احداث اتاق تمیز در اصفهان
دکتر طاهره چنگیز از تکمیل سوله‌های پارک علم و فناوری سلامت خبر داد و اظهار کرد: تجهیز برخی از سوله‌ها و خرید کتاب از دیگر برنامه‌ها بود.

وی از استقرار ۴۰ شرکت دانش‌بنیان در پارک علم وفناوری سلامت نیز خبر داد و افزود: سال گذشته فراخوان طرح‌های پژوهشی بین رشته‌ای دادیم که تحت حمایت قرار گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین از تکمیل پژوهشکده قلب و پژوهشکده بیماری‌های غیر واگیر خبر داد و گفت: مرکز مهارت‌های تجهیزات پزشکی نیز در این مدت تاسیس شد.

دکتر چنگیز در ادامه یادآور شد: چون عمده درآمد دانشگاه از محل درمان است، بنابراین تعهد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مبنی بر کاهش هزینه‌های بیمه باعث شد بیش از ۱۰ درصد شاهد کاهش درآمد بیمه‌ای و درآمد درمانی در سال گذشته باشیم.

وی گفت: هر ساله بودجه زیادی به عنوان یک درصد سهم حوزه پژوهش مشخص می‌شود، اما درآمدهای پیش‌بینی شده محقق نمی‌شود و یا نقدینگی آن حاصل نمی‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه تصریح کرد: به عنوان مثال از ۱,۲۰۰ میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی شده این دانشگاه، تنها هزار میلیارد تومان محقق شد که عملاً ۵۰۰ میلیارد آن به صورت مطالبات از بیمه باقی ماند و نقدینگی آن تا پایان سال ۹۷ در اختیار دانشگاه قرار نگرفت.

بر اساس اعلام وبدا، وی گفت: بحران نقدینگی دانشگاه در اسفند سال ۹۷ به جایی رسید که برای فراهم کردن تجهیزات و لوازم ضروری درمانی مجبور به دریافت وام ۶۰ میلیارد تومانی با سود ۱۸ درصد شدیم.