حذف ایران از لیگ ملت‌های والیبال
تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال از ساعت ۲:۳۰ بامداد شنبه به مصاف برزیل رفت و با نتیجه سه بر دو شکست خورد. ست‌های اول و دوم این بازی با نتایج ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۲۳ به سود برزیل رقم خورد اما ایران در ۲ ست بعدی با امتیازات ۲۶ بر ۲۴، ۲۵ بر ۲۰ پیروز شد تا کار به ست پنجم کشیده شود. در ست پنجم هم در حالی که ایران با سه امتیاز پیش افتاده بود و در آستانه پیروزی قرار داشت، این برزیل بود که در نهایت ۱۵ بر ۱۰ برنده شد تا به مرحله بعد صعود کند.

با این نتیجه ایران با ۲ شکست در مرحله گروهی حذف شد و نتوانست به جمع چهار تیم برتر مسابقات راه یابد. لهستان و برزیل تیم‌های اول و دوم گروه شدند و در مرحله نیمه‌هایی باید به مصاف آمریکا و روسیه بروند.

ایگور کولاکوویچ در این بازی تیم خود را با یک تغییر نسبت به مسابقه با لهستان روانه میدان کرد. سعید معروف، امیر غفور، سیدمحمد موسوی، علی‌اصغر مجرد، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی و محمدرضا حضرت‌پور بازیکنان اصلی ایران در بازی با برزیل بودند. در این مسابقه مجرد جایگزین علی شفیعی شد.
ست اول (ایران ۲۰ - برزیل ۲۵)

در اوایل بازی، ۲ تیم به صورت پایاپای پیش می‌رفتند تا اینکه لوکارلی دریافت‌کننده برزیل در امتیاز ۶ بر ۵، در خط سرویس قرار گرفت. لوکارلی با هشت سرویس پیاپی که سه مرتبه آن به صورت مستقیم به امتیاز تبدیل شد، شرایط بازی را در ست اول به صورت کامل تغییر داد. در امتیاز ۱۳ بر ۵ به سود برزیل، فرهاد قائمی به جای فیاضی وارد میدان شد تا مشکل دریافت تیم ایران برطرف شود. شاگردان کولاکوویچ تلاش کردند با جنگندگی زیاد فاصله هشت امتیازی را جبران کنند. حضور قائمی نیز تأثیر مثبتی بر عملکرد تیم ایران گذاشت. کاهش فاصله باعث شد رنال دال‌زاتو سرمربی برزیل در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ وقت استراحت بگیرد تا روند امتیازگیری تیم ایران را مختل کند. ۲ سرویس دیدنی غفور که یکی از آنها به امتیاز مستقیم تبدیل شد، نتیجه را ۲۰ بر ۱۹ کرد و اختلاف را به حداقل رساند. اما در امتیازات پایاپی برزیلی‌ها کم‌اشتباه‌تر بودند. در امتیاز ۲۲ بر ۱۹، فیاضی دوباره به جای قائمی وارد زمین شد اما تجربه بازیکنان برزیل در اواخر ست به کمک آنها آمد تا پیروز شوند. هفت امتیاز از ۲۵ امتیاز برزیل در ست اول، با اشتباهات بازیکنان ایران کسب شد.
ست دوم (ایران ۲۳ - برزیل ۲۵)

