بشار رسن: قرارداد سفیدم با پرسپولیس را پاره کردم
ماجرای بشار رسن و پرسپولیس پیچیده‌تر از قبل شده است. این هافبک عراقی تنها بازیکنی بود که قراردادش در پایان فصل به اتمام می‌رسید و تمدید قرارداد وی در مقطعی با تاکید برانکو به اولویت باشگاه تبدیل شده بود.

بشار رسن تمدید قرارداد با باشگاه را به بعد از جام ملت‌های ۲۰۱۹ موکول کرده بود. با توجه به این موضوع، ایرج عرب در اولین اقدام خود در دوران مدیریت باشگاه، قبل از دیدار با صنعت نفت آبادان (هشتم اسفندماه ۱۳۹۷) قرارداد جدیدی را با این بازیکن به امضا رساند.

براساس یکی از بندهای مالی قرارداد منعقد شده بین ایرج عرب و بشار رسن، در صورتی که باشگاه در موعد مقرر به تعهدات مالی خود عمل نمی کرد، قرارداد این ملی پوش عراقی از اعتبار ساقط می شد.

همانطور که پیش بینی می‌شد باشگاه اقدامی برای عمل به تعهدات مالی خود در قبال بشار رسن انجام نداد. البته مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به طور مداوم بر روی این موضوع تاکید داشت که مشکلی در این خصوص وجود ندارد و قرارداد وی تمدید شده است.

این در حالی بود که شخص بشار رسن هم چندی پیش درباره وضعیت آتی خود در پرسپولیس صحبت و اعلام کرد که در این تیم خواهد ماند.

با این حال باشگاه پرسپولیس وقتی شرایط ادامه همکاری با این هافبک عراقی را در ابهام دید، با فرشاد احمدزاده مذاکراتی را برای جایگزینی این هافبک عراقی انجام داد و صبح امروز با وی قراردادی سه ساله را امضا کرد. ‌
‌هافبک عراقی پرسپولیس که پس از اتمام لیگ به کشورش سفر کرده بود، هفته گذشته به تهران بازگشت ولی مذاکراتش بی نتیجه ماند. او در حالی که قصد خروج از ایران را داشت، با تاکید مسئولان پرسوپلیس مبنی بر مذاکره از فرودگاه بازگشت اما باز هم توافق نهایی حاصل نشد.

در این شرایط هم چندین بار رسانه‌های قطری از تمایل تیم های این کشور برای جذب این بازیکن خبر داده بودند. همزمان بشار رسن در گفت و گو با یکی از رسانه‌های عراقی، شرایط خود را برای ادامه همکاری با پرسپولیس بیان کرد.

این هافبک عراقی در جریان صحبت‌هایش با این شبکه تلویزیونی عراقی گفت: من قرارداد را امضا کردم و عکس گرفتند و گفتند بشار قراردادش را امضا کرده اما این قرارداد بدون مبلغ بود. البته من این قرارداد را پاره کردم چون می‌خواستند فشار هواداران را کم کنند. دوست دارم در پرسپولیس بمانم اما طلب‌هایی از این باشگاه دارم، برای مثال ۴۰ درصد قرارداد فصل پیش را نداده اند.

وی با اشاره به مشکلات نقل و انتقال ارز در ایران افزود: این مشکلات وجود دارد. برای مثال دلار زمانی تا ۱۸ هزار تومان رسید و این موضوع روی قرارداد ما تأثیر گذاشت و خیلی فشار سختی به خاطر این موضوع به باشگاه آمد. بازیکنان می‌گفتند تو از این موضوع سود برده ای اما من می گویم دلار کجاست؟ اصلاً پولی نیست که من استفاده کنم! هم تیمی های من می‌گویند بیا و در ایران کاری را شروع کن اما من می‌گویم همه پول‌هایم را به عراق می‌فرستم.
هافبک عراقی پرسپولیس اضافه کرد: مشکل این است که الان پیشنهاد رسمی ندارم، نمی‌خواهم بازار گرمی کنم اما الان می‌گویم هیچ قراردادی با پرسپولیس ندارم.

رسن در مورد اینکه قرار است به ترکیه منتقل شود نیز تصریح کرد: اولویت من پرسپولیس است اما اگر پیشنهادی از ترکیه برسد می‌توانم برم چون ترکیه دروازه اروپاست. به نظر من پیشنهاد اروپا مستقیم نمی‌رسد و ترکیه ایستگاهی برای رفتن به اروپا است.

وی در مورد اینکه خیلی از بازیکنان عراقی مانند ضرغام اسماعیل در ترکیه موفق نبودند، تاکید کرد: چه کسی رفت؟ ضرغام به چه باشگاهی رفت؟ فنرباغچه یا بشیکتاش یا گالاتاسارای؟ من می دانم مهم لیگ ترکیه است اما تیم‌ها سطح بندی و دسته بندی دارند. ما ستاره‌های زیادی داریم اما در ترکیه شما به مربی بگویید یک بازیکن برزیلی داریم و یک عراقی، کدام را قبول می‌کند؟ چشم بسته می‌گوید برزیلی آن هم بدون توجه به سطح بازی.

این بازیکن عراقی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: بسیاری از مدیر برنامه‌های عراقی به من زنگ زدند که ما پیشنهاد داریم از پرسپولیس، قطر و… ولی من هیچ قراردادی با پرسپولیس ندارم. من به قطر می‌روم تا مصدومیتم را درمان کنم. به باشگاه گفتم که دوست دارم تمدید کنم و یک فصل دیگر در پرسپولیس بمانم.

این هافبک عراقی در حالی این صحبت‌ها را مطرح کرده است که طی یکی دو روز آینده در قطر حضور خواهد یافت. از سوی دیگر با جذب فرشاد احمدزاده و البته فضای موجود، شرایط ادامه همکاری با این هافبک عراقی بسیار مبهم شده است.