چه لباسی مناسب شماست
دور طرح‌های شلوغ خط بکشید
بعضی از خانم‌ها علاقه زیادی به پارچه‌های پر از طرح و شلوغ دارند. این خانم‌ها گاهی  دو یا سه طرح مختلف را در شرایطی نامناسب کنار هم قرار می‌دهند. به‌عنوان مثال از یک پارچه گلدار در کنار یک پارچه چهارخانه استفاده می‌کنند یا دو پارچه گلدار را برای دوختن یک بلوز و دامن مورد استفاده قرار می‌دهند. این انتخاب ضمن آن‌که  مانع از ارائه مدل اصلی لباس و زیبایی اولیه آن می‌شود، افرادی را که دارای اندام میانه هستند، چاق‌تر نمایش می‌دهد.
جوراب سفید با کت‌وشلوار ممنوع 
این توصیه را هرگز فراموش نکنید. تا به حال طراح  لباسی در جهان پیدا نشده که جوراب سفید را با کت‌وشلوار مردانه هماهنگ و مناسب بداند. به یاد داشته باشید که این اصل بسیار مهمی است که رنگ جوراب آقایان باید با کت‌وشلوار آن‌ها یکسان یا در طیف رنگی بسیار نزدیک به آن یا هماهنگ با آن رنگ قرار گرفته باشد. بنابراین اگر به جذابیت ظاهر و خوش‌پوشی همسرتان اهمیت می‌دهید، جوراب سفید را هرگز در کنار کت‌وشلوار او قرار ندهید.
شلوار نپوشید
متخصصان تغذیه دو نوع چاقی را برای خانم‌ها متصورند که یکی از آن‌ها چاقی گلابی مانند است. خانم‌هایی که به این نوع از چاقی مبتلا هستند در ناحیه پا، ران و باسن دچار اضافه وزن شدیدند. این افراد درصورتی‌که برای مهمانی از بلوز و شلوار استفاده کنند، بزرگ‌ترین اشتباه را مرتکب شده‌اند، زیرا پوشیدن شلوار موجب نمایان شدن چاقی آن‌ها می‌شود. درحالی‌که این افراد اگر از دامن‌های بلند یا دامن‌های با قد متوسط استفاده کنند به‌راحتی می‌توانند اضافه وزن‌شان را در ناحیه پا بپوشانند و به این‌ترکیب آراسته‌تر و خوش‌پوش‌تر به نظر برسند.
لباس‌تان را رنگین‌کمان نکنید  
برای انتخاب رنگ مانتو، روسری، شال، دامن، شلوار حداکثر از دو یا سه رنگ استفاده کنید. هرگز ظاهرتان را به یک رنگین‌کمان هفت رنگ تبدیل نکنید. بهترین شیوه برای هماهنگ کردن رنگ لباس استفاده از طیف‌های مختلف یک رنگ یا ‌ترکیبی از دو تا سه رنگ همخوان و مناسب کنار هم است. به‌عنوان مثال اگر از رنگ آبی برای مانتو استفاده می‌کنید بهتر است از روسری و شلوار سفید برای ست کردن لباس‌تان استفاده کنید تا این‌که مانتوی آبی را با شلوار سفید و روسری قرمز بپوشید. در کنار این نکات به رنگ کیف و کفش خود نیز دقت کنید و فراموش نکنید که رنگ آن‌ها نیز تاثیر زیادی در جلوه ظاهر شما خواهد داشت.
زیورآلات بزرگ را فراموش کنید
انتخاب زیورآلات مناسب یکی از مهم‌ترین رازهای شیک‌پوشی است. درصورتی‌که زیورآلاتی برای خود انتخاب می‌کنید با رنگ لباس و سایزتان هماهنگ باشد تاثیر زیادی در افزایش میزان خوش‌تیپی‌تان خواهد داشت. مهم‌ترین اصل در خوش‌پوشی ساده بودن و ظریف به نظر رسیدن است. بنابراین سعی کنید همواره از زیورآلات ظریف و متناسب با لباس‌تان استفاده کنید. استفاده از گوشواره یا انگشترهای بزرگ به‌ویژه در افراد ریزنقش موجب بدقواره به نظر رسیدن آن‌ها در لباس می‌شود.
