قرارداد فروش خودرو یک طرفه و به نفع خودروسازان است
به گزارش قلم، محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از فروش فوری خودروسازان، گفت: ثبت‌نام در فروش فوری خودروسازان به مثابه بردن بلیط بخت آزمایی است و با فرض اینکه همه مراحل در این فروش ها سالم و پاک باشد –یعنی برنامه‌نویسان با طراحی برنامه‌ای به دنبال ثبت‌نام خارج از نوبت در فروش فوری نباشند- هر فردی که بتواند کلید ثبت نام را زودتر فشار دهد می‌تواند حداقل ۱۵ میلیون تومان سود ببرد.
 
فروش فوری مصداق علنی بی‌عدالتی است
 
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فروش فوری مصداق علنی بی‌عدالتی است، افزود: در حال حاضر خودروسازان باید تنها به دنبال عمل به تعهدات قبلی خود باشند و از فروش فوری آنها خودداری کنند با تحقق این مهم بازار تاحدودی سامان داده می‌شود.
 
وی اظهار کرد: در صورتی که خودروسازان به واسطه تعهدات قبلی و فروش فوری‌های جدید با مشکلی روبه رو شود دولت باید همانند موسسات اعتباری، در صدد جبران خسارت‌ها برآید این در حالی است که دولت می‌تواند با نظارت دقیق بر عملکرد خودروسازان از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کند.
 
فروش فوری خودرو به صلاح کشور نیست
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد با بیان اینکه پیش فروش خودرو برای دو سال آینده بسیار خطرناک است، خاطرنشان کرد: فروش فوری به صلاح کشور نیست.
 
این نماینده مردم در مجلس دهم درباره اینکه خودروسازان برلیانس ثبت نام کردند اما در حال حاضر به جای تحویل این خودرو سه راه جایگزین پیش روی مشتریان قرار دادند، تصریح کرد: مردم باید پیش از امضای قرارداد، بندهای این موافقتنامه را مطالعه کنند این در حالی است که به آن توجهی نمی‌کنند بنابراین ناچارند خودروی دیگری به جای خودروی ثبت نام شده تحویل بگیرند یا پول بیشتری پرداخت کنند.
 
فروش فوری خودروسازان متوقف شود
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرارداد فروش خودرو یک طرفه و به نفع خودروسازان است و مردم نباید این قراردادها را امضا کند. در قراردادهای فروش خودرو باید راه جولان دلالان را بسته شود در حالی که در شرایط فعلی تنها مردم متضرر می‌شوند.

منبع: خانه ملت