چند درصد تهرانی‌ها پرمصرف هستند؟

به گزارش قلم، الگوی مصرف برای مناطق عادی در ماه‌های گرم سال (خرداد، تیر، مرداد و شهریور) ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه است ولی این رقم برای مناطق گرمسیر یک مانند خوزستان و بوشهر ۳۰۰۰ کیلووات ساعت، مناطق گرمسیر دو مانند بخش‌های میانی کشور حدود ۲۰۰۰ کیلووات ساعت، مناطق گرمسیر سه، حدود ۱۰۰۰ کیلووات ساعت و در مناطق گرمسیر چهار، حدود ۴۰۰ کیلووات ساعت در ماه است. بر اساس این الگو، مشترکانی که بیش‌تر مصرف کنند، عنوان پرمصرف و مشترکانی که کم‌تر مصرف کنند، عنوان کم‌مصرف را یدک خواهند کشید.

آمار و ارقام حاکی از آن است که ۱۰ درصد از مشترکان جزو پرمصرف‌ها هستند و با توجه به این‌که برای تولید برق باید سوخت گاز مصرف شود، این گروه از مشترکان با مصرف بیش‌تر برق، نه تنها باعث آلودگی بیش‌تر محیط زیست می‌شوند، بلکه یارانه بیش‌تری را هم به خود اختصاص می‌دهند. یک درصد از مشترکان برق که در بالاترین رده مصرفی قرار دارند، به اندازه ۱۰ درصد مشترکان کم مصرف کشور برق مصرف می‌کنند.

۱۵ درصد مشترکان خانگی در شهر تهران پرمصرف هستند

در این راستا، حسین صبوری - مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، با بیان این‌که درصد کمی از مشترکان تهران پرمصرف هستند، اظهار کرد: امیدوارم این مشترکان امسال همت کنند که به جمع عظیم مشترکان خوش مصرف بپیوندند. به طور کلی در شهر تهران حدود ۱۵ درصد مشترکان خانگی پرمصرف محسوب می‌شوند.

وی به این سوال که آیا تهران امسال خاموشی خواهد داشت یا خیر، پاسخ داد: هر زمان میزان مصرف بیش‌تر از تولید برق در کشور باشد، مشکلاتی به وجود خواهد آمد اما مطمئن هستیم امسال هم مانند سال گذشته با همراهی و همکاری مردم مشکلی نخواهیم داشت. شرایط برق وابسته به شاخص‌هایی مانند شرایط آب و هوا، میزان مصرف و… است. اما این‌که بخواهیم به صورت قطعی اعلام کنیم تابستان مشکلی نخواهیم داشت ارتباط مستقیمی با مصرف مشترکان دارند.

به گفته مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در تابستان حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد مصرف برق مربوط به وسایل سرمایشی است. اگر در این بخش هم مردم و هم مجموعه‌های دولتی رعایت کنند تابستان را بدون مشکل پشت سر می‌گذاریم.