از کاخ موزه گلستان با نوای موسیقی کر بازدید کنید
 گروه کُر «شانته» به‌ رهبری احمد نونهال با همکاری جشنواره موسیقی صبا در دومین رویداد تابستانه پنج قطعه موسیقی کرال را در موزه نگارخانه کاخ گلستان اجرا می‌کند.

مسعود نصرتی، مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان در این زمینه گفته است: قطعات کرال به دلیل آنکه با صدای طبیعی انسان اجرا می‌شود و درونمایه آن بیشتر موضوعات نیایشی است، برای اجرا در فضاهای تاریخی هم‌سویی دارد و مشابه آن در مکان‌های تاریخی و کلیساهای قدیمی در خارج از ایران نیز مرسوم بوده است. در کشور ما نیز موزه کاخ گلستان به دلیل آکوستیک خوبی که دارد، می‌تواند بستری فراهم کند تا مخاطبان فرهنگ‌دوست علاوه بر بازدید از فضای داخلی موزه، به موسیقی گروه کُر نیز گوش کنند که خود پیشینه‌ای چند صد ساله دارد.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اظهار کرد: در این رویداد هنری آثاری از یوهان سباستاین باخ، پیوتر ایلیچ چایکوفسکی، و هکتور ویالوبوس و دو قطعه‌ی فولک (محلی) ایرانی اجرا خواهد شد.

گروه کر دانشجویی «شانته» در اسفند ماه سال ۱۳۹۶ به سرپرستی احمد نونهال و با همراهی تعدادی از دانشجویان دانشکده موسیقی دانشگاه هنر تهران، تأسیس شد و تمرینات رسمی این گروه از فروردین ۱۳۹۷ آغاز شده است. اعضای این گروه را دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های آهنگسازی، نوازندگی موسیقی جهانی و نوازندگی موسیقی ایرانی تشکیل می‌دهند.

این برنامه ساعت ۱۷ در روز ۲۲ تیر ماه در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان واقع در میدان ارگ برگزار می‌شود.