گوشت کیلویی ۱۰۵.۰۰۰ تومان گران‌فروشی است؟

به گزارش قلم، بر اساس اطلاعات مرکز آمار قیمت گوشت در اردیبهشت سال ۹۸ نسبت به ماه مشابه سال گذشته با افزایش ۱۲۱ درصدی از قیمت ۴۴ هزار و ۷۱۶ تومان به ۹۹ هزار ۲۲۸ تومان رسیده است.

اما مسئولین معتقدند که قیمت‌ها کمتر از این اعداد و ارقام است و خرده‌فروشانی که گوشت گوسفندی را بیشتر از قیمت اعلامی به فروش برسانند گران‌فروش هستند. درست است که آمار و ارقام نشان از روند کاهش قیمت گوشت دارد اما در خرده‌فروشی‌ها این روند کاهشی آن‌چنان‌که باید مشهود نیست.

در همین رابطه منصور پوریان رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام کشور گفته بود که هم‌اکنون قیمت هر کیلو لاشه گوسفندی با وزن سبک ۷۵ تا ۷۶ هزار و وزن سنگین ۶۹ تا ۷۰ هزار تومان است. در حالی مسئولین و حتی آمار و ارقام خبر از کاهش قیمت گوشت گوسفندی می‌دهند که قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی در بازار با نرخ ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار تومان در خرده‌فروشی‌ها عرضه می‌شود و به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام کشور با انتقاد از عرضه شقه گوسفندی با نرخ ۱۰۰ هزار تومان در خرده‌فروشی‌ها بیان کرده بود که عرضه با ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزارتومانی در خرده‌فروشی‌ها به معنای گران‌فروشی است. با توجه به تأکید مسئولین به بالا بودن قیمت در خرده‌فروشی‌ها این انتظار از مسئولین می‌رود که درباره گران‌فروشی گوشت قرمز در خرده‌فروشی‌ها چاره‌ای اتخاذ کنند.

منبع: آنا