میرتاج الدینی:
اقدام شریعتمداری در وصول مطالبات شستا الگوی سایر دستگاه ها باشد
به گزارش قلم، شستا شرکت هلدینگ سرمایه‌گذاری متعلق به سازمان تأمین اجتماعی ایران است که در زمینه مدیریت سرمایه‌گذاری، تجارت و بازرگانی، مدیریت دارایی و مبادلات سهام شرکت‌ها، فعالیت می‌کند. قاعدتا هرچقدر شستا در درآمدزایی و تقویت سرمایه درگردش موفق عمل کند افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی و بازنشستگان این صندوق از خدمات بیمه ای و رفاهی بهتری برخوردار می شوند.

محمد شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در توئیتی با هشتک «شفافیت» نوشت: «لیست بیش از ۱۳۰۰۰ میلیارد تومان مطالبات وصول نشده بدعوا رسیده ایجاد شده در دوران پیشین شستا! با مشخصات کامل و به تفکیک همه هلدینگ ها مشخص شد و تا ریال آخر این مطالبات وصول می‌شود. بدهکاران اقدام نکنند آنها را با نام افشاء و اقدامات قضایی شدید علیه آنها انجام خواهد شد.»
شفافیت موضوعی مورد حمایت و انتظار افکارعمومی است که همواره از مسئولان دستگاه های حاکمیتی مطالبه می شود. حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی ضمن تأکید بر اهمیت وصول مطالبات شستا از بدهکاران گفت: معیشت، ارتزاق و حقوق ده ها میلیون نفر از حقوق بگیران و بازنشستگان به سازمان تأمین اجتماعی وابسته است بنابراین کسانی که در گذشته و حال قراردادهایی با شستا داشتند و بدهکار هستند باید بدهی خود را پرداخت کنند تا خدمات مطلوب تری به افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی ارائه شود.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: اقدام وزیر کار برای وصول 13 هزار میلیارد تومان بدهی به شستا گام خوبی برای شفاف سازی محسوب می شود. امیدواریم مراتب را طبق وعده ای که دادند از طریق مجاری قضایی پیگیری کنند. اگر این 13 هزار میلیارد تومان برگردد گشایش خوبی در زندگی افراد مشمول خدمات سازمان تأمین اجتماعی ایجاد می شود.
عضو کابینه دولت دهم یادآور شد: اقدام وزیر کار الگویی برای سایر دستگاه و نهادها باید باشد تا آنها نیز بیایند لیست بدهکاران خودشان را اعلام کنند. به عبارت دیگر سایر دستگاه ها و نهادها نباید منتظر نتیجه اقدام وزیر کار بمانند بلکه در عوض انتظار می رود نام بدهکارانی را که در بازپرداخت بدهی های شان تعلل می کنند، به دستگاه قضایی بدهند.
فعال سیاسی اصولگرا افزود: بسیاری از معضلات، مشکلات و فسادهای مالی در چنین حوزه هایی شکل می گیرد بنابراین اگر اطلاع رسانی شفاف مبنای عمل باشد ریشه بسیاری از فسادها خشکانده و جلوی خیلی از کارهایی که آسیب رسان به اموال عمومی است، گرفته می شود. در مجموع آقای شریعتمداری کاری را شروع کرده و جامعه امیدوار است این کار را به سرانجام خوبی برساند.
معاون رئیس دولت دهم تأکید کرد: البته آقای شریعتمداری چندوقت پیش هم گفت «نام افرادی را که در چند هیأت های مدیره شرکت های شستا عضو هستند، اعلام می کنم»، ای کاش درباره آن اقدام نیز گزارشی به مردم بدهد تا مشخص شود نتیجه آن پیگیری چه بود.
میرتاج الدینی افزود: کارهایی که وزیر کار برای شفافیت انجام می دهد باید مورد حمایت سه قوه باشد چون با این نوع کارهاست که می توان جلوی مفاسد اقتصادی و ضرر و زیان به اموال عمومی را گرفت.