ناپایدار بودن وضعیت جوی و دریای هرمزگان
کارشناس پیش بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان گفت: درساعت صبح تا ظهر در سواحل دریای عمان تا شرق تنگه هرمز افزایش باد جنوب شرقی خواهیم داشت که سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

مرضیه سی سی پور افزود: توصیه‌می شود باتوجه به مواج بودن سواحل جاسک تا شرق تنگه هرمز شناورهای سبک و صیادی از رفت و آمد دریایی خودداری کنند.

وی بیان داشت: از ساعت ظهر از میزان سرعت باد کاسته می شود اما همچنان از بامداد پنجشنبه شاهد افزایش بادهای جنوب شرقی در سواحل دریای عمان خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: درمقایسه با روز گذشته از میزان شدت بادهای شمال غربی کاسته شده اما توصیه می شود با توجه به مواج بودن دریا به‌ویژه در مناطق غربی جزیره لاوان شناورهای سبک و صیادی از رفتن به این مناطق خودداری کنند.

سی سی پور گفت: درساعت بعدازظهر نیز باتوجه به تاثیر جریان شرقی و افزایش رطوبت در ارتفاعات استان رشد ابر خواهیم داشت که سبب رگبار پراکنده باران، رعد وبرق و افزایش لحظه ای سرعت باد خواهد شد.

وی ادامه داد: تقویت این موج ناپایدار به صورت نقطه ای در ارتفاعات شمالی و شرقی هرمزگان و منطقه بشاگرد پیش بینی می شود.

این کارشناس هواشناسی هرمزگان ادامه داد: از لحاظ دمایی نیز ضمن ماندگاری هوای گرم در بیشتر نقاط استان تغییر قابل ملاحظه ای پیش‌بینی نمی شود و از روز جمعه به طور نسبی شاهد افزایش دما خواهیم بود.