شفاف‌سازی امور شستا کاری قابل ستایش بود
به گزارش قلم، چندی پیش محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توئیتی را منتشر و اعلام کرد که لیست بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان مطالبات وصول نشده شستا و به دعوا رسیده که به دوران پیشین برمی‌گردد با مشخصات کامل و به تفکیک همه هلدینگ‌ها مشخص شده است. آقای وزیر در همین توئیت قول داده که تا ریال آخر این مطالبات را وصول خواهد کرد. در پایان شریعتمداری، بدهکاران را تهدید کرده که اگر اقدامات لازم را جهت پرداخت بدهی خود انجام ندهند نام آن‌ها افشا و اقدامات قضایی شدید علیه آن‌ها صورت خواهد داد.

اکنون سوال اصلی اینجاست که این بدهکاران چه افراد یا شرکت‌هایی هستند و آیا این روند و افشاگری احتمالی در آینده می‌توانند به نظم و نسق دادن این شرکت عظیم‌الجثه کمک کند یا خیر؟

در همین رابطه محمدرضا بادامچی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ما نمایندگان کمیسیون اجتماعی خیلی اطلاع دقیقی از نام افراد و شرکت‌های که به شستا بدهکارند، نداریم. از طرفی چون مجلس مدتی تعطیل بود این موضوع در کمیسیون اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار نگرفت، اما ان‌شاالله این مسئله با اهمیت در جلسات بعدی کمیسیون مطرح خواهد شد و نمایندگان کمک خواهند کرد تا رفع این مشکل سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وی در خصوص اهمیت توئیت محمد شریعتمداری درباره بدهکاران شرکت شستا افزود: این اولین توئیتی نیست که آقای شریعتمداری پس از ورود به این وزارتخانه منتشر می‌کند. ایشان پیش از این هم، اسامی هیات مدیره‌های شرکت‌های زیرمجموعه وزارت خود را رسانه‌ای کرد که حقیقتاً کاری شایسته بود. چند ده میلیون نفر عضو صندوق تامین اجتماعی هستند و هر روز بر تعداد این افراد اضافه می‌شود و لازم و ضروری است که اوضاع و احوال شرکت شستا بهبود پیدا کند زیرا کارکرد و سوددهی این شرکت تاثیر بسزایی در اداره صندوق تامین اجتماعی دارد.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: انتظار ما این است که شرکت شستا سوددهی بیشتری داشته باشد و به جایگاه واقعی خود برسد. از سوی دیگر، معتقدیم که دولت هم باید بدهی خود را به تامین اجتماعی به صفر برساند تا با کمک و همت آقای شریعتمداری که در شفاف‌سازی امور پیشتاز هستند، شاهد رونق هرچه بیشتر شرکت‌های اقتصادی تامین اجتماعی باشیم.