برگزاري نهمین کنفرانس ملی خلأ ایران آذرماه
دکتر مهدی رنجبر، دبیر اجرایی این رویداد علمی با اعلام این خبر گفت: این کنفرانس در راستای ترویج و توسعه دانش و فناوری‌های مرتبط با خلأ برگزاری می‌شود و هم‌زمان با آن کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه تخصصی این حوزه نیز برقرار خواهد بود.

وی افزود: ساخت مواد در ابعاد کوچک تحت خلأ، کاربردهای خلأ در سامانه‌های شبیه‌ساز فضا، کاربردهای خلأ در فناوری سلول‌های خورشیدی، کریستالیزاسیون و انجماد جهت‌دار تحت خلأ و فرایندهای لایه نشانی تحت خلأ ( MBE, PLD, PVD, CVD )، ازجمله محورهای اصلی این کنفرانس است.

عضو هیئت‌علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به دیگر محورهای نهمین کنفرانس ملی خلأ ایران، تصریح کرد: ادوات، تجهیزات و سامانه‌های مرتبط با فناوری خلأ، ساخت ادوات و قطعات میکرو / نانو الکترونیک و سایر موضوعات مرتبط با علوم و فناوری خلأ، محورهای دیگر این رویداد علمی است.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، وی ۱۵ شهریورماه سال جاری را پایان مهلت ارسال مقالات به نهمین کنفرانس ملی خلأ ایران اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت کنفرانس به نشانی www.vsi.ir/vac 9 مراجعه کنند.