علت تأخیر در انتخابات شورایاری‌ها چیست؟

محسن هاشمی در پایان جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صبح امروز لایحه معرفی و تعیین ذی حسابانی که توسط حناچی به شورای شهر معرفی شدند توسط اعضای شورا انتخاب شد گفت: همچنین موضوع اساسنامه انتخابات شورایاری در جلسه امروز مورد بحث قرار گرفت و کلیات آن به تصویب رسید اما به دلیل تمام شدن وقت جلسه بررسی بندهای آن به جلسه آینده موکل شد.

او با بیان اینکه بعید می‌دانم با توجه به حجم پیشنهادات، انتخابات ۳۱ خرداد ماه برگزار شود گفت: در هیئت رئیسه تاریخ‌های دیگری برای برگزاری انتخابات مطرح شده و به نظر می‌رسد انتخابات به یک ماه دیگر موکل شود.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یکی از اعضای شورا اعلام کرده که برخی‌ها قصد دارند انتخابات شورایاری‌ها را بعد از انتخابات مجلس برگزار کنند گفت: به نظرم ایشان در بیان نظرشان افراط داشتند و این درست نیست.

او در مورد اجرای طرح ترافیکی جدید با بیان اینکه از اول تیرماه طرح زوج و فرد به طور کامل در پایتخت حذف می‌شود و طرح جدید به صورت شناور اجرا می‌شود که رانندگان می‌توانند به صورت فصلی ۲۰ روز رایگان داشته باشند گفت: رانندگان می‌توانند با استفاده از این طرح سفر رایگان خود را مدیریت کنند و با اجرای این طرح سعی شده که کنترل آلودگی هوا بیشتر شود و البته این طرح مصوبه شورای ترافیک را نیز دارد.

هاشمی در پاسخ به سوالی در مورد چرایی برگزاری نمایشگاه الکامپ در سایت نمایشگاهی سئول در حالی که قرار نیست نمایشگاه‌های پرمخاطب در تهران برگزار شود گفت: در یک جنگ اقتصادی قرار داریم و براساس بررسی‌های که انجام گرفته این نمایشگاه دیگر پرمخاطب نیست و تعداد شرکت کنندگان خارجی و حتی داخلی کمتر شده است و پارسال نیز مشاهده کردید که نمایشگاه الکامپ پر مخاطب نبود.

او در پاسخ به این سوال که چرا نمایشگاه‌ها در شهر آفتاب برگزار نمی‌شود گفت: اگر برگزاری نمایشگاه در سایت نمایشگاهی سئول موجب ترافیک شود آن را به شهر آفتاب منتقل می‌کنیم اما گزارشی در این خصوص داده نشده است.

او در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه این واکنش شما نوشدارو بعد از مرگ سهراب است به شوخی گفت: البته می‌دانید که این ضرب المثل یک فرضیه است.

در ادامه خبرنگاری به او گفت: آیا این شوخی شما هم به مانند شوخی سخنان زنانه و مردانه است؟ گفت: همه شوخی‌های من جدی است ولی آن شوخی مردانه را از هم جدی گرفتند.