سخنگوی دولت؛
مالیات بر سرمایه را در دستور کار داریم
به گزارش قلم، علی ربیعی سخنگوی دولت صبح امروز(یکشنبه) در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، اظهار داشت: از 23 تیرماه بیمه تکمیلی محیط بانان اجرا شده است.
 
وی افزود: هفته جاری هفته تامین اجتماعی است و امیدواریم نظام تامین اجتماعی را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که ریسک زندگی سالمندی کاهش یابد.
 
ربیعی ادامه داد: امروز ما لایحه اصلاح نحوه فعالیت صندوق های قرض الحسنه را تصویب کردیم تا این صندوق ها بدرستی کار خود را ادامه دهند، رسیدگی به سیل زدگان را هر دو هفته یکبار داریم دنبال و یک مصوبه در مورد آن داریم.
 
سخنگوی دولت تاکید کرد: من ازهمه رسانه ها میخواهم در مورد مدیریت تعارض منافع بنویسند، ما حتما باید به سمت اصلاح ساختارها برویم.
 
وی با بیان اینکه بطور کلی یک ضعفی در پایگاه های اطلاعاتی شصت هفتاد ساله داریم، خاطرنشان کرد: سامانه مالیاتی و پایگاه رفاهی ایرانیان بیش از 90 درصد پیشرفت داشته و کلیه دستگاه ها موظف به همکاری شدند، الان هم قرار شده با اهرم مالیات بر فعالیت های اختلال زا نظارت شود، ما مالیات بر سرمایه را در دستور کار داریم که مسکن هم بخشی از آن است اما شتاب زده عمل نمی‌کنیم تا سرمایه از این بخش خارج نشود.
 
ربیعی در خصوص وجود مشکل زیر ساخت در  شهرک‌های صنعتی، گفت: ما از محل مالیات بر عوارض بخشی را به شهرک ها اختصاص می دهیم، در لایحه مالیات بر ارزش افزوده سهمی را برای شهرک های صنعتی اختصاص داده ایم، الان هم اغلب شهرک های صنعتی از زیر ساخت خوبی برخوردار است.
 
سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که دولت برای عدم ایجاد کاسبان تحریم چه خواهد کرد، گفت: تحریم ها شرایطی را ایجاد کرده اند که عوامل غیر اقتصادی در تورم و نرخ ارز داشته و ما هم بنا نداشتیم بیانات بیشتری در این باره داشته باشیم، شدت تحریم ها از تحریم دولت قبل بیشتر است.
 
وی گفت: ما نرخ تولید رشد کشاورزی و صنعتی رو به بهبودی داشته ایم، 18 ماه سخت را داشتیم اما 24 ماه رو به بهبود را خواهیم داشت، با تلاش آقای زنگنه دیگر شرایط باندهایی که در تحریم ها سوءاستفاده می کردند ایجاد نمی‌شود.
 
ربیعی در مورد فشار دستگاه اجرایی در خصوص پرونده نجفی که از سوی قاضی پرونده اعلام شد، اظهار داشت: ما به اصل تفکیک قوا معتقدیم، هیچ یک از ارکان دولت در این زمینه فعالیتی نداشته؛ اگر دستگاهی بوده اعلام کنند و من این مساله را تکذیب میکنم.
 
سخنگوی دولت گفت: ما امسال 8400 میلیارد تومان برای اقشار خاص و گروه‌های هدف در نظر گرفته ایم. یارانه آرد برای نان حذف نخواهد شد، آنچه در آیین نامه آمده آرد صنعتی بوده که به سمت آرد مورد استفاده خواهد رفت، حذف سه دهک به هر اندازه ای که مقدور باشد اجرایی می شود.
 
وی در مورد سهمیه بندی بنزین در ساختار بودجه، اظهار داشت: حدود چهار ماه است که کمیته‌های تخصصی از سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد، صمت، مجلس و مرکز بررسی های استراتژیک کار می کنند، نتایج آن در جلسه روز گذشته شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا مطرح شد، این تغییر ساختار شامل درآمد زایی پایدار، هزینه کرد کارا، ارتقا ثبات توسعه و عدالت و اصلاحات نهادی آمده است، هنوز عدالت منطقه‌ای مطلوب نیست، سهم یک نفر در خاش با یک تهرانی و اصفهانی یکی نیست.
 
ربیعی با تاکید بر اینکه جایگاه آقای جهانگیری در دولت محکم است، گفت: سندیکاها و گروه‌های اجتماعی از اهداف دولت بودند که در این کار موفق بودیم، خیریه‌های ایجاد شده در این دولت از تمام خیریه ها ایجاد شده در کشور در طول سالیان قبل بیشتر شده است.
 
سخنگوی دولت تاکید کرد: اصلاح ساختار بودجه به منزله تنگ تر کردن بودجه نیست، بلکه دارای دو هدف فوری و دراز مدت است که برای ثبات اقتصاد پایدار خواهد بود.
 
وی در مورد اقدام انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی، گفت: ما اقدام حقوقی لازم را در خصوص پرسنل این نفتکش که به اسارت نیروهای انگلیسی در آمده دنبال می کنیم، خود دادگاه جبل الطارق چیز مهمی پیدا نکردند و خدمه را آزاد کردند و پیش بینی می کنم انگلیسی ها بزودی این نفتکش را رها می کند، ما توصیه مان این است که بجای فرستادن ناو به منطقه اجازه دهند منطقه بدست کشورهای منطقه اداره شود.
 
ربیعی در مورد انتشار خبر دستگیری فریبا عادل خواه، گفت: من خبر ندارم که چه کسی ایشان را دستگیر کرده و از این موضوع خبری ندارم.
 
وی در مورد سریال گاندو بیان داشت: اصلا زمانی که مسئله زندانیان از سوی آمریکا مطرح شد، رضاییان دستگیر نشده بود.

منبع: فارس