برنامه دانشگاه تبریز برای کمک به دانشجویان ایرانی کشورهای همسایه
به گزارش ایسنا، سید صمد حسینی در نشست خبری ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: به منظور کمک به حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان ایرانی که مشغول تحصیل در دانشگاه‌های کشورهای همجوار مانند ترکیه، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و نخجوان هستند، برای انتقال دانشجویان به پردیس بین‎المللی ارس با این کشورها و دانشجویان مذاکره می‌کنیم تا این دانشجویان مشکل ترجمه و مدرک نیز نداشته باشند.

وی با اشاره به فراخوان جذب دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی از طریق آزمون تخصصی اظهار کرد: با توجه به تمایل زیاد دانشجویان عراقی به تحصیل در دانشگاه تبریز با کشور عراق نیز وارد مذاکره خواهیم شد.

حسینی در ادامه با اشاره به فراخوان پردیس بین‎المللی دانشگاه تبریز گفت: این پردیس برای نیم سال اول سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در ۳۹ رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و در ۴۳ رشته در مقطع دکتری تخصصی دانشجو می‌پذیرد.

رئیس پردیس دانشگاه‌های تبریز بیان کرد: پذیرش دانشجو در ارشد تک مرحله‎ای بوده و با مصاحبه انجام می‌شود و آزمون دکتری با رعایت نسبت ۵۰، ۲۰ و ۳۰ مصوب مجلس شورای اسلامی و با آزمون کتبی، مصاحبه و سوابق پژوهشی انجام می‌شود.

حسینی اضافه کرد: پذیرفته‌شدگان می‌توانند یکم الی پانزدهم تیر ماه ثبت نام اینترنتی کنند و زمان مصاحبه دو الی هشتم شهریور ماه خواهد بود، نتایج نهایی نیز بیست و ششم شهریور ماه در وب سایت دانشگاه و سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

وی گفت: تا کنون ۱۳۰۰ دانشجو از پردیس‎ بین‌المللی ارس دانشگاه تبریز فارغ‎التحصیل شده‌اند که بیشتر آن‌ها دانش آموخته مقطع ارشد بوده‌اند.

رئیس پردیس دانشگاه‌های تبریز در پایان خاطرنشان کرد: توسعه خوابگاه‌های پسرانه، دخترانه، متاهلی، تکمیل سایت آموزشی دانشگاه و برگزاری همایش «نقش مناطق آزاد در توسعه کشور» در بیست و هفتم آبان ماه از جمله برنامه‌های آتی پردیس بین‎المللی دانشگاه تبریز به شمار می‌آیند.