«روان‌شناسی سیاسی» نقد می‌شود
به گزارش ایسنا، نقد و بررسی این کتاب با سخنرانی حسن عشایری(روان‌شناس، عصب‌شناس و نوروپسیکولوژیست)، حسین اسکندری(روان‌شناس و استاد دانشگاه علامه طباطبایی)، محمد سلگی(روان‌شناس و رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات) و توحید محرمی( استاد علوم سیاسی و عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات) روز چهارشنبه (۲۲ خردادماه ۹۸) از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات (واقع در پایین‌تر از میدان ولیعصر، ابتدای خیابان دمشق، شماره ۹) برگزار می‌شود. 

کتاب «روان‌شناسی سیاسی» در ۱۰۰۴ صفحه و با قیمت ۷۵هزار تومان توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و با همکاری پژوهشکده مطالعات فرهنگی منتشر شده است. 

در معرفی این کتاب عنوان شده است: فصل‌های این کتاب که به‌وسیله متفکران برجسته در حوزه‌های سیاست و روان‌شناسی اجتماعی نوشته شده‌، دربرگیرنده تاریخ روان‌شناسی سیاسی، شخصیت رهبران سیاسی و پیروان، رسانه‌های جمعی و ادراک نامزدها، ایدئولوژی و افکار عمومی، چالش‌های تصمیم‌گیری، پیش‌داوری، تنوع و تعارض اجتماعی، و خشونت و تغییر سیاسی است.

در این کتاب، نظریه‌های روان‌شناختی و جامعه‌شناختی به‌نحوی موجز مورد اشاره قرار گرفته و از میان گرایش‌های روان‌شناختی، مبحث «شخصیت» توجه بیشتری را به خود معطوف ساخته است. در جای‌جای این کتاب شخصیت‌های سیاسی همراه با مباحثی نظیر نگرش‌ها و ایدئولوژی‌های سیاسی، رفتار انتخاباتی، خشونت و سلطه اجتماعی و سیاسی و فرایندها و تعارض‌های میان‌فردی و میان‌گروهی سیاسی، انگیزش و یادگیری و احساس و ادراک سیاسی مورد بحث نقادانه قرار گرفته‌اند