غفاری "رئیس پارک علم و فناوری گلستان" شد
 در حکم دکتر منصور غلامی خطاب به دکتر غفاری آمده است: "با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جناب‌عالی و بر اساس پیشنهاد معاون محترم پژوهش و فناوری، به موجب این حکم به سمت رئیس پارک علم و فناوری گلستان منصوب می‌شوید.

امید است با تعامل مؤثر با مدیریت استان و سایر دستگاه‌های اجرایی شرایط توسعه پارک و حل مشکلات شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان را فراهم آورید و ایجاد روابط هدفمند با دانشگاه‌های استان را برای بهره‌گیری دانشگاهیان از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری در صدر برنامه‌های خود قرار دهید.
انتظار می‌رود با ارزیابی شرایط موجود پارک علم و فناوری گلستان و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه‌ای و مشارکت بخش خصوصی و دولتی به توسعه کالبدی پارک و ارتقای جایگاه آن اهتمام ورزید و زمینه تقویت کمی و کیفی خدمات و حمایت‌های پارک از توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را فراهم آورید. ایفای نقش مؤثر در بهینه‌سازی زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی منطقه و همکاری با نقش‌آفرینان اصلی آن، همچنین توجه خاص به توسعه کمی و کیفی مؤسسات مستقر در پارک از دیگر موضوعات مهمی است که توجه جناب‌عالی و همکاران محترم را در پارک علم و فناوری گلستان می‌طلبد.

ان‌شاءالله با توکل به خداوند سبحان و پیروی از آموزه‌های اسلامی و مبانی علمی، مأموریت‌ها و وظایف محوّله را برپایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های مصوّب دولت تدبیر و امید و طرح‌های پیشنهادی به مجلس محترم شورای اسلامی اجرا و با جلب همکاری دانشگاهیان و صاحب‌نظران در مراکز دولتی و خصوصی حوزه فناوری نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری ایفا کنید".

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، دکتر مهدی غفاری، متولد سال ۱۳۵۷ در گلپایگان و استادیار پایه ۱۴ گروه مهندسی پلیمر دانشگاه گلستان است.

وی دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر دانشگاه تهران و دکتری تخصصی پلیمر پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران است.

دکتر غفاری، چاپ بیش از ۳۵ مقاله علمی-پژوهشی در مجلات نمایه شده ISI و ISC، انجام ۱۵ طرح تحقیقاتی، بیش از ۵۰ مقاله در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی، استاد راهنمای ۱۵ دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر، پژوهشگر برتر دانشگاه شهید چمران اهواز در سال ۱۳۹۵ و مدیر کنترل کیفیت برگزیده کشوری از سوی مؤسسه استاندارد ایران در سال ۱۳۸۷ را در کارنامه فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود دارد.

از سوابق اجرایی وی می‌توان به مسئول گروه پلیمر، مرکز پرتو فرآیند یزد سازمان انرژی اتمی ایران (۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴)، قائم‌مقام معاونت تحقیقات و کاربرد پرتوها، مرکز پرتو فرآیند یزد سازمان انرژی اتمی ایران (۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵)، معاونت تحقیقات و کاربرد پرتوها، مرکز پرتو فرآیند یزد سازمان انرژی اتمی ایران (۱۳۸۵ تا ۱۳۸۶)، مدیر کنترل کیفیت، مدیر گروه مهندسی پلیمر، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه گلستان (۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴)، رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه گلستان (۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷) و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان ۱۳۹۷ تاکنون اشاره کرد.

وزیر علوم همچنین در نامه جداگانه‌ای از خدمات دکتر موسی حسام، رئیس سابق پارک علم و فناوری گلستان در زمان تصدی مسئولیت این پارک قدردانی کرد.