در راستای سیاست های شستا انجام می شود:
مشارکت تاپیکو در عرضه ۱۰ درصد از سهام شرکت پتروشمی نوری
به گزارش قلم به نقل از روابط عمومی تاپیکو، این هلدینگ که با در اختیار داشتن ۱۷ درصد از سهام شرکت پتروشیمی نوری در کنار شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی از سهامداران عمده این شرکت بحساب می آید، هم راستا با سایر سهامداران و در راستای سیاستها و اسناد بالادستی ابلاغ شده از سوی وزارت رفاه و شستا مبنی بر حضور حداکثری در بازار سرمایه، در فرایند عرضه اولیه شرکت پتروشیمی نوری حضور خواهد داشت و ۱۰ درصد از سهام در اختیار خود را در این فرایند عرضه خواهد کرد.
بهای تمام شده هر سهم شرکت پتروشیمی نوری در پرتفوی تاپیکو ۲۰۸۹ ریال بوده و تعداد ۵۱ میلیون سهم متعلق به تاپیکو در فرایند عرضه اولیه بفروش خواهد رفت که مابه التفاوت مبلغ فروش و بهای تمام شده به عنوان سود حاصل از فروش سهام در صورتهای مالی سالجاری شناسایی خواهد شد.
همچنین با بورسی شدن این پتروشیمی با نماد «نوری» این شرکت از فهرست شرکتهای غیر بورسی به لیست نمادهای بورسی با انعکاس ارزش بازار کشف شده در گزارش های ماهانه تاپیکو افشا خواهد شد که توان تحلیلی در محاسبه NAV را افزایش می دهد.
کلیه مدارک و مستندات مورد نیاز برای این عرضه اولیه از سوی تاپیکو ارائه شده و طبق اعلام مسئولان بورس و سهامدار عمده، فرایند  انتشار آگهی عرضه اولیه تا ۱۵ روز آینده تکمیل خواهد شد.
حضور و مشارکت در این عرضه اولیه در راستای تاکید شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی مبنی بر حضور در بازار سرمایه، ارتقای شفافیت شرکتهای زیرمجموعه شستا و بهره مندی از مزایای حضور در بورس از جمله معافیتهای مالیاتی، تقویت انظباط مالی و افشای گزارشات منظم و دوره‌ای انجام می شود.
شرکت پتروشیمی نوری (برزویه) با ظرفیت تولید ۴.۵ میلیون تن، بزرگترین تولید کننده مواد آروماتیکی در جهان به شمار می رود. تایپکو ۱۷ درصد، هلدینگ خلیج فارس ۶۴.۵ درصد و شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری ۶.۵ درص از سهام این شرکت پتروشیمی را در اختیار دارند.