مصاحبه با ژانگ نینگ معروف به مدیر شماره 8 گیمر برتر جهان
جهان در مشت گیمرها
ثروتمندترین گیمرهای جهان چه کسانی هستند؟
ژانگ نینگ (Zhang "xiao8” Ning: 1,824,534.96)، یک گیمر معروف چینی است. او در 14 نوامبر 1989 متولدشده و یک گیمر جوان به‌حساب می‌آید. سال 2010 او کار خود را به‌عنوان یک گیمر حرفه‌ای شروع کرد و با پیشرفت چشم‌گیری که در سال اول داشت توانست قراردادهای بزرگی با گروه‌های معروف گیمینگ ببندد. همه او را بانام «xiao8» می‌شناسند. او همسر یکی از مدل و بازیگر چینی به نام جی ژائو است. xiao در زبان چینی به معنای مدیر است. اولین قرارداد او با مبلغ شش میلیون دلار بسته شد و این قدمی عالی برای شروع بود. در طول سال‌های 2011 و 2012، او نقش افراطی و انفرادی را به عهده داشت و تمام تلاشش را کرد تا به یکی از بهترین‌ها در این صنعت تبدیل شود. در سال 2014 گروه معروف نیوبی که در شماره‌های پیشین درباره آن‌ها برایتان گفته بودیم؛ ژانگ را به عضویت گروه خود درآورد و در همان سال این گروه ارزشمند برنده مسابقات بین‌المللی گیمینگ شد. پس از گذشت دو سال؛ در سال 2016 ژان در 10 مسابقه گیمینک به‌صورت انفرادی شرکت کرد و برنده جایزه 162.332.23 دلاری شد. او علاقه شدیدی به بازی Dota2 دارد و می‌توان گفت این بازی اختصاصی اوست؛ به همین منظور در لیگ‌های مختلف جایزه‌های متعددی در زمینه این بازی گرفته است. اگر بخواهیم از جوایز او حرف بزنیم باید طوماری از فهرست جوایز نقدی او بنویسیم که در سال‌های 2016 تا 2018 به‌عنوان برنده کسب کرده است.
**
مصاحبه با ژانگ نینگ معروف به مدیر شماره 8 گیمر برتر جهان
 ژانگ نینگ می‌گوید: «به دست آوردن موفقیت در پشت‌پرده‌های تلاش پنهان‌شده است و باید برای به دست آوردن آن جنگید و موانع را کنار گذاشت تا بتوان به چیزهای کوچک و بزرگی که می‌خواهید دست پیدا کنید. برنده‌شده در بازی یک هدف مشخص است و نباید ترس را در آن‌جا داد. من یک فرد عادی با قابلیت‌های هستم که مردم عادی دیگر دارند اما در زندگی‌ام یک تصمیم جدی گرفتم؛ آن‌هم تبدیل‌شدن به یک فرد باقابلیت‌های باورنکردنی باشم. شاید در همان ابتدای راه مسخره‌ام می‌کردند و هدف بزرگ مرا به سخره می‌گرفتند اما من به همه آن‌ها ثابت کردم که می‌توانم به یکی از بهترین‌ها در جهان تبدیل شوم. ممکن است دانشمند یا هنرمند نشدم اما درحال حاضر فردی هستم که خیلی‌ها دوست دارند به‌جای من در این جایگاه بنشینند و از دید من به دنیا نگاه کنند. دنیای که با هیجان و پول همراه شده و سرمایه‌گذارهای زیادی را به سمتم جذب می‌کند. کشور چین پر از هکرها و متقلب‌های فضای بازی که اگر بتوانید در بین این متقلبان سالم بازی کنید و بر آن‌ها پیروز شوید؛ قطعا حریف‌های قوی خود را هم از پای درخواهید آورد.
