آیین نامه ایجاد ۱ میلیون شغل ابلاغ شد/ دستگاه‌ها ۲۰ روز برای ارائه برنامه مهلت دارند+ سند

به گزارش قلم، آیین نامه اجرایی تسهیلات 25 هزار میلیارد تومانی اشتغال در سال 98 ابلاغ شد که براساس آن 16 وزارتخانه، دستگاه اجرایی و نهاد مکلف شده‌اند برنامه اشتغال‌زایی خود را تا آخر خرداد ارائه دهند.

دولت برای اجرای برنامه‌های تولید اشتغال محور در سال جاری، 25 هزار میلیارد تومان تسهیلات با هدف ایجاد یک میلیون و 90 هزار فرصت شغلی در قالب بند الف تبصره 18 قانون بودجه 98 کل کشور پیش بینی کرده است.این رقم از محل قانون بودجه 98، تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانک‌ها تأمین خواهد شد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ وزارت جهاد کشاورزی؛ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ وزارت کشور؛ وزارت بهداشت؛ وزارت نیرو؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ وزارت راه و شهرسازی؛ وزارت ورزش و جوانان؛ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ کمیته امداد امام خمینی (ره)؛ سازمان بهزیستی کشور؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف هستند تا پایان خردادماه، برنامه تولید حوزه مورد نظر خود را با اولویت ایجاد اشتغال جدید و تثبیت اشتغال موجود پس از تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تأیید نهایی به سازمان برنامه و بودجه ارسال کنند.

دستگاه های اجرایی مکلف اند به همراه ارائه برنامه تولید و اشتغال خود، تأییدیه کتبی اولیه موسسه عامل مبنی بر قبول عاملیت برنامه پیشنهادی را به وزارت ارائه نماید. سازمان مکلف است ظرف یک هفته پس از تایید نهایی برنامه پیشنهادی دستگاه اجرایی، آن را برای اجرا به دستگاه ابلاغ نماید. دستگاه اجرایی مکلف است به همراه ارایه برنامه تولید و اشتغال خود، تاییدیه کتبی اولیه موسسه عامل مبنی بر قبول عاملیت برنامه پیشنهادی را به وزارت ارائه نماید.

دستگاه های اجرایی که در برنامه پیشنهادی خود استفاده از تسهیلات ریالی صندوق را پیش بینی نموده است، مکلف است تاییده صندوق مبنی بر شمول برنامه های پیشنهادی در چهارچوب نظام نامه تسهیلات ریالی صندوق را به هماه برنامه خود را به وزارت ارائه نماید.

آیین نامه اجرایی تسهیلات 25 هزار میلیارد تومانی اشتغال در سال 98 ابلاغ شد.متن کامل را مشاهده کنید.

منبع: تسنیم