نمایش: شش اینچ
فضای ذخیره‌سازی: یک گیگابایت
رزولوشن: 600 در 800
صفحه لمسی: ندارد
عمر باتری: هشت‌هزار صفحه
وزن: 178 گرم