شگرد محتکران خانه‌های خالی برای کلاهبرداری بانک‌ها

به گزارش قلم، مصطفی‌قلی خسروی در خصوص خانه های خالی از سکنه در کشور اظهار کرد:‌ گفته می‌شود حدود 500 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در تهران داریم.

وی ادامه داد:‌این خانه‌ها معمولا جزو واحدهای مسکونی لوکس هستند که به عنوان مثال در لواسان قرار دارند. این خانه معمولا هفته‌ای یکبار مورد استفاده قرار می‌گیرد و جزو خانه‌های خالی محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که عده‌ای در شمال کشور خانه‌هایی را خریداری کرده‌اند و به عنوان منزل‌های دوم یا برای استفاده خاص از آن بهره می‌برند، افزود: متاسفانه برخی از یک بانک وام می‌گیرند و با آن واحدهای مسکونی متعددی را می‌سازند و پس از احداث این خانه‌ها را وارد بازار نمی‌کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که احتکار این خانه‌ها برای گران فروختن آنها انجام می‌شود،‌ تصریح کرد:‌ این قبیل افراد 100 میلیارد وام از بانک دریافت می‌کنند و آنرا بازپرداخت نمی‌کنند، وقتی با افزایش قیمت‌ها واحدهای ساخته شده ارزش افزوده خوبی پیدا می‌کند تازه می‌روند و با بانک دیگری وارد مذاکره شده و وامی را دریافت می‌کنند.

خسروی بیان کرد: پس از دریافت وام، تسهیلات بانک اول را تسویه کرده و دوباره خانه‌های ساخته شده یاقمانده را خالی نگه می‌دارند و این رنجیره تکرار می‌شود.

وی تاکید کرد:‌به طور قطع اخذ مالیات از چنین افرادی که خانه‌ها را احتکار می‌کنند باعث ایجاد تعادل در بازار و تعدیل قیمت‌ها خواهد شد.