سوزن‌هایی که برای ترمیم جوانی صورت، دست وگردن در پوست فرو می‌روند
میکرونیدلینگ را پیش از تجربه کردن بشناسید
میکرونیدلینگ جوان‌سازی پوست با سوزن 
احتمالا شما هم ترجیح مي‌دهید که فرو کردن سوزن در پوست و درمان‌‌هایی از این قبیل آخرین گزینه از راه‌های جوان‌سازی پوست باشد که آن را انتخاب و امتحان مي‌‌کنید اما از جای جوش و آکنه گرفته تا درمان چروک و منافذ باز پوست صورت، میکرونیدلینگ درحال‌حاضر شیوه‌ای تاثیرگذار برای برطرف کردن تمام مشکلات مربوط به پوست‌تان است. با وجود این‌که از حدود 20 سال پیش با ابتدایی‌ترین امکانات در زمره خدمات زیبایی پوست قرار داشته اما محبوبیت آن فقط به یک سال گذشته برمی‌گردد. روشی که در آن از هزاران سوزن ریز برای ایجاد زخم و سوراخ نامحسوس و ناچیز در بالایی‌ترین لایه پوست استفاده مي‌شود. جای نگرانی نیست چون تنها احساسی شبیه برخورد نوک سوزن با پوست و دردی مختصر خواهید داشت و زخم، خراش یا آسیب‌دیدگی در کار نخواهد بود. همه این کارها برای این است که عمل بروز زخم و آسیب‌دیدگی را به پوست القا شده و درنهایت با تحریک و تسریع کلاژن‌سازی ترمیم بافت پوست به درستی انجام شود. درواقع میکروکانال‌هایی که در سطح اپیدرم پوست ایجاد مي‌شود به مرور باعث افزایش ضخامت لایه سطحی پوست شده و درنهایت ظاهر و عملکرد پوست را جوان و چین‌وچروک، آکنه، لکه‌های قهوه‌ای را از بین مي‌‌برد. این نکته را هم بدانید که قسمت‌های قابل درمان با این روش شامل صورت، گردن، فقسه سینه، شکم، پا و دست‌‌ها مي‌شود.
*میکرونیدلینگ چگونه روی پوست انجام مي‌‌شود ؟ 
شما به جلسات متعددی برای مشاهده نتایج درمان به روش میکرونیدلینگ نیاز دارید اما ابتدا بهتر است بدانید که چگونه این روش انجام مي‌شود. برای شروع پوست شما نیاز به آماده‌سازی دارد و بنابراین در یک جلسه مشاوره پیش از شروع درمان پزشک متخصص، مصرف مکمل‌های ویتامین A  و C را توصیه می‌کند تا تولید کلاژن در پوست‌تان بعد از میکرونیدلینگ قدرتمند شود. سپس با آغاز اولین جلسه درمانی، سراسر پوست با استفاده از کرم یا ژل‌های بی‌حس کننده صورت، مورد بی‌حسی موضعی قرار می‌گیرد. متخصص پوست، جراح پلاستیک یا تکنسین زیبایی مربوطه با استفاده از پد ضدعفونی‌کننده و محلول مخصوص پاک‌سازی مي‌‌کند. سپس هر قسمت از پوست را با کمک دست کشیده و یک دستگاه قلم سوزن‌دار را (میکرورولر) پنج‌ بار در تمام جهات به صورت عمودی، افقی و مورب روی پوست صورت حرکت مي‌دهند. در هر مرتبه فرو رفتن سوزن‌ها خونریزی بسیار ناچیزی از کانال‌‌های ایجاد شده ظاهر مي‌شود که به آسانی کنترل مي‌شود. درنهایت تمام پوست با محلول ضدعفونی شده و کمپرس یخ به صورت محدود روی محل مورد نظر برای چند ثانیه قرار داده مي‌شود. سپس سرم تقویت کلاژن به پوست تزریق و به لایه‌های عمیق‌تر نفوذ کرده و کاملا جذب پوست مي‌شوند. پس از اتمام یک جلسه میکرونیدلینگ که حدود 20 تا 40 دقیقه زمان نیاز دارد، تولید کلاژن و الاستین در بدن آغاز و در نتیجه ظاهر پوست شروع به بازسازی، جوان‌تر و سفت‌تر شدن مي‌کند. جلسات درمانی بعدی بنا به توصیه پزشک به همین روال باید به صورت منظم طی چند ماه آینده هم تکرار شود.
*همه چیز به مراقبت‌های بعد از میکرونیدلینگ بستگی دارد؟
مهم‌ترین عاملی که تفاوت معناداری در پوست‌تان بعد از میکرونیدلینگ و قبل از آن ایجاد مي‌کند، مراقبت‌های شماست که موثرترین آن‌ها عبارتند از:
- از قرار گرفتن در معرض آفتاب اجتناب کنید: از نور و اشعه خورشید دور بمانید و اگر ناچار به بیرون رفتن هستید، صورت خود را با کلاه یا پوشش مخصوص کاملا بپوشانید. به فکر استفاده کردن از کرم‌های ضدآفتاب هم نباشید چون منافذ پوست تا چند روز بعد هنوز کاملا باز هستند. بنابراین ترکیبات شیمیایی مضر موجود در کرم‌های ضدآفتاب مي‌توانند به‌راحتی جذب پوست‌تان شوند و به آن آسیب برسانند. در این بازه زمانی فقط از محصولاتی که تکنسین یا متخصص میکرونیدلینگ آن را  پیشنهاد داده استفاده کنید.
