استمهال بازپرداخت به شرکتهای دانش‌بنیان مناطق سیل‌زده
به گزارش ایسنا، علی وحدت امروز در حاشیه نمایشگاه فناوری و نوآوری (اینوتکس ٢٠١٩) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیانی که در مناطق سیل‌زده همچون استان‌های خوزستان و گلستان آسیب دیده‌اند، اجرای مصوباتی را برای اعطای تسهیلات به این شرکت‌ها در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به این تسهیلات افزود: بر اساس این مصوبات بعد از دریافت درخواست، به این شرکت‌ها استمهال در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی اعطا می‌شود.

وحدت با بیان اینکه این مهلت بستگی به تسهیلات دریافتی شرکت‌ها دارد، خاطر نشان کرد: با ابلاغ این مصوبه درخواست‌هایی از سوی شرکتهای دانش‌بنیانی که در مناطق سیل زده دچار خسران شده‌اند، به صندوق نوآوری و شکوفایی ارسال شد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی درباره آمار مربوط به شرکتهای خسران‌دیده از سیل، گفت: ما از استانداران مناطق سیل‌زده درخواست کردیم که اسامی شرکت‌هایی که از سیل آسیب دیده‌اند را به ما اعلام کنند تا بر اساس آن اقدامات حمایتی از این شرکت‌ها به عمل آید.

وحدت همچنین درباره برنامه صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مناطق محروم، توضیح داد: برای این امر، صندوق، برنامه‌های حمایتی ویژه‌ای در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: ما درصدد آمدیم تا کارگزارانی برای ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مناطق محروم اعزام شوند تا دسترسی این شرکت‌ها به خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیل شود.

وحدت با اشاره به تعداد کم شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مناطق محروم، گفت: این شرکت‌ها معمولاً شرکت‌های کوچک‌تری هستند، ولی به واسطه کارگزاران صندوق، امکان دسترسی این شرکت‌ها به تسهیلات این صندوق فراهم شده است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص گرایش شرکت‌های فناور و استارتاپها به حوزه فناوری اطلاعات، اظهار کرد: بیشتر طرح‌ها به سمت فناوری اطلاعات می‌رود و این موضوع گریزناپذیر است که زمینه فعالیت استارتاپ‌ها بر بستر آی‌تی باشد، ولی این امر نامبارکی نیست.

وی ادامه داد: ما در صدد هستیم در حوزه‌های دیگر هم با مشوق‌ها کاری کنیم که استارتاپ در حوزه‌های دیگر هم شکل بگیرد.

وحدت تصریح کرد: برای این منظور مکانیزم‌های تشویقی در نظر داریم تا حوزه‌های استارتاپی مبتنی بر فناوری‌های عمیق‌تر هم شکل بگیرد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ابراز امیدواری کرد که این مشوق‌ها ابزاری شود تا زمینه حضور استارتاپ‌ها در سایر حوزه‌ها فراهم شود.