در اوایل این ست هم شرایط ست اول تا حدودی تکرار شد. ایران در امتیاز ۴ بر ۳ پیش بود که نوبت سرویس زدن به لوکارلی رسید. این بازیکن سه سرویس عالی زد و ۲ امتیاز مستقیم گرفت تا دوباره برزیل پیش بیفتد. در امتیاز ۱۱ بر ۸ به سود برزیل، مجرد به دلیل برخورد با فیاضی مصدوم شد و از زمین بیرون رفت تا شفیعی جایگزین او شود. شفیعی بلافاصله پس از ورود به زمین یک امتیاز با دفاع روی تور کسب کرد و سپس در خط سرویس قرار گرفت و با سرویس خوب خود زمینه کسب یک امتیاز دیگر را برای ایران فراهم کرد تا فاصله به حداقل برسد. ۲ سرویس خوب موسوی باعث شد ایران نه تنها کار را به تساوی بکشد بلکه در امتیاز ۱۵ بر ۱۴ از حریف پیش بیفتد تا دال‌زانو وقت استراحت بگیرد. پس از این وقت استراحت دوباره برزیل با استفاده از ۲ اشتباه فردی بازیکنان ایران پیش افتاد؛ امتیاز اول برزیل با برخورد سرویس موسوی به تور و دومی هم با بیرون رفتن اسپک غفور کسب شد تا وقت استراحت فنی دوم در امتیاز ۱۶ بر ۱۵ به نفع برزیل اعلام شود. پس از وقت استراحت فنی، شرایط تیم ایران بهتر شد و توانست ۲ امتیاز از برزیل پیش بیفتد. بازیکنان ایران با سرویس‌های خوب، دریافت برزیل را دچار مشکل کردند و در حمله هم کم‌اشتباه‌تر ظاهر شدند. در امتیاز ۲۱ بر ۱۸ به سود ایران، سرمربی برزیل برای دومین بار وقت استراحت گرفت. همین وقت استراحت دوباره روند بازی را عوض کرد. برزیل با توپ‌گیری درخشان و یک دفاع روی تور خوب، ۲ امتیاز کسب کرد. در امتیاز ۲۱ بر ۲۰ این بار نوبت کولاکوویچ بود که وقت استراحت بگیرد اما برخلاف برزیل، وقت استراحت کولاکوویچ نه‌تنها باعث تغییر روند بازی به سود ایران نشد بلکه این برزیل بود که ۲۳ بر ۲۲ پیش افتاد تا دومین وقت استراحت ایران هم درخواست شود ولی تلاش او بی‌فایده بود و برزیل بازهم به پیروزی رسید.
ست سوم (ایران ۲۶ - برزیل ۲۴)

در ابتدای این ست بازیکنان ایران با عملکرد خوب در زدن اسپک و سرویس، ۴ بر ۱ از برزیل پیش افتادند تا این بار دال‌زاتو خیلی زود وقت استراحت بگیرد. سرمربی برزیل تا امتیاز ۵ بر ۱، هر ۲ فرصت بازبینی خود را نیز درخواست کرد که هر دو بار هم اشتباه بود. وقت استراحت فنی اول در امتیاز ۸ بر ۵ برای ایران اعلام شد. سرویس‌های خوب ایران، دریافت برزیل را به شدت دچار مشکل کرده بود. دفاع روی تور ایران هم سد محکمی مقابل حملات برزیل به وجود آورد. ایران در فاصله دو وقت استراحت فنی فاصله را یک امتیاز بیشتر کرد و به نتیجه ۱۶ بر ۱۴ رسید. ایران با عملکرد خوب خود به سوی پیروزی پیش می‌رفت. دال‌زاتو در امتیاز ۲۱ بر ۱۷ وقت استراحت گرفت تا مانند ست قبل شرایط بازی را به سود تیم خود تغییر دهد. پس از این وقت استراحت، برزیل عملکرد بهتری داشت و فاصله را کم کرد. چند اشتباه فردی از بازیکنان ایران و عملکرد خوب برزیل در دفاع روی تور باعث شد نتیجه ۲۲ بر ۲۰ شود تا این بار کولاکوویچ وقت استراحت بگیرد. اما رزنده پاسور و کاپیتان برزیل که در میانه ست وارد زمین شده بود با عملکرد دیدنی در توپ‌گیری و البته درخشش مدافعین روی تور این تیم باعث شدند که بازی در امتیاز ۲۲ به تساوی برسد و کولاکوویچ دومین وقت استراحت خود را هم بگیرد. درخشش عبادی‌پور در امتیازات پایانی به داد تیم ایران رسید و ایران برنده ست سوم شد.
ست چهارم (ایران ۲۵ - برزیل ۲۰)

