مراحل آماده‌سازی سایوز برای پرتاب در حال تکمیل شدن است
پرتاب موشک حامل ناو کیهانی سایوز ام.اس -۱۳ قرار است در ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۹ صورت گیرد. در این پرواز شصتمین خدمه اصلی ایستگاه فضایی بین‌المللی شامل فضانورد روسکاسموس الکساندر اسکورتسف، فضانورد سازمان فضایی اروپا لوکا پارمیتانو و فضانورد ناسا اندرو مورگان حضور دارند.

در حالی که فضانوردان سرگئی ریژیکوف از روسکاسموس، توماس مارشبورن از ناسا و سویچی ناگوچی از سازمان فضایی ژاپن به عنوان گروه پشتیبان آنها را در آموزش‌ها همراهی کرده‌اند. اسکورتسف، پارمیتانو و مورگان قرار است تا ۶ ماه فوریه در ایستگاه فضایی بین‌المللی فعالیت داشته باشند.

سایوز ام.اس -۱۳ یکصد و چهل و دومین ناو سرنشین‌دار سایوز بشمار می‌رود که از سال ۱۹۶۷ کار حمل و نقل فضانوردان به مدار زمین را بر عهده داشته است.
قبلاً اعلام شده بود ویلیام گرستنمایر معاون برنامه‌های سرنشین‌دار سازمان فضایی آمریکا (ناسا) به همراه هیئتی از کارشناسان آمریکایی در ۲۰ ژوئیه برای نظارت بر پرتاب ناو کیهانی سایوز ام.اس -۱۳ به بایکونور خواهد آمد اما با توجه به برکناری ناگهانی گرستنمایر معلوم نیست آیا هیئت آمریکایی به روسیه خواهند آمد یا خیر.

قرارداد ناسا برای استفاده از سفینه سایوز توسط فضانوردان آمریکایی در سال آینده و با پرتاب سایوز ام.اس -۱۷ پایان خواهد یافت. این سازمان امیدوار است از امسال، فضانوردانش را از خاک آمریکا و با سفینه‌های شرکت‌های بوئینگ و اسپیس ایکس راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی کند و دیگر نیازی به سفینه‌های روسی سایوز نداشته باشد در عین حال برای احتیاط در آخرین توافق، ناسا دو صندلی دیگر سایوز برای پرتاب‌های بعدی را نیز خریده است.