اوایل مرداد نسخه بروزرسانی شده "استارشیپ" رونمایی مي‌شود
 به نقل از سی نت، حدود ۳ سال گذشته بود که "ایلان ماسک" ایده سفر به مریخ را مطرح کرد و تا به امروز نیز تلاش‌های زیادی در راستای تحقق این رؤیا انجام داده است. بزرگترین کار او طی این سه سال ساخت فضاپیمای "استارشیپ"(Starship) است. وی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که اواخر این ماه پس از آزمایش "استارهاپر "از نسخه بروز رسانی شده این فضاپیما رونمایی خواهد کرد.

اسپیس ایکس مدت‌ها است که در حال آزمایش موتور نسخه آزمایشی فضاپیمای "استارشیپ" موسوم به "استارهاپر"(Starhopper) است و اکنون نیز اعلام کرده است پس از انجام آخرین آزمایش استارهاپر از نسخه بروزرسانی شده فضاپیمای استارشیپ رونمایی خواهد کرد که اگر اینگونه باشد افراد باید تا آخر ماه ژوئیه منتظر بمانند.

هدف از طراحی فضاپیمای "استارشیپ" توسط شرکت اسپیس ایکس ارسال انسان‌ها به ماه و مریخ است. در ماه ژانویه سال جاری هنگامی که ایلان ماسک تصویری از نسخه آزمایشی "استارشیپ" را منتشر کرد، توجه افراد بسیاری را به این فناوری جلب کرد و اکنون نسخه آزمایشی این فضاپیما با پشت سر گذاشتن چند آزمایش سبب گشته تا شرکت اسپیس ایکس یک گام به تحقق رؤیای گردشگری فضایی و ارسال انسان‌ها به ماه و مریخ در سال ۲۰۲۴ نزدیک شود.

از جمله آزمایشاتی که اسپیس ایکس بر روی استارهاپر انجام داده است می‌توان به آزمایش "موتور رپتور" (Raptor engine) آن اشاره کرد.