**
جمعیت گیمرها در جهان
آیا از تعداد گیمرهای جهان اطلاعاتی دارید؟ از جمعیت هفت و شش میلیاردی دنیا 1.2 میلیارد آن گیمر هستند. 700 میلیون کاربر که به‌صورت آنلاین بازی‌های ویدئویی را تجربه می‌کنند. برخلاف انتظارات مردها فقط 52 درصد گیمرها را تشکیل می‌دهند. 39 درصد از مخاطبان بازی در سراسر جهان بالای 36 سال دارند. تمام آمار و ارقام به‌خوبی نشان می‌دهد که امروزه دیگر صنعت سینما پردرآمدترین شاخه از سرگرمی نیست. بازی‌های ویدئویی با افزایش مخاطب‌های خود توانسته‌اند بخش عمده‌ای از جامعه جوان دنیا را به خود جذب کنند. در شرایطی چنین اتفاقی می‌افتد که برای تماشای فیلم کافی است 10 دلار هزینه کنید اما خرید یک بازی در خارج از کشور 60 دلار نیاز دارد. این نشان می‌دهد که باوجود نیاز به هزینه بیشتر برای حضور در این صنعت، بازهم گیمرها عقب‌نشینی نمی‌کنند
**
با بهترین شرکت‌های سازنده‌های گیم در جهان آشنا شوید
شاید برایتان جای سوال باشد که چه شرکت‌هایی این صنعت بزرگ را در دستان خود دارند و به آن رنگ و بوی مسابقه می‌دهند. همان‌طور که در شماره قبلی دانستنیها خواندید ما شما را با معروف‌ترین شرکت‌های گیم در جهان آشنا می‌کنیم تا بدانید که چگونه بازار بازی‌های ویدئویی را در دست گرفته‌اند. به همین منظور در پرونده گیمرها شما می‌توانید از داستان بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا در زمینه گیم باخبر شوید.
**
سگا (Sega) ارزش: ۴.۹ میلیارد دلار
شاید برای خیلی از دهه شصتی‌ها نام سگا خاطره‌ساز باشد. دهه شصتی‌ها بازی‌های ویدئویی را با سگا و آتاری شناختند اما سوالی که پیش می‌آید این است که چرا نام سگا، از بازی‌های ویدئویی کم‌رنگ شد؟ سگا، زمانی یکی از قطب‌های ساخت کنسول‌های بازی بود اما درست زمانی که فکر می‌کرد فقط رقیبش در بازار شرکت نینتندو است، سونی با پلی‌استیشن وارد شد و به رقیبی سرسخت برای هر دو شرکت بدل شد. سگا از دور رقابت‌های کنسولی خارج شد اما بااین‌حال، یکی از شرکت‌های تاثیرگذار و مهم صنعت بازی‌سازی است. سگا کار خود را از سال ۱۹۴۰ با نام Service Games در جزایر هاوایی ایالات‌متحده آغاز کرد. مقر اصلی این شرکت در منطقه‌ اوتا شهر توکیو قرار دارد. سگا علاوه بر ژاپن، در آمریکا و اروپا هم فعالیت دارد و درمجموع بیش از ۲, ۲۲۶ کارمند در این مجموعه مشغول به کارند. طرفداران سگا همگی این شرکت را با مجموعه‌ بازی‌های سونیک به یاد می‌آورند. البته بازی‌های معروفی مانند Shinobi، Valkyria و Yakuza هم جزئی از مشخصه‌های سگا به شمار می‌روند.
**
اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) ارزش: ۴.۸۵ میلیارد دلار
اکتیویژن بلیزارد درواقع یک شرکت تلفیقی است که از به هم پیوستن دو شرکت اکتیویژن و بلیزارد در سال 2007 به وجود آمده است. این دو شرکت کنترل کامل بر بازی‌های خوددارند و عملا دخالتی درروند تولید بازی‌های یکدیگر نمی‌کنند اما دارایی‌ها و درآمد آن‌ها در قالب یک شرکت سرمایه‌گذاری جمع و محاسبه می‌شود. بیشتر گیمرها این شرکت را با سری بازی‌های تیراندازی نظامی اول‌شخص Call of Duty می‌شناسند. این بازی هیجانی پول هنگفتی را به سرمایه این شرکت اضافه کرده است. اکتیویژن بلیزارد روی‌هم‌رفته نزدیک به ۱۰ هزار نفر کارمند دارند که در شعبات و استودیوهای مختلف در نقاط مختلف دنیا فعالیت می‌کنند. مقر اصلی این شرکت شهر سانتا مونیکا واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکاست.
