یک‌طرفه شدن خیابان ویلا بدون موافقت شورای شهر تهران/ ۱۷ شهریور دیگری در راه است
به گزارش قلم، شهرداری منطقه ۶ تهران با همکاری پلیس راهور برای تسریع در تبدیل خیابان نجات اللهی به گذر صنایع دستی به یک طرفه کردن این خیابان اقدام کرد.

اجرای این طرح از سوی شهرداری منطقه ۶ تهران و مطرح نشدن موضوع در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران موجب شد تا این اقدام تداعی کننده تجربه خیابان  ۱۷ شهریور باشد.

خیابانی که با هدف ایجاد پیاده راه و کمک به افزایش دسترسی به فضای عمومی آغاز شد و شورای شهر پنجم نیز تا امروز نتوانسته تبعات به وجود آمده از این اقدام را برطرف کند.

محمد علی کرونی دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران درباره جزئیات یک طرفه شدن خیابان استاد نجات اللهی (ویلا) گفت: موضوع یک طرفه شدن خیابان نجات‌الهی (ویلا) در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران مطرح نشده است.

دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به برنامه سوم توسعه گفت: در برنامه سوم توسعه بند‌هایی برای توسعه فرهنگی آمده است که شهردار منطقه ۶ با هماهنگی پلیس راهور برای تبدیل خیابان ویلا به گذر صنایع دستی به یک طرفه کردن آن اقدام کرد.

کرونی گفت: برنامه ریزی‌ها به شکلی است که عرض پیاده راه افزایش پیدا کند و تنها یک لاین برای عبور و مرور خودرو ایجاد شود.

او با اشاره به این موضوع که ممکن است نسبت به اجرای این طرح اعتراض‌هایی ایجاد شود، گفت: قرار است در جلسه مشترک کمیسیون فرهنگی و حمل و نقل شورای شهر تهران که روز یکشنبه برگزار خواهد شد، ابعاد اجرای این طرح بررسی شود.

کرونی در پاسخ به این سوال که آیا با یک طرفه شدن خیابان نجات‌الهی (ویلا) بار ترافیکی این خیابان به دیگر خیابان‌های مجاور اضافه نمی‌شود؟ گفت: خیابان ویلا محدوده اجرای طرح ترافیک است و با توجه به محدودیت‌های ترافیکی جدید، این امکان وجود دارد شهروندان به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی سوق پیدا کنند.

کرونی با اشاره به مطرح نشدن این طرح در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: تصمیم اجرای این طرح در کمیته معابر متشکل از شهردار منطقه ۶ تهران و پلیس راهور گرفته شده است.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به تجربه خیابان ۱۷ شهریور گفت: ما در موضوع بستن خیابان‌ها آزمون و خطای گسترده‌ای داشتیم که نمونه بارز آن تبدیل خیابان ۱۷ شهریور به پیاده راه بود که شورای شهر تهران هنوز تبعات آن را می‌پردازد.

کرونی گفت: اگر مشاهده کنیم با اجرای این طرح، بار ترافیکی ایجاد و موجب نارضایتی شهروندان شود، به طور حتم کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به آن ورود خواهد کرد.

پیش‌تر الهام فخاری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تأکید بر این موضوع که تبدیل خیابان استاد نجات اللهی به گذر صنایع دستی و یک طرفه شدن آن مصوبه شورای شهر تهران را ندارد، از شهرداری منطقه ۶ تهران خواست هرچه زودتر یک طرفه کردن خیابان نجات اللهی را لغو کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران