تأمین فناوری‌های پهپادی در کشور با کمک دانشجویان
به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به اهمیت بالای صنعت پهپاد در کشور، شبکه نوآوری به عنوان حلقه ارتباط بین صنعت، نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه پهپادی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کار خود را آغاز کرده است.

در این شبکه بخش‌های مختلفی چون بخش «توسعه فناوری»، «محصول» و «خدمات» وجود دارد. بر اساس اعلام ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بخش فناوری این پروژه در سطح دانشگاه‌های ایران انجام می‌شود و بیشتر نگاه به آینده دارد، بر همین اساس مذاکرات مختلف با دانشگاه‌ها آغاز شده است.

در واقع مهم‌ترین وظیفه شبکه نوآوری پهپادی در کشور برای شرکت‌های دانش‌بنیان خدماتی، ارائه تسهیلات برای خرید پهپاد، ایجاد بازار برای آن‌ها از طریق مذاکره با مراکز مختلف دولتی و آموزش‌های لازم کاربرد پهپاد و کسب‌وکار است.

از جمله اهداف این شبکه می‌توان به «تلاش برای بهره‌مندی از تمامی قابلیت‌های موجود در صنعت با هدف تولید پهپادهایی باقابلیت‌های ویژه با نگاه تجاری به‌منظور ورود به بازارهای بین‌المللی» و «ایجاد نشان تجاری شناخته شده برای این محصولات تولید شده به منظور ارائه در بازارهای بین‌المللی» اشاره کرد.