**
نمکو باندای (Namco Bandai) ارزش: ۴.۷۴ میلیارد دلار
هرکسی که با بازی‌های مبارزه‌ای Tekken آشنایی داشته باشد قطعا نام شرکت سازنده آن را هم به‌خوبی می‌داند. بازی‌های مانند آیس کامبت، دارک سول و دراگون بال هم از همین دست از بازی‌های معروف و به‌روز این شرکت است. این شرکت ژاپنی در سال ۱۹۵۵ در توکیو تاسیس شد. در اصل، این شرکت زیرشاخه‌ای از شرکتی بزرگ‌تر به نام شرکت دارایی باندای نمکو است که علاوه بر فعالیت در حوزه بازی‌های ویدئویی، در زمینه ساخت انیمیشن، اسباب‌بازی و پارک‌های تفریحی هم در ژاپن نقش بسزایی دارد. نمکو باندای با داشتن بیش از هزار کارمند فقط در مقر ژاپن و صدها کارمند دیگر در کشورهای فرانسه، رومانی، بریتانیا، آلمان، پرتغال و حتی ناحیه آمریکای شمالی، حوزه‌ فعالیت‌ خود را به‌صورت جهانی گسترش داده است تا بتواند مخاطب‌هایش را از سراسر دنیا داشته باشد. اگر طرفدار بازی‌های اسمش و کاراکترهای آن باشید قطعا مجسمه‌های معروف آن را دیده‌اید که روی کنسول‌های بازی قرار می‌گیرد. نمکو باندای یکی از تولیدکنندگان موفق مجسمه‌های آمیبو برای کنسول خانگی Wii U است که توانسته کمک شایانی به رونق این فیگورهای مجهز به NFC برای شرکت نینتندو کند. همکاری نمکو با نینتندو به همین محدود نیست و حتی این شرکت از تولیدکنندگان بازی ماریو هم بوده است.
**
********
معرفی بهترین بازی‌ها
20 بازی جدید که نباید از دست داد
*******
ستی مولایی| دیگر زمانی تا عید نمانده است. قطعا شما دنبال بازی‌های پر از هیجان برای تعطیلات خود می‌گردید. در این شماره ما شما را با بهترین گیم ها آشنا می‌کنیم؛ تا بتوانید در تعطیلات بازی کنید و از دانسته‌های خود که از این مطالب به دست می‌آورید بتوانید به‌عنوان یک گیمر باتجربه استفاده کنید.
**
1.Dirt Rally2.0
قرار است این بازی پا فراتر از نسخه‌های قبلی خود بگذارد و واقعی‌تر شود. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که گرافیک این بازی مسابقه‌ای‌ ارتقا پیدا کند. سازنده این بازی Codemasters اعلام کرد که می‌توان این بازی را روی پلتفرم‌های پی‌سی، پی‌اس4 و ایکس‌باکس‌وان بازی کرد. در نسخه جدید علاوه بر کنتلر واقعی‌تر ماشین‌ها شما می‌توانید تعداد تایرهای را که در بازی می‌خواهید استفاده کنید، بیشتر کنید و قدرت شخصی‌سازی ماشین خود را در دست بگیرید. این نسخه از بازی به دلیل واقعی‌تر شدن آن دشوارتر هم شده است پس اگر طرفدار این دسته از بازی‌ها هستید باید در دنیای واقعی شبیه‌سازی‌شده به‌خوبی از پس مسابقات بربیایید. قرار است Dirt Rally 2.0 جاده‌هایی داشته باشد که از حرکات خودروها تاثیر بگیرند و تغییر حالت و شکل دهند. تاریخ انتشار این بازی اسفندماه 1397 است.