 با صندل جوراب نپوشید 
اگر چه هنوز در فصل زمستان به سر می‌بریم اما به‌زودی شاهد روزهای معتدل و گرم بهار و تابستان خواهیم بود. روزهای گرمی که ما را وادار می‌کنند به سراغ کمد کفش‌هایمان برویم و صندل‌هایمان را از آن خارج کنیم. همه ما می‌دانیم که صندل‌ها بهترین پوشش برای پاهای ما در روزهای معتدل بهار و ظهرهای گرم تابستان است به شرطی که بدون جوراب مورد استفاده  قرار گیرند. درحقیقت طراحان مد صندل را برای خنک نگاه داشتن پا در روزهای گرم طراحی کرده‌اند و پوشیدن جوراب با آن را به هیچ‌وجه به مشتریان‌شان توصیه نمی‌کنند. 
بنابراین فرقی نمی‌کند زن هستید یا مرد، فقط به‌خاطر بسپارید که هرگز از صندل‌ها با جوراب استفاده نکنید. این یک اشتباه بزرگ اما رایج بین مردم است که زیبایی و آراستگی ظاهر افراد را تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد.
از قد شلوار چه می‌دانید
قد شلوار در مردان باید به گونه‌ای باشد که وقتی آن‌ها روی صندلی می‌نشینند بخش اندکی از ساق جوراب‌شان نمایان شود. قرار گرفتن در این وضعیت ظاهر آراسته‌تری به فرد می‌بخشد تا این‌که قد شلوار او به حدی بالا باشد که بخش زیادی از ساق جوراب او را به نمایش بگذارد. ضمن آن‌که جورابی که آقایان برای ست کردن با کت‌وشلوارشان استفاده می‌کنند باید به اندازی بلند باشد که به هنگام نشستن و بالارفتن پاچه شلوار پای آن‌ها مشخص نشود. این نکته اهمیت زیادی در حفظ جذابیت و آراستگی مردانه دارد.
اسپرت و رسمی را‌ترکیب نکنید
یکی دیگر از اشتباهات رایج بین مردم این است که لباس‌های غیررسمی یا اسپرت را با لباس‌های رسمی‌ترکیب می‌کنند. به‌عنوان مثال کت رسمی را با شلوار جین می‌پوشند. درحالی‌که باید یک کت تک و اسپرت را با شلوار جین هماهنگ کنند. یا یک کفش غیررسمی  را با کت و شلوار رسمی‌شان ست می‌کنند یا مانتوی کلاسیک و کیف مهمانی براق را با کفش کتانی هماهنگ می‌کنند. این بزرگ‌ترین اشتباه در هماهنگ کردن لباس‌ها و ست کردن آن‌هاست. بنابراین فراموش نکنید که لباس‌های اسپرت را با کیف، کفش اسپرت و لباس‌های رسمی را با کیف و کفش رسمی و البته در رنگ‌های نزدیک به هم ست کنید.
راه راه نپوشید 
اگر قد بلندی دارید و دوست دارید کمی معتدل‌تر به نظر برسید باید از انتخاب پارچه‌های راه راه عمودی برای لباستان پرهیز کنید. انتخاب لباس‌هایی که دارای راه راه عمودی‌اند موجب می‌شوند قدتان از آنچه هست بلندتر به نظر برسد. درعین‌حال افرادی که دچار چاقی هستند و تصمیم دارند با کمک نوع لباس کمی لاغرتر به نظر برسند باید از انتخاب لباس‌هایی با راه راه‌های افقی پرهیز کنند. چراکه این لباس‌ها آن‌ها را چاق‌تر نمایش می‌دهد. بهترین راه‌حل برای افراد قدبلندی که تمایل دارند کمی کوتاه‌تر و پرتر به نظر برسند این است که از لباس‌های دو رنگ استفاده کنند. به این معنا که رنگ بلوز و شلوار یا بلوز و دامن خود را در دو طیف مختلف انتخاب کنند. یا افراد چاق از یک رنگ برای پوشش بالاتنه و پایین تنه خود استفاده کنند تا به این‌ترتیب کمی بلندتر و باریک‌تر به نظر برسند.
مارک آستین کت را فراموش نکنید
حتما بارها برایتان پیش آمده که در مترو، اتوبوس یا تاکسی افرادی را ببینید که فراموش کرده‌اند مارک کت‌شان را از روی آستین بردارند. این اتفاق یکی دیگر از شایع‌ترین اشتباهاتی است که بین مردم رایج است. مارک روی آستین کت باید پس از خریداری لباس از روی آن برداشته شود. این مارک‌ها که معمولا با نخ کوک به روی آستین کت نصب می‌شوند فقط برای نمایش نوع برند لباس و کشور تولیدکننده کت‌وشلوار است و لزومی ندارد که همراه با کت‌وشلوار  خریدار را در مهمانی‌ها و محیط‌کار همراهی کند.