دربند و درکه هنوز به شبکه فاضلاب پایتخت متصل نشده‌اند

به گزارش قلم، سیاوش شهریور در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تهران که با حضور جمعی از مدیران شهری، شهرداران مناطق و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از معضلات ما شبکه فاضلاب دربند و درکه است و این شبکه باید به فاضلاب پایتخت رینگ شود. 

وی بیان داشت: یکی از سازوکارها، نظارت فرمانداری بر اقدامات شهرداری است و باید اقداماتی صورت بگیرد که حریم شهر تهران در تقسیمات کشوری مشخص شود. 

فرماندار شهرستان شمیرانات افزود: ما تأکید بر حفظ زمین‌های شمال استان تهران به خصوص روددره‌ها داریم و در همین راستا درخواست داریم که صدور مجوز برج‌باغ‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه توسط شهرداری‌ها در منطقه شمیرانات گرفته شود، چرا که این شهر را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. 

شهریور یادآور شد: باید حمل و نقل عمومی در منطقه یک و شمیرانات بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، چرا که در بعضی از روزها به دلیل نبود حمل و نقل عمومی مناسب، ترافیک‌های سنگینی در منطقه یک تهران شکل می‌گیرد که باید در این خصوص فکر جدی‌ای شود. 

وی ادامه داد: یکی از دلایل تصرفات در شمیرانات، نبود کمربند محیط زیستی و تغییر در طرح تفصیلی و نحوه مجوز ساخت و ساز است که وضعیت نامطلوبی را ایجاد کرده است. 

وی گفت:‌ اگر زلزله‌ای در شمال تهران اتفاق بیفتد، مردم در زیر آوار دفن می‌شوند و باید در این خصوص نیز اقداماتی صورت بگیرد. 

شهریور افزود: سرانه‌های ورزشی، بهداشتی و اوقات فراغت در شهرستان بسیار کم است که زمینی برای ساخت این سرانه‌ها نداریم.