کنفرانس «سار بهار» موزه علوم و فناوری برگزار می‌شود
به گزارش ایسنا، اولین کنفرانس سار ۱۳۹۸ همچون دوازده سار قبلی دارای هفت سخنران است که در موضوعات متنوع از تجربیات و ایده‎های خلاق خود خواهند گفت.

هفت سخنران «سار بهار ۹۸» و عنوان سخنرانی‎ها بدین ترتیب است:
- مهدی پارسایی، معمار و پژوهشگر هنر، سخنرانی با عنوان «صحبت باغ و بهار»
- اسماعیل اسکندری، سرمربی سگ‌های گروه کار و جستجو نجات و موسس مدرسه SK۹، سخنرانی با عنوان «کنترل بیماری اُتیسم توسط سگ‌های کار آزموده»
- فرزین سوری، سرویراستار انتشارات پیدایش، دبیر جایزه نوفه و سردبیرمجله سفید، سخنرانی با عنوان «مرگ بر علمی‌تخیلی»
- هادی ویسی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران، سخنرانی با عنوان «صحبت کردن با کامپیوترها»
- سیدعلی حسینی، پژوهشگر سیستم‌های پیچیده و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، سخنرانی با عنوان «اقتصاد پیچیدگی، نظریه بازی‌ها و نقش دولت‌ها در تله اجتماعی»
- امیرمحمد گمینی، پژوهشگر تاریخ علم و عضو هیات علمی پژوهشکده تاریخ علم دانشگاه تهران، سخنرانی با عنوان «تاریخ غافلگیر می‌کند»
- کاظم کوکرم، روزنامه‌نگار علم، سخنرانی با عنوان «ژورنالیسم علم چرا مهم است؟»

کنفرانس‎های سار از ابتدای سال ۱۳۹۵ در موزه ملی علوم و فناوری برگزار می‎‌شوند. ایده اصلی راه‎اندازی این کنفرانس، با الهام از کنفرانس‎هایTED، برگزاری سخنرانی‎هایی است به عنوان بستری برای طرح «ایده‎هایی که ارزش انتشار دارند». کنفرانس‎های سار به صورت فصلی برگزار و با نام فصل برگزاری‎شان «سارِبهار»، «سارِتابستان»، «سارِ پائیز» و «سارِ زمستان» نام‎گذاری می‎شوند.

در هر کنفرانس فصلی سار، ۷ نفر سخنرانی می‎کنند. سخنرانی‎ها حداکثر در ۱۸ دقیقه، اغلب با زبانی ساده و غیرتخصصی ارائه می‎شوند و به دامنه وسیعی از موضوع‎ها می‎پردازند؛ هرچند، نقطه اشتراک اغلب سخنرانی‎ها علم و فناوری است.

بر اساس اعلام روابط عمومی موزه ملی علوم و فناوری، علاقه‎مندان جهت ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر می‎توانند به پیوند https://evnd.co/۶J۹۸۸ مراجعه و یا برای شنیدن سخنرانی‎های انجام شده در تمام کنفرانس‎های سار به سامانه sar.inmost.ir مراجعه کنند.