سطل‌های مخصوص سیگاری‌ها در پایتخت نصب خواهد شد
به نقل از روابط عمومی این شهرداری، اعمال مدیریت برای ساماندهی و جمع آوری فیلترهای سمی سیگارها که از آلودگی های مختلفی برخوردارند از جمله اهداف این اقدام اعلام شده است.

به گزارش ایرنا باآنکه هنوز اعلام نشده کار نصب این سطل ها در دیگر بوستان های پایتخت نیز انجام خواهد شد یا خیر اما این اقدام مورد اقبال شهروندان و علاقه مندان به حفظ محیط زیست قرار گرفته است و تسری آن به دیگر مناطق نیز مورد مطالبه قرار دارد.

یوسف مزارعی معاون شهرداری منطقه ۲ تهران از جمله دیگر اهداف این اقدام را فرهنگ سازی برای نحوه استعمال دخانیات، مدیریت پسماند ناشی از آن و حفاظت از محیط زیست عنوان و بیان کرد: نصب این سطل ها به منظور استفاده بهینه از مواد دور ریختنی و داشتن شهری بدون آلودگی های زیست محیطی انجام شده است.

وی یادآور شد: در فیلتر باقیمانده سیگارهای دود شده، مواد سمی و فلزات سنگین خطرناک دیگری چون نیکوتین، سرب، مس و کروم هم وجود دارد که در یک بسته متشکل از ۱۲ هزار الیاف پلاستیکی در هم تنیده مانند استات سلولز و تجزیه ناپذیر جاسازی شده است.
مزارعی با بیان اینکه فیلترهای سیگار و دیگر زباله های ناشی از تنباکو سهم عمده ای از زباله های سراسر جهان را به خود اختصاص داده اند اظهارداشت: فیلتر سیگارهایی که در فضای باز روی زمین انداخته، به مرور زمان تجزیه، سموم آنها در سطح فضا پراکنده و با استنشاق این سموم آسیب های جدی به ریه ها وارد می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این سموم پس از بارندگی از فیلتر به خاک منتقل و باعث آلودگی خاک و آسیب های جدی به گیاهان می شود.

منطقه ۲ شهرداری تهران در شمال غرب پایتخت قرار دارد.