دانشگاه آزاد به پروژه بازسازی واگن‌های قطار وارد مي‌شود
دکتر سعید قاضی مغربی امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان این دانشگاه و ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، دانشگاه آزاد واحد یادگار امام (ره) را قطب شبکه حمل و نقل و ارتباطات پیشرفته دانست و افزود: بر این اساس مسیر حرکت این دانشگاه در دو سال اخیر تغییر یافته و به سمت اجرای پروژه‌های جدید حرکت کرده است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های این دانشگاه این واحد آموزشی را تبدیل به دانشگاه حل مسئله کردیم، یادآور شد: بر این اساس نسبت به مطالعه در حوزه چالش‌های حمل و نقل پیشرفته اقدامکردیم که تا کنون ۱۰۰ چالش را در این حوزه یافتیم و برنامه‌ریزی برای رفع این چالش‌ها را اجرایی کردیم.

قاضی مغربی با بیان اینکه حوزه حمل و نقل تنها به مسائل ریلی و حمل و نقل محدود نمی‌شود، اظهار کرد: حوزه حمل و نقل دارای مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است. بر این اساس به منظور توسعه این علوم رشته‌های جدیدی را به وزارت علوم معرفی کردیم.

رئیس دانشگاه آزاد واحد یادگار امام (ره) با تاکید بر اینکه ما بر اساس این باور که این دانشگاه قطب حمل و نقل پیشرفته است، اقداماتی را اجرایی کردیم، اظهار کرد: علاوه بر آن ما دانشجویان را محور فعالیت‌های این دانشگاه قرار دادیم. ضمن آنکه تا کنون ۲۰ رویداد نوآوری و فناوری را در دانشگاه اجرایی کردیم.

وی با تاکید بر ضرورت تعامل و هم افزایی میان بخش‌های علمی و فناوری کشور یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این دانشگاه با همکاری یکی از شرکت‌ها اقدام به بازسازی واگن کرده است که این اقدام نشان می‌دهد جامعه در جهت رفع انتظارات کشور گام بر می‌دارد.

این محقق دانشگاهی با اشاره به همکاری‌های این دانشگاه با ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته، یادآور شد: اجرای این تفاهم‌نامه یکی از صدها پله‌ای است که دانشگاه باید طی کند و امیدوارم با امضای این تفاهم‌نامه بتوانیم تعاملات سازنده‌ای در خصوص موضوعات مطرح در حوزه حمل و نقل ریلی برداریم.

وی تولید یک محصول فناورانه را از جمله خروجی‌های همکاری این دانشگاه با ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی نام برد و ادامه داد: با امضای این تفاهم‌نامه فضای همکاری‌های دو جانبه ایجاد شده و امیدوارم با بازدیدی که از این دانشگاه صورت گرفت، زمینه‌های مناسبی برای تعاملات بیشتر صورت گیرد.