معایب معروف‌ترین ارز دیجیتال جهان
به گزارش قلم، این روزها شاهد افزایش انتقادهای وارده به بیت‌ کوین، به دلیل دارا بودن معایبی همچون نوسان بیش از حد قیمت‌ها، معاملات غیرقانونی و کلاهبرداری در مبادله هستیم. از سویی دیگر، به دلیل مصرف بیش از حد انرژی این ارز دیجیتالی معروف، در روزهای اخیر مورد بازخواست  قرار گرفته است.
 
به تازگی، دانشگاه کمبریج با استفاده از یک نرم‌افزار محاسبه‌گر آنلاین، میزان مصرف برق بیت‌ کوین و مقایسه آن با میزان مصرف برق سایر نهادها را ارائه کرده است. بر اساس برآوردهای انجام شده، این ارز دیجیتالی، 61.76 تراوات بر ساعت، در طول یک سال استفاده می‌کند. گفتنی است که این میزان، بیشتر از مصرف برق بسیاری از کشورها و همچنین 0.28 درصد از کل برق مصرفی جهان است!
 
قابل ذکر است که جمهوری چک، 62.34 تراوات بر ساعت در طول یک سال استفاده می‌کند، در حالی که این میزان برای سوئیس 58.46 تراوات بر ساعت اعلام شده است. در واقع، بیت‌ کوین اگر یک کشور بود، در جایگاه چهل‌ویکم کشورهای بالاترین مصرف‌کنندگان برق قرار می‌گرفت.
 
در نمودار ارائه شده، میزان برق مصرفی سالیانه بیت‌ کوین و مقایسه آن با سایر مناطق مختلف جهان در سال 2019 را مشاهده می‌کنید؛

WhatsApp Image 2019-07-10 at 01.22.42