**
2.Left Alive
اگر به دنبال یک بازی اکشن و سوم شخص و داستان محورید بهتر است سراغ Left Alive بروید. شرکت بازی‌سازی اسکوئر انیکس تعدادی طراح و کارگردان معروف ژاپنی را گرد هم آورده است تا یک بازی اکشن رباتیک بسازند؛ سبکی که در ژاپن محبوبیت زیادی دارد و چند سالی است که حسابی فراموش‌شده است. این بازی زیبا روی پلتفرم‌های پی‌سی و پی‌اس4 قابل‌اجراست. نکته جالب این بازی این است که شما می‌توانید در اسفندماه آن را خریداری کنید و در تعطیلات عید بازی کنید. شما در این بازی می‌توانید بر روبات‌های بزرگ سوار شوید و مبارزه کنید.
**
3.The Sinking City 
اگر به دنبال یک بازی هیجانی برای روز اول عید می‌گردید ما این بازی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. «The Sinking City» روز اول فروردین‌ماه در دسترس قرار می‌گیرد و شما می‌توانید روی پی‌سی، پی‌اس4 و ایکس‌باکس 1 آن را بازی کنید. بازی The Sinking City از نظر ساختار بی‌شباهت به بازی‌های شرلوک نیست؛ هنوز هم باید در یک شهرگشت‌وگذار کنید، با افراد زیاد و مختلفی صحبت کنید و مراحل و کوئست‌هایی را همزمان به دست بگیرید. در طول بازی شما با هیولاهایی برخورد می‌کنید که باید با آن‌ها مبارزه کرده و شکست‌شان دهید. The Sinking City با الهام از آثار لاوکرفت ساخته‌شده و دنیا و هیولاهایی عجیب‌وغریب و لاوکرفتی دارد. مکانیک‌ها و سیستم‌های جدیدی در مقایسه با بازی‌های شرلوک در The Sinking City قرارگرفته است.
**
4.Days Gone
بخش سرگرمی‌های شرکت سونی بازی جدیدی را قرار است در تاریخ ششم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۸ به بازار بانام Days Gone ارائه دهد. این بازی با سبک اکشن را استودیو بند ساخته است و روی پلتفرم پی‌اس4 قابل‌اجراست. این بازی از سبک بازی‌های زامبی است و شما به‌عنوان اول‌شخص و یک موتورسوار ماهر باید زامبی‌ها را بکشید. شما در این بازی می‌توانید موتور خود را ارتقا دهید و نه‌تنها به‌عنوان یک وسیله نقلیه بلکه به‌عنوان یک اسلحه از آن در برابر زامبی‌ها استفاده کنید.
**
5.Shenmue III 
این بازی اکشن و ماجراجویانه قرار است تا در شهریورماه سال1398 برابر با ۲۷ آگوست ۲۰۱۹ به دست علاقه‌مندانش برسد. در قسمت سوم از این بازی هیجانی قرار است تا داستان بازی به سرانجام برسد. بودجه این بازی به‌صورت کیک‌استارتر جمع‌آوری شد؛ این به این معناست که تمام بودجه این پروژه در یک روز جمع‌آوری‌شده است. از نظر روند، شنمو سه تفاوتی با دو قسمت قبلی خود ندارد؛ یعنی با یک بازی ماجراجویی سوم شخص طرف هستیم که هرازگاهی هم در آن به انجام مبارزات تن‌به‌تن مشغول می‌شوید. موضوع مهم درباره شنمو ۳، به پایان رساندن قصه‌دو قسمت قبلی است.
