نامزدهای جایزه «جورج اورول» معرفی شدند
به گزارش ایسنا به نقل از بوکسلر،‌ رمان «‌شیرفروش» نوشته «‌آنا برنز» شاید معروف‌ترین اثر در لیست نامزدهای نهایی اعلام‌شده برای جایزه ادبیات داستانی سیاسی «جورج اورول» باشد.

همچنین رمان«آدم‌های عادی» نوشته «‌دیانا ایوانز» که پیش‌تر به عنوان نامزد نهایی جایزه ادبیات داستانی زنان ۲۰۱۹ نیز معرفی شده بود به همراه «‌آیرونوپلیس» نوشته «گلن جیمز براون»، «سابرینا» نوشته «‌نیک  درناسو»‌،‌ «خانه سنگی»‌ نوشته «نویو رزا شوما»‌ و «ساعت‌های قرمز» نوشته «لنی زوماس» به عنوان دیگر نامزدهای نهایی جایزه ادبیات داستانی سیاسی «‌اورول» معرفی شده‌اند.

جایزه «جورج اورول» که در سال ۱۹۹۳ راه‌اندازی شده‌، سالانه به نویسندگانی تعلق می‌گیرد که با آثارشان به آرمان‌های «جورج اورول» نزدیک‌ترند و آن تبدیل کردن ادبیات سیاسی به اثری هنری است.

این جایزه ابتدا در بخش کتاب سیاسی کار خود را آغاز کرد و پس از آن بخش روزنامه‌نگاری و در سال ۲۰۰۸ جایزه‌ وبلاگ‌نویسی نیز به آن اضافه شد. از دو سال پیش هم بخش جدیدی به این جوایز اضافه شده که به بهترین اثر در حوزه گزارش اجتماعی تعلق می‌گیرد.

جایزه سه‌هزار پوندی کتاب داستانی سیاسی «جرج اورول» در  بیست و پنجم ماه ژوئن و همزمان‌ با گرامیداشت هفتادسالگی کتاب «۱۹۸۴»، یکی از معروف‌ترین آثار «اورول» اهدا خواهد شد.