تغییر ساعت کاری دانشگاه پیام‌نور از ۱۱ تیر
دکتر علیزاده در بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه پیام نور استان مازندران ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: چنانچه استانداری‌ها، ساعت کاری جدیدی را برای این مدت تعریف کنند دانشگاه تابع بخشنامه استانداری‌ها خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت فیزیکی قابل توجه پروژه‌های عمرانی دانشگاه ابراز امیدواری کرد: تعدادی از این پروژه‌ها در هفته دولت و یا دهه مبارک فجرامسال به بهره برداری برسند.

دکترعلیزاده افزود: به طور جدی پیگیر هستیم که با تخصیص به موقع اعتبار در روند بهره برداری این پروژه‌ها تسریع صورت بگیرد.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور همچنین در نشست با مسئولان دانشگاه پیام نور استان مازندران تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان‌های سوادکوه، لازم است واحد آموزشی مستقل و مجهز در قائمشهر متناسب با شأن و جایگاه این دانشگاه برپا شود.

علیزاده در ادامه خاطرنشان کرد: دانشگاه درحال حاضر با بانک‌های انصار، تجارت، صادرات و قرض الحسنه مهر ایران به عنوان بانک‌های دولتی همکاری می‌کند و حقوق پرسنل دانشگاه از طریق بانک تجارت و بانک صادرات پرداخت می‌شود و دانشگاه با این چهار بانک تفاهم نامه دارد و چنانچه سایر بانک‌ها بتوانند خدمات بهتر و شرایط مطلوب‌تری را برای مجموعه دانشگاه فراهم کنند و میزان تعهدات طرف مقابل اضافه شود این آمادگی وجود دارد که با بانک‌های جدید تفاهم نامه منعقد شود. ارائه تسهیلات مسکن اعضای هیأت علمی در قالب تفاهم وزارت علوم با بانک صادرات انجام می‌گیرد که دانشگاه مجری آن است.

وی گفت: در حال حاضر تسهیلات بانک صادرات به کارکنان دانشگاه در قالب وام مرابحه و قرض الحسنه و وام یک و ۴ دهم درصد برای دانشجویان با همکاری بانک انصار، مهرایران و صادرات انجام می‌گیرد.

علیزاده در خصوص احکام سال جدید نیز تصریح کرد: کلیه احکام کارگزینی کارکنان تاپایان خردادماه صادرشده است و تغییری در این احکام صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه در دانشگاه پیام نور نگرانی درباره منابع مالی وجود ندارد، اظهار داشت: منابع دانشگاه ۷۰۰ میلیارد تومان از محل درآمد اختصاصی و ۴۴ میلیارد تومان از محل کمک دولت تأمین می‌شود این در حالی است که ۱,۱۰۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کنیم به عبارتی ۹۰ درصد بودجه دانشگاه صرف هزینه‌های حقوق و دستمزد می‌شود.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور همچنین گفت: سال گذشته ۳۱۷ تن از کارکنان بازنشسته، منتقل و یا بازخرید شده اند و امسال هم ۵۵۰ نفربازنشسته می‌شوند و ۲۵۰ نفر نیز متقاضی انتقال به سایر دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها هستند که با سبک شدن بدنه دانشگاه بخش مهمی از مشکلات ما حل خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه پیام نور گفت: کارکنان اداری قراردادی و اعضای هیأت علمی پیمانی و رسمی می‌توانند به سایر دستگاه‌ها و یا دانشگاه‌ها انتقال یابند.
وی از شروع تعطیلات تابستانی دانشگاه از ۲۲ تیرماه خبرداد و گفت: مرحله اول تعطیلات تا ۱۱ مردادماه سالجاری ادامه می‌یابد و مرحله دوم در شهریوماه بمدت یک هفته همزمان با ایام تاسوعا و عاشورا خواهد بود.