از ابتدای ست چهارم رزنده در ترکیب اصلی برزیل باقی ماند. در اوایل ست بازی به صورت پایاپای پیش می‌رفت و حتی وقت استراحت اول هم در امتیاز ۸ بر ۷ به سود ایران اعلام شد اما عملکرد فوق‌العاده مدافعین روی تور برزیل، سه امتیاز پیاپی برای این تیم کسب کرد تا کولاکوویچ در امتیاز ۱۱ بر ۸ به سود برزیل وقت استراحت بگیرد. بالا رفتن اشتباهات فردی در تیم ایران، شرایط را به سود برزیل کرده بود تا اینکه نوبت زدن سرویس به موسوی رسید. ۲ امتیاز سرویس موسوی، فاصله را به حداقل رساند و سرمربی برزیل را مجبور کرد در امتیاز ۱۴ بر ۱۳ وقت استراحت بگیرد. اما بازیکنان ایران که قصد نداشتند نتیجه را به راحتی به حریف واگذار کنند با جنگندگی زیادی بازی کردند. عبادی‌پور مثل یک ستاره در اسپک و دفاع درخشید تا وقت استراحت فنی دوم در امتیاز ۱۶ بر ۱۵ به سود ایران اعلام شود. با بازگشت بازیکنان به زمین، عبادی‌پور به صورت پیاپی با دفاع و اسپک ۲ امتیاز گرفت و فاصله را بیشتر کرد. بازیکنان ایران با عملکرد خوب در توپ‌گیری و دفاع روی تور، این فاصله سه امتیازی را حفظ کردند تا دال‌زاتو دومین وقت استراحت خود را در امتیاز ۲۱ بر ۱۸ بگیرد اما این بار دیگر برنامه‌های او بی‌نتیجه بود و ایران در مسیر پیروزی سرعت بیشتری گرفت.
ست پنجم (ایران ۱۰ - برزیل ۱۵)

بازیکنان ایران با روحیه بالاتری نسبت به حریف وارد زمین شدند. این روحیه بالا و جنگنده، با عملکرد درخشان در توپ‌گیری همراه شد. حملات تیم ایران هم بسیار کم‌اشتباه بود. عبادی‌پور در این ست هم ستاره بود. ایران با امتیاز ۸ بر ۵ پیش افتاد اما با تغییر جای دو تیم در زمین، شرایط به سود برزیل تغییر کرد. یک تصمیم داور که کار را به تساوی در امتیاز ۸ کشاند، به شدت با اعتراض بازیکنان ایران همراه شد. این اتفاق روحیه تیم را به هم ریخت و امتیاز بعدی هم به سادگی از دست رفت. کولاکوویچ در امتیاز ۹ بر ۸ به سود برزیل وقت استراحت گرفت تا آرامش را به تیم بازگرداند اما بازیکنان به خصوص معروف به شدت عصبی شده بودند. اشتباهات فردی بازیکنان ایران هم بسیار زیاد شد تا برزیل برنده این مسابقه نفس‌گیر باشد.
برنامه و نتایج مسابقات مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال به وقت تهران

پنجشنبه ۲۰ تیر

برزیل ۲ - لهستان ۳

آمریکا ۳ - فرانسه ۱

جمعه ۲۱ تیر

ایران ۱ - لهستان ۳

روسیه ۳ - فرانسه ۰

شنبه ۲۲ تیر

ایران ۲ - برزیل ۳

ساعت ۵:۳۰، آمریکا - روسیه

یکشنبه ۲۳ تیر

ساعت ۲:۳۰، تیم اول گروه A - تیم دوم گروه B

ساعت ۵:۳۰، تیم اول گروه B - تیم دوم گروه A

دوشنبه ۲۴ تیر

ساعت ۰:۳۰، رده‌بندی

ساعت ۳:۳۰، فینال