تماس تلفنی هاشمی رفسنجانی با پسرش در زندان
 آیت­‌الله هاشمی‌رفسنجانی در پنجمین روز بهار به منطقه عسلویه پایتخت انرژی ایران سفر و از شرکت‌های ساخته شده و در حال ساخت مربوط به صنایع گوناگون پتروشیمی بازدید و با کارکنان، کارگران و مدیران مجموعه بزرگ پارس جنوبی دیدار کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این بازدید که از 10 صبح شروع شد و تا 5 بعدازظهر ادامه داشت، در هر یک از شرکت‌های زیرمجموعه پتروشیمی، مسئولان مربوطه گزارشی از کارها و برنامه‌ها ارائه می‌کردند.

هاشمی‌رفسنجانی در دو دیداری که با کارکنان و مدیران داشت، از تدوین سیاست‌های کلی آمایش سرزمینی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و تأیید رهبری نظام گفت و افزود: نتایج اجرای آن سیاست‌ها، خلق تمدنی جدید در سواحل خلیج‌فارس و دریای عمان است.

هاشمی‌رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش به شروع کارهای مربوط به تأسیسات دریایی، ساخت و به کارگیری لوله‌های بزرگ در زیر دریا و ساخت سکوها برای حفاری‌ها در نخستین سال‌های پس از پایان جنگ و آغاز سازندگی اشاره کرد و با یادآوری زحماتی که آقای مهدی هاشمی برای دستیابی ایران به صنایع دریایی و تأسیسات مربوط به آن، گفت: دیشب با وی که در زندان است، تماس گرفتم و گفتم که می‌خواهم به منطقه‌ای بروم که آغاز تحولات آنجا را شروع کرده بودی و وی نیز با ابراز خوشحالی از آغاز مجدد فازهای متعدد منطقه عسلویه، به مردم منطقه سلام رساند و اظهار امیدواری کرد که نتایج این کارها در زندگی مردم تأثیر بگذارد.

مشروح سخنان وي به نقل از خبرگزاري ها از اين قرار است:

** کم‌بارانی‌ها و خشکسالی‌های سال‌های اخیر، تأمین آب برای آینده این مناطق را یک برنامه راهبردی کرده است. در سالهاي گذشته طرح هاي آب شیرین‌کن‌ به نتایج ملموسی نرسیده و اخیراً دانشگاه آزاد اسلامی به صورت جدی این طرح را پیگیری می‌نماید و امیدواریم با استفاده از دانش جوانان کشور و تجارب کشورهای دیگر، به فکر تأمین آب مطمئن برای کشاورزی، صنعت و شرب باشیم.

**یکی از شروط پیشرفت، تعامل با جهانیان است که آن هم در دولت یازدهم و پس از توافقات هسته‌ای و تصویب برجام، آماده شده که می‌توان در کنار واردات ابزار لازم، تولیدات فراوانی را صادر کرد.

**{با تبریک موفقیت‌های سیاسی و هسته‌ای به دولت، وزارت خارجه و تیم مذاکره‌کنند} وقتی رهبری نظام ساخت بمب هسته‌ای را حرام دانسته‌اند، معلوم نیست چرا و چگونه منتقدان محدودیت موقت غنی‌سازی در مقابل رفع تحریم‌ها را به ضرر کشور می‌دانند. به عنوان کسی که از اول در جریان کارها بودم، با اطمینان به مردم می‌گویم که آنچه در مذاکرات به دست آوردیم، بسیار فراتر، بهتر و مهمتر از امتیازهایی است که معمولاً در مذاکرات سیاسی می‌دهند تا امتیازهای بیشتری بگیرند.

**امیدواریم عسلویه منبع تغذیه ایران صنعتی، مخصوصاً صنایع پتروشیمی باشد که از نرم‌ترین مواد تا سخت‌ترین مواد را شامل می‌شود.

**همزیستی مسالمت‌آمیز شیعه و سنی در سراسر کشور خوشحال‌کننده است. خوب است کشورهای منطقه که در آتش اختلافات مذهبی می‌سوزند، از زندگی برادرانه و خواهرانه شیعه و سنی در ایران درس و الگو بگیرند.