در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی
دلار به بالاترین سطح سه هفته اخیر رسید / طلا ارزان شد
به گزارش قلم به نقل از رویترز، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌شود، امروز به دنبال افزایش بازدهی اوراق قرضه به بالاترین سطح سه هفته اخیر رسید.

رئیس بانک مرکزی آمریکا، جروم پاول قرار است از روز چهارشنبه به مدت دو روز در برابر کنگره به توضیحاتی در خصوص سیاست پولی فدرال‌رزرو بپردازد.

چگونگی رویکرد او در این سخنرانی در مورد سیاست‌گذاری‌ها یکی از متغیرهایی است که روند شاخص دلار را مشخص خواهد کرد.

در حالی که فدرال‌رزرو پیش‌تر اعلام کرده بود ممکن است نرخ بهره را در ماه جولای کاهش دهد، حالا آمار اشتغال مطلوب آمریکا این احتمال را مبهم کرده است.

سرمایه‌گذاران همچنان انتظار دارند به دلیل تورم ضعیف و نگرانی از ادامه جنگ تجاری، فدرال‌رزرو نرخ بهره را ۲۵ واحد کاهش دهد.

در این سخنرانی اگر جروم پاول تمایلی به کاهش نرخ بهره نشان ندهد، شاخص دلار روند صعودی خود را ادامه خواهد داد.

شاخص دلار روز سه‌شنبه از قله ۹۷٫۵۱۸ واحد عبور کرد که این بالاترین نرخ از نوزدهم ژوئن محسوب می‌شود. امروز نیز در معاملات آسیایی شاخص دلار ۹۷٫۵۱۸ واحد رسید.

ب دنبال رشد شاخص دلار، قیمت جهانی طلا هم در معاملات امروز با افت ۰٫۴ درصدی به هزار و ۳۹۲ دلار و ۷۹ سنت به ازای هر اونس رسید.

اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است اعلام کرده، موجودی طلای با کاهش ۰٫۲۲ درصدی به حدود ۷۹۹ تن رسیده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت طلای تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.