شهردار مشهد:
ایستادگی و مقاومت شهدا، الگوی مدیریت شهری است
به گزارش قلم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی در مراسم شروع مجدد عملیات احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس متبرک به حضور دو پیکر مطهر شهید گمنام دفاع مقدس با بیان مطلب بالا خاطرنشان کرد: خوشحالم امروز در چنین فضایی حضور دارم چون همه ما مدیون ایثار، استقامت و ایستادگی شهدا هستیم.
وی با بیان اینکه امیدوارم عملیات احداث این مرکز زودتر به نتیجه برسد، خاطرنشان کرد: در این مسیر از پیگیری‌های مجدانه سردار یوسفعلی‌زاده و سردار نجانی تشکر ویژه می‌کنم چون اگر این پیگیری‌ها نبود، این مرکز به این مرحله نمی‌رسید.
کلائی تصریح کرد: کار اجرایی در دوره حاضر کار سختی است چرا که اموری که باید در فرآیند طبیعی انجام شود و منجر به خدمت‌رسانی مردم شود، بسیار دشوار و سخت شده است.
وی ضمن اشاره به تاکید رهبری بر مسائل اقتصادی و شناسایی نقاط آسیب‌پذیر جامعه مانند رسیدگی به قشر کم برخوردار افزود: بخشی از این مسائل مربوط به فشار خارجی و بخشی فکر می‌کنم ناتوانی داخلی ما است.
شهردار مشهد گفت: این موزه می‌تواند فرهنگ ایثار و ایستادگی را در سطح جامعه گسترش دهد تا رفتارهای جامعه تحت تاثیر چنین ارزش‌های اخلاقی قرار بگیرد.
وی با عنوان اینکه ساخت این مجموعه می‌تواند بسیار کمک‌دهنده باشد، خاطرنشان کرد: فارغ از احداث و ساخت چنین مکان‌هایی، ما خودمان هم باید پیام شهدا و ایثارگرانی که در جنگ حضور داشتند را درک کنیم و آن چیزی نیست جز مقاومت و ایستادگی.
کلائی با تاکید بر اینکه باید کارآمدی نظام را در عرصه عمل به مردم نشان دهیم، بیان کرد: دستور مقام معظم رهبری و اولویت کشور هم بر این است و باید مسیر درست را در این خصوص طی کرد.
وی ادامه داد: باید جلوی هر مانعی ایستاد، اگر مانع نظام بوروکراتیک است و اجازه نمی‌دهد، باید مقابله و ایستادگی کرد. اگر کم کاری است یا مساله‌ای باعث می‌شود خدمات‌رسانی ما کمرنگ شود، ایستادگی و مقاومت آنجا هم به عهده ماست.
شهردار مشهد با اشاره به سخنان امام علی (ع) در جنگ جمل مبنی بر استقامت و اعتماد به خداوند اضافه کرد: ما هم نباید از هیچ‌گونه مشکل و فشار خارجی‌ای ناامید شویم.
وی افزود: همانطور که دوستان در این مجموعه حرکت جهادی کردند و نتیجه دیدیم ما هم باید از این شیوه در زمینه‌های دیگر استفاده کنیم و خدمت‌رسانی کامل داشته باشیم.
شهردار مشهد با بیان اینکه همه باید دست به دست هم بدهند تا کارآمدی شهر را نشان داده شود، تصریح کرد: ما باید با تاکید بر انجام کار درست این پیام را به درون و بیرون هم بدهیم. اولویت‌های کاری ما براساس سخنان رهبر معظم مباحثی مانند اشتغال، رونق تولید و رسیدگی به اقشار کم برخوردار است.