- پوست را همیشه تمیز نگه دارید: از پاک‌کننده بسیار ملایم برای تمیز کردن چهره‌تان در طول 72 ساعت پس از عمل استفاده کنید. تا یک هفته بعد از آن هم از محصولات زیر و خشن شبیه اسکراب‌ها روی صورت خود مصرف نکنید.
- خودداری از مصرف محصولات حاوی اسید یا فعال‌کننده : بهتر است تا سه روز از مصرف محصولات مراقبت از پوست که حاوی مواد فعال مانند رتینول، آلفا هیدروکسی اسیدها یا اسید گلیکولیک است، خودداری شود. چون پوست‌تان پس از میکرونیدلینگ در حساس‌ترین شرایط ممکن خود قرار دارد.
- فعلا آرایش نکنید: اجازه دهید پوست‌تان نفس بکشد و پس از میکرونیدلینگ کاملا بازسازی شده و بهبود یابد. استفاده از مواد آرایشی روی صورت به دلیل وجود ترکیبات شیمیایی که دارد مي‌تواند پوست‌تان را تحریک و آسیب‌دیده کند.
- کلاژن‌سازی را تحریک کنید: حتما متخصص مربوطه محصولات و مکمل‌های افزایش‌دهنده کلاژن را برایتان تجویز خواهد کرد. پس برای کمک به پوست‌تان در تولید کلاژن بیشتر و کمک به بهبود سریع پوست همه آن‌ها را دقیق و منظم مصرف کنید.
- آب فراوان بنوشید: نوشیدن آب زیاد و هیدراته شدن بدن به ترمیم و بازسازی سریع‌تر پوست شما بسیار کمک مي‌کند.
از بین رفتن چروک‌ها و جوان شدن پوست از مزایای میکرونیدلینگ 
میکرونیدلینگ یک روش بدون درد و سرپایی برای جوان‌سازی پوست است که مزایای زیادی با خود به همراه دارد و نتایج آن روی پوست‌تان محسوس خواهد بود. از جمله این‌که پوست‌تان سفت شده و خطوط ظریف و چین‌وچروک را کاهش مي‌دهد. این روش باعث تولید کلاژن و الاستین در پوست و ایجاد جوانی در ظاهر مي‌شود. از طرفی تولید کافی کلاژن بعد از چند جلسه اتفاق مي‌افتد و با افزایش سطح کلاژن پوست‌تان انعطاف‌پذیرتر شده و همچنین اندازه منافذ را کاهش مي‌دهد. اثر اسکار و جای زخم‌هایی که تا پیش از این از دیدن آن رنج مي‌برید با این روش بهبود یافته و به‌طور محسوسی ظاهر آن را تغییر خواهد داد. لک‌های قهوه‌ای ناشی از آفتاب و جای جوش‌وآکنه‌ها روی پوست به حداقل مي‌رسد. یکی از مزیت‌های دیگر این روش این‌که .بیشتر محصولات گیاهی و روغن‌های مفیدی که تا پیش از این به خوبی جذب پوست نمی‌شد بعد از میکرونیدلینگ به‌طور موثر به عمق پوست نفوذ کرده و درنتیجه به شما کمک مي‌کند تا از موادغنی و مغذی آن بهره‌مند شوید.
بروز عوارض بسیار نادر است اما بدون عارضه نیست 
معمولا تمام عوارض میکرونیدلینگ بعد از حدود 72 ساعت برطرف مي‌شود. حالت‌هایی مانند قرمز و متورم شدن پوست یا التهاب خفیف در محل ورود سوزن‌ها که کاملا طبیعی است اما در مواردی نادر گاهی ممکن است فرد دچار آلرژی،کهیر، جوش، خارش، احساس سوزش و حتی بروز تبخال یا هماتوم هم شود اما اجرای دستور‌های پزشک متخصص پس از جلسات میکرونیدلینگ و مراقبت کافی، بروز این عوارض را به صفر مي‌رساند. با وجود اين لازم است حتما برای مشاوره و بررسی شرایط پوست و سلامت آن با متخصص پوست مشورت و همه جوانب را در نظر بگیرید. از طرفی عمل میکرونیدلینگ باید در مراکز زیبايی و کلینیک‌های معتبر انجام شود، در غیر این صورت امکان بروز عفونت وجود خواهد داشت.
هزینه به مراتب کمتر از جراحی لیفت و کشیدن پوست است 
هزینه این کار به تعداد جلسات مورد نیاز، ناحیه تحت درمان و متخصص مربوطه برای افراد مختلف متفاوت است اما نکته این‌جاست که این روش به مراتب ارزان‌تر از ديگر روش‌های جراحی زیبایی مانند لیفت پوست است. از طرفی هراندازه پروسه درمان دشوار و مشکل حادتر باشد جلسات درمانی هم بیشتر خواهد بود. در حالت طبیعی تعداد جلسات مورد نیاز دوتاسه جلسه است که بهتر است فاصله زمانی بین آن‌ها چهارتاشش هفته باشد.