رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران خبر داد:
کاهش قیمت میوه در روزهای آتی
به گزارش قلم، اسداله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران از افزایش قیمت برخی اقلام میوه و صیفی خبر داد و گفت: با توجه به تأخیر در ارسال بار ناشی از تعطیلات اخیر، قیمت برخی اقلام میوه نسبت به مدت مشابه هفته گذشته ۱۰ درصد در بازار افزایش داشته است.

وی افزود: با توجه به فراوانی تولید پیش بینی می‌شود که ظرف ۳ تا ۴ روز آینده قیمت میوه با روند نزولی در بازار روبه‌رو شود.

کارگر نرخ هر کیلو توت سفید را ۴ تا ۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلوگرم توت فرنگی سنندج ۷ تا ۱۲ هزار، توت فرنگی کرج ۱۰ تا ۱۸ هزار، توت فرنگی گرگان ۵ تا ۱۰ هزار، زرد آلو ۶ تا ۱۳ هزار، هلو ۵ تا ۱۲ هزار، گوجه سبز یرقان ۵ تا ۱۳ هزار، گوجه سبز شمال ۳ تا ۷ هزار، گیلاس قرمز ۲۰ تا ۳۲ هزار، گلابی جنگلی ۴ تا ۱۲ هزار، طالبی ۳ تا ۵ هزار، ملون ۲ تا ۴ هزار، خربزه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ و هندوانه یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران ادامه داد: هم اکنون هر کیلو پرتقال تامسون شمال با نرخ ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار، پرتقال جنوب ۵ تا ۷ هزار، خیار بوته‌ای ۲ تا ۴ هزار، خیار گلخانه ۲ تا ۴ هزار، سیب لبنانی زرد و قرمز ۶ تا ۱۱ هزار، موز ۱۱ تا ۱۳ هزار و کیوی ۶ تا ۱۰ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.

وی قیمت هر کیلو بادمجان قلمی را یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: نرخ کنونی هر کیلو بادمجان گلخانه ۴ تا ۶ هزار، باقالی سبز ۲ تا ۳ هزار، لیموترش میناب ۲ تا ۵ هزار، لیمو ترش سنگی ۱۰ تا ۱۴ هزار، برگ مو ۵ تا ۱۶ هزار، پیاز زرد یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، پیاز شیری ۲ تا ۳ هزار، ریواس ۴ تا ۷ هزار، سیر تازه ۵ تا ۱۰ هزار، فلفل تند ریز ۴ تا ۷ هزار، فلفل دلمه سبز ۵ تا ۸ هزار و کنگر ۸ تا ۱۳ هزار تومان است.

کارگر از افزایش قیمت برخی اقلام صیفی همچون هویج، گوجه فرنگی و سیب زمینی خبر داد و افزود: قیمت این اقلام به سبب رونق صادرات نوسان چشمگیری داشته است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران قیمت هر کیلو سیب زمینی نو را ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر هر کیلو گوجه فرنگی ۳ تا ۵ هزار، هویج ۴ تا ۶ هزار، نخود سبز ۵ تا ۷ هزار، لوبیا سبز ۴ تا ۷ هزار، گل کلم یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، کلم قرمز ۲ تا ۳ هزار، کلم سفید یک هزار تا ۲ هزار و ۲۰۰، کاهو پیچ سالادی یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰، کاهو رسمی یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰، کدو مسمایی یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ و کرفس ۲ تا ۴ هزار تومان در میدان مرکزی به فروش می‌رسد.

وی نرخ هر کیلو سبزی خوردن را ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و سبزی جور (پلو، آش، قورمه) ۲ تا ۳ هزار تومان اعلام کرد.

کارگر در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه نداریم، تصریح کرد: با توجه به فراوانی تولید میوه‌های تابستانه نوسان خاصی در بازار نخواهیم داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران