بازگشت گرما به مازندران
بارندگی که از عصر یکشنبه در استان مازندران آغاز شد، منجر به کاهش حداقل ۱۰ درجه‌ای دما در استان شد که این میزان کاهش در مناطق کوهستانی بیشتر بود.

دمای هوای مازندران که هفته گذشته از مرز ۳۶ درجه نیز عبور کرد، بود روز گذشته یعنی سه شنبه به ۲۴ درجه رسید تا مردم و گردشگران طعم هوای خنک بهاری را در دل تابستان مازندران تجربه کنند.

بر اساس آخرین پیش بینی‌های هواشناسی مازندران آسمان مازندران برای امروز صاف تا نیمه ابری است و دمای هوا نیز در گرم‌ترین ساعت روز به حدود ۳۰ درجه خواهد رسید.

همچنین برای گذر امروز به روز جمعه ۱۴ تیرماه آسمانی نیمه ابری همراه با استقرار سامانه گرمایی برای استان پیش بینی می‌شود که دما. هوا از مرز ۳۱ درجه عبور نخواهد کرد.

هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که موج بعدی بارندگی‌ها از اواخر ورز شنبه یا اوایل روز یکشنبه هفته آینده وارد استان می‌شود که دوباره شاهد کاهش دما و خنک شدن هوا خواهیم بود.

گفتنی است که این گرمای کوتاه مدت و گذرا، فرصت مناسبی به کشاورزان استان می‌دهد تا محصول برنج خود را که به مرحله برداشت رسیده است درو کنند.

هم اکنون گلوگاه با ۲۶ درجه گرم‌ترین و آلاشت سوادکوه وسیاه بیشه با ۱۱ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقاط استان هستند.

استان مازندران دارای بیش از ۲۳۰ هزار هکتار زمین شالیزاری است که امسال به علت بارش‌های متناوب بهاری حدود ۲۲۰ هزار هکتار آن زیر کشت رفت.