طرح جامع " اشتغال تعاون" به دولت رفت/ گام دوم؛ تکمیل طرح‌های نیمه تمام

به گزارش قلم، محمد جعفر کبیری اظهار کرد: در بحث اشتغال بخش تعاون با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و صندوق توسعه ملی دو رویکرد را دنبال می‌کنیم؛ اول اینکه تسهیلاتی را برای تولید بخش تعاون در نظر بگیریم و دوم اشتغال موجود در بخش تعاون را حفظ و تثبیت کنیم.

وی از تقدیم طرح جامع"اشتغال بخش تعاون" به دولت خبر داد و گفت: طرحی را برای دو سال آینده آماده و در اختیار سازمان برنامه و بودجه که دبیرخانه اشتغال در آن مستقر است، قرار دادیم و چنانچه این طرح تصویب و نهایی شود، عدد ایجاد اشتغال آن را اعلام می‌کنیم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره پیش‌بینی اشتغال این طرح نیز، گفت: ما متناسب با منابع موجود چند برنامه را پیشنهاد کردیم و این مساله بستگی به تسهیلاتی دارد که با وضع موجود در اختیار ما گذاشته شود.

کبیری جزئیات بیشتری از طرح جامع اشتغال بخش تعاون ارائه کرد و گفت: در این طرح چند هدف را دنبال می‌کنیم؛ اول تثبیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار شغلی که در بخش تعاون وجود دارد و حفاظت و صیانت از این مشاغل و گام دوم، تکمیل طرح‌های نیمه تمام بالای ۷۰ درصد پیشرفت و توسعه کسب و کارها در قالب تکمیل زنجیره‌های ارزش است.

وی ابراز امیدواری کرد: از طریق این طرح، خصوصی سازی، توانمندسازی، استاندارد سازی، تولید و برندسازی، توسعه بازار بنگاه‌های خرد و اتصال آنها به بنگاه‌های بزرگ‌تر و صاحب برند به وجود آید.

معاون وزیر کار در پایان خاطر نشان کرد: در قالب چند پلن، ظرفیت اشتغال این طرح را پیش‌بینی کردیم و به تناسب تسهیلاتی که اختصاص داده می‌شود، توسعه آن را در دستور کار قرار خواهیم داد.

پیش از این معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دو سناریو برای ایجاد اشتغال در سال ۹۸ خبر داده و گفته بود سناریوی اول در راستای اهداف برنامه ششم توسعه و برنامه مشترکی با سازمان برنامه و بودجه است که هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۹۰ هزار شغل را در دستور کار دارد و سناریوی دوم مبتنی بر واقعیات جاری کشور است و پس از تصویب شورای عالی اشتغال اعلام می‌شود.