برگزاری کارگاه تخصصی نوآوری و پایداری انرژی در دانشگاه امیرکبیر
به گزارش ایسنا، پرفسور دورا مارینوا بنیانگذار پایداری در کشور استرالیا، درخصوص این کارگاه تخصصی گفت: در این کارگاه دو روزه حول مسائلی دو محور اصلی درک نوآوری برای پایداری و پژوهش علمی جهت پیاده سازی نوآوری مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: در روز اول این کارگاه تخصصی موضوعات «نوآوری چیست» و «توسعه پایدار» و در روز دوم موضوعات «تحقیقات عملی چه چیزی است و چرا ما به آن نیاز داریم؟» و «برنامه های تحقیقاتی مشترک ممکن» مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پرفسور دورا مارینوا با بیان اینکه انتظار می‌رود نوآوری‌ها، ساختاری برای انتقال به یک توسعه پایدار در پاسخ به اولویت‌های تغییرات اقلیمی، نابودی تنوع زیستی، آلودگی، تبدیل زمین و سلامت انسان باشند، تاکید کرد: بنابراین آیا ما واقعاً درک می‌کنیم که نوآوری چیست و چگونه می‌تواند بر عملکرد انسان در جامعه و سیاره زمین تأثیر گذارد؟

وی اظهار داشت: این کارگاه تخصصی به دنبال بررسی ارتباط میان نوآوری و توسعه پایدار است.

این محقق خاطرنشان کرد: همچنین در این کارگاه برخی اصول و رویه‌های کلی مشخص می‌شود، اما تمرکز اصلی این کارگاه بر روی نیاز به یافتن راه حل های مناسب و قابل قبول از طریق تحقیقات عملی با حفظ دیدگاه جهانی در مورد تأثیرات سیاره‌ای است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کارگاه تخصصی نوآوری و پایداری انرژی در سالن شهید چمران دانشکده مهندسی انرژی و فیزیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.