پرفروش‌ترین خودروهای برقی که رکورد زدند
به گزارش قلم، بسیاری از کشور‌های جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گاز‌های گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودرو‌های تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند؛ بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودرو‌های برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودرو‌های برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودرو‌های پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودرو‌هایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

بسیاری از کشور‌های جهان نیز قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گاز‌های گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودرو‌های تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند. بدین ترتیب دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودرو‌های بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

با توجه به نمودار زیر، به ترتیب خودرو‌های تسلا مدل ۳، شورولت وولت و تسلا مدل اس به ترتیب سه خودروی برقی و الکتریکی پرفروش در بازار ایالات متحده آمریکا نام گرفته‌اند.

خودروهای برقی که در فروش رکورد زدند

بنابراین می‌توان گفت که پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین خودرو‌های برقی به فروش رفته در بازار آمریکا به ترتیب میزان فروش آن‌ها در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۹ میلادی به شرح زیر است:

۱. تسلا مدل ۳: ۲۰۹ هزار و ۱۹۶ دستگاه

۲. شورولت وولت: ۱۵۵ هزار و ۸۱۰ دستگاه

۳. تسلا مدل اس: ۱۵۱ هزار و ۱۱۷ دستگاه

۴. نیسان لیف: ۱۳۵ هزار و ۵۴۸ دستگاه

۵. تویوتا پریوس / پریوس پرایم: ۱۰۱ هزار و ۹۰۳ دستگاه

۶. تسلا مدل ایکس: ۷۴ هزار و ۸۵۲ دستگاه

۷. فورد فیوژن انرژی: ۶۴ هزار و ۶۳۹ دستگاه

۸. شورولت بولت: ۵۰ هزار و ۱۷۶ دستگاه

۹. فورد سی مکس انرژی: ۴۲ هزار و ۲۳۱ دستگاه

۱۰. بی. ام؛ و آی ۳: ۳۹ هزار و ۳۴۱ دستگاه

بر اساس گزارش وب سایت visualcapitalist، با نگاه مختصری بر این فهرست می‌توان دریافت که تسلاموتورز به عنوان یکی از شرکت‌های تولیدکننده خودرو‌های برقی و الکتریکی نوظهور مستقر در ایالات متحده توانسته است از مجموع کل خودرو‌های برقی به فروش رفته در ژوئن سال جاری میلادی (یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۲۵۵ دستگاه) به موفقیت قابل توجهی دست یابد و سهم اعظمی از بازار این کشور را به خود اختصاص دهد و با جلب نظر، توجه و رضایت مشتریان و شهروندان این کشور، فروش قابل قبول و بالایی را برای خود رقم بزند.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودرو‌های بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

از آنجا که خودرو‌های برقی و الکتریکی به تازگی وارد صنعت خودروسازی و تولید انبوه شده‌اند، هنوز از قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای برخوردار نیستند، اما به دلیل آنکه دوستدار محیط زیست هستند و آلودگی هوا و صوتی ایجاد نمی‌کنند، طرفداران بسیار زیادی به خصوص در کشور‌های اروپایی همچون آلمان، سوئد، دانمارک، نروژ و فنلاند پیدا کرده‌اند.

منبع:  باشگاه خبرنگاران