 **
6 . Babylon’s Fall
یک بازی اکشن در قالب فانتزی که استودیو معروف Platinum Games آن را ساخته است. این بازی حول محور شوالیه‌ها می‌چرخد؛ این به این معناست که شما به‌عنوان یک شوالیه با توانایی‌های منحصربه‌فرد خودتان باید با جادو به جنگ دشمنان بروید تا بتوانید آن‌ها زا از این طریق شکست دهید. تاریخ انتشار Babylon’s Fall هنوز مشخص نشده است اما زمان تقریبی آن تابستان سال آینده پیش‌بینی‌شده است. این بازی روی پلتفرم‌های پی‌سی و پی‌اس4 قابل‌اجراست.
**
7. Control
تابه‌حال بازی‌های ذهنی انجام داده‌اید؟ شما در این بازی هیجانی می‌توانید خود را جای شخصیت اول بازی گذاشته و پا به یک دنیای عجیب بگذارید که در آن موجودات افسانه‌ای باقدرت پرواز و کنترل، اشیا را با نیروی ذهن به پرواز درمی‌آورند. شرکت سازنده این بازی افسانه‌ای Remedy Entertainment می‌گوید این بازی طرفدارهای خاص خودش را خواهد داشت و روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس‌وان، پی‌سی و پی‌اس4 اجرا می‌شود. تاریخ انتشار این بازی هنوز مشخص نیست.
**
8. Onimusha: Warlords
این بازی اکشن روی پلتفرم‌های کنسول‌های بازی نسل جدید قابل اجراست. به همین منظور اولین قسمت مجموعه بازی‌های محبوب «اونیموشا» (Onimusha) قرار است بازسازی و روی کنسول‌های نسل فعلی عرضه شود. قسمت اول و دوم بازی اونیموشا از نظر ساختار و روند،‌ بیشتر شبیه به بازی‌های داینو کرایسیس و رزیدنت اویل است؛ یعنی با دوربینی ثابت طرف هستید و بازی هم تمرکز زیادی رو گشت‌وگذار دارد. این نسخه جدید بازی Onimusha: Warlords از نظر گرافیکی هم پیشرفت‌هایی کرده، ولی نباید انتظار یک بازسازی بزرگ و کامل را داشته باشید؛ طوری که فقط وضوح تصویر بازی بالا رفته است.
**
9. Doom Eternal
اگر بازی Doom Reboot را که در سال 2016 به بازار ارائه ‌شده بود، بازی کرده باشید قطعا نسخه جدید این بازی را می‌پسندید. بازی جدید همه نکات مثبت بازی قبلی را دارد و آن‌ها را تقویت کرده است. Doom Slayer قدرتمندتر از قبل شده و تعداد دشمنان دو برابر شده است. همین امر باعث شده نقاط قوت این بازی بیشتر از قبل شود. تاریخ انتشار این بازی تقریبا ماه خرداد سال 1398 خواهد بود؛ یکی از بهترین بازی‌های پی‌اس4 که در سال جدید قطعا شاهد آن خواهیم بود. این بازی زیبا روی پلتفرم‌های پی‌اس4، ایکس‌باکس‌وان و پی‌سی قابل‌اجراست.
**
10. Dying Light 2
یک بازی زامبی دیگر؛ دنیای بازی‌ها پر است از زامبی ا در نقش‌ها و محیط‌های مختلف. البته در این سری از بازی Dying Light، انتخاب بازیکن بر زمین‌بازی تاثیر گذاشته است و داستان بازی را تغییر می‌دهد. این بازی یک ژانر تک‌نفره تیراندازی است که بازیکنان در آن می‌توانند شانس بیشتری برای استفاده از حرکات شیرین پارکور هنگام کشتن زامبی‌ها داشته باشند. پلتفرم‌های قابل‌استفاده در این بازی پی‌اس4، ایکس‌باکس‌وان و پی‌سی است. تاریخ انتشار این بازی هنوز مشخص نشده است.