وی در خصوص تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی دانشگاه اظهار داشت: طرح تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی پس از تصویب در کمیسیون اجتماعی مجلس باید در صحن مجلس به رأی عمومی گذاشته شود و پس از رأی موافق دوسوم نمایندگان مجلس شورای اسلامی اجرایی خواهد شد.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور گفت: در حال حاضر منتظریم این طرح درباره نیروهای قراردادی درصحن علنی تصویب شود و پس ازآن وضعیت نیروهای شرکتی تعیین تکلیف خواهد شد.

علیزاده از همکاری ۱۵۰۰ نیروی شرکتی با این دانشگاه خبرداد و افزود: از این تعداد ۷۰۰ نفر دربخش خدمات و ۸۰۰ نفردربخش اداری فعالیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: به همه نیروهای رسمی، قراردادی و پیمانی دانشگاه پست تعلق می‌گیرد و هیچ پستی مسدود نمی‌شود. در رویه جدید پست‌ها به تعداد دانشجویان و انتصاب افراد براساس نوع مدرک تحصیلی صورت می‌گیرد.در ساختار جدید، سمت‌ها و پست‌ها شفاف تعریف می‌شوند.

علیزاده در ادامه تصریح کرد: طبق شیوه نامه جدید که به زودی ابلاغ می‌شود چارت تشکیلاتی مراکز و واحدها در چهار رده و تیپ ۱،۲،۳،۴ طراحی می‌شود.

به گفته معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور چنانچه برخی از واحدهای دانشگاه پیام نور مشمول ساماندهی و یا تجمیع بشوند پستهای کارکنان واحد قبلی به واحد همجوار و جدید منتقل می‌شود و همه پست‌ها می‌مانند. اما برخی از پست‌ها به دلیل شرایط جمعیت دانشجویی در مراکز و واحدها در زمره عدم تخصیص قرار می‌گیرند.

دکتر علیزاده در ادامه افزود: هنوز از سوی دولت یا معاون اول رئیس جمهور ابلاغ رسمی درخصوص آئین نامه بازنشستگی پیش از موعد کارکنان به دانشگاه ابلاغ نشده است.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور در عین حال اعلام کرد که دانشگاه درصدد است با اعمال مشوق‌هایی آن دسته از کارکنان ترجیحاً زنان را که بیشتر متقاضی هستند با ۲۵ سال سابقه و ۲۵ روز حقوق و با پاداش تشویقی ۳۷ ماه بازنشسته کند که هنوز شیوه نامه اجرایی آن را تدوین نکرده ایم.

وی گفت: مطابق آئین نامه استخدامی اعضای غیرهیات علمی پایان خدمت کارکنان اداری با داشتن مدارک کارشناسی، ارشد و دکتری ۳۰ سال است و افراد حتی بالاتر از ۳۰ سال هم به اندازه ۳۰ روز حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند.

دکتر محمود شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه پیام نور استان مازندران نیز گفت: در جریان این سفر از ۷ پروژه عمرانی استان در شهرهای تنکابن، نوشهر، محمودآباد، آمل، قائمشهر ،۱۵ خرداد و ماه‌فروزمحله ساری بازدید صورت گرفت و تصمیمات خوبی برای تسریع و تسهیل در روند اجرایی آنها اتخاذ شد.

وی افزود: حدود ۱۵ هزار دانشجو در سطح ۱۷ مرکز و واحد این استان مشغول تحصیل هستند.

دکتر حسین نازک تبار رئیس دانشگاه پیام نور مرکز ساری از تحصیل ۳۸۰۰ دانشجو در این مرکز دانشگاهی خبرداد و گفت: مرکز ساری قطب الکترونیکی رشته مدیریت در سطح کشور با ۹۲۰۰ دانشجو است.

به گفته وی در حال حاضر مشکل عمده این مرکز دانشگاه ساختمان نیمه تمام و در دست احداث است که برای بهره برداری آن به اعتبار بیشتری نیاز داریم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، وی افزود: با برگزاری کلاسهای آموزش آزاد و کارگاه‌های روان شناختی درآمدزایی استان مازندران از رتبه ۲۸ به رتبه ۱۰ بهبود یافت.