**
11.Nioh 2
یک از بهترین بازی‌های پی‌اس4 از شرکت سونی در سال 2019 را می‌توان Nioh 2 نامید. یک نسخه تحسین‌برانگیز باحال و هوای اکشن سامورایی است و خلاف آن چیزی که تصور می‌رفت خبری از داستان بازی و شخصیت اصلی آن ویلیام آدامز نیست. پلتفرم‌های قابل‌استفاده برای این بازی پی‌اس4 است. متاسفانه تاریخ انتشار این بازی هنوز مشخص نشده است.
**
12. Skull & Bones
یوبی سافت بار دیگر هم بهترین اجرای خود را ارائه داده است. این شرکت این‌بار شما را به یک سفر دریایی روی اقیانوس هند می‌برد تا شما تبدیل به یک دزد دریایی شوید. شما می‌توانید در این بازی به‌صورت انفرادی یا گروهی بازی کنید. پلتفرم‌های قابل‌اجرا برای این بازی پی‌اس4، ایکس‌‌باکس‌وان و پی‌سی است.
**
13.Twin Mirror
اگر طرفدار بازی‌های ترسناک‌اید باید به شما این مژده را بدهیم که شرکت نامکو بازی ترسناک و روان‌شناختی جدید خود را بانام Twin Mirror وارد باازار کرده است. بر اساس تریلر پخش‌شده بازی، داستان بر شخصیت سم تمرکز دارد. سم یک روز از خواب بیدار می‌شود و مقدار زیادی خون روی لباس‌هایش می‌بیند و هیچ‌چیز به یاد نمی‌آورد. او به دنبال فهمیدن حقیقت دنیای واقعی و روان خویش را جست‌وجو می‌کند. این بازی برای سنین بالای 20 سال مناسب است. پلتفرم‌های قابل‌اجرا ایکس‌باکس وان، پی‌اس4 و پی‌سی است.
**
14. Wolfenstein: Youngblood
لوکیشن Wolfenstein: Youngblood در پاریس اتفاق می‌افتد. این بازی که در ادامه سری دوم Wolfenstein ساخته‌شده است؛ داستان خواهران دوقلویی را روایت می‌کند که می‌خواهند در برابر ظلم و ستم مبارزه کنند. این مبارزات باعث شده بازی رنگ خشونت به خود بگیرد. شما می‌توانید این بازی را روی پلتفرم‌های پی‌سی، پی‌اس‌وان، ایکس‌باکس‌وان و نینتندو بازی کنید.
**
15. Tales of Vesperia: Definitive Edition
مجموعه بازی‌های Tales of هرکدام قصه و شخصیت‌های خودشان رادارند و Vesperia هم که درواقع دهمین قسمت این مجموعه است، قرار است در قالب نسخه‌ای بازسازی‌شده به اسم Definitive Edition روی تمام پلتفرم‌های امروزی عرضه شود. بازی Tales of Vesperia مثل دیگر قسمت‌های این مجموعه، یک نقش‌آفرینی ژاپنی نوبتی است؛ یعنی می‌توانید انتظار یک داستان خطی و کاملا ژاپنی را از بازی داشته باشید. بااین‌حال، مجموعه Tales of به لطف سیستم مبارزه خاصی که دارد، خود از دیگر نقش‌آفرینی‌های ژاپنی جدا کرده است. نسخه‌Definitive Edition در کنار افزایش وضوح تصویر و سرعت اجرای بازی، حتی محتوای داستانی جدید و شخصیت‌های تازه‌ای دارد.
**
16. God Eater 3
پلی‌استیشن بازها به گوش؛ این بازی ریشه در این کنسول دارد اما قرار است که برای اولین‌بار در کنسول‌های خانگی دیگر هم اجرا شود. قسمت سوم بازی God Eater مثل بازی‌های قبلی این مجموعه یک نقش‌آفرینی اکشن است که در دنیایی پساآخرالزمانی اتفاق می‌افتد؛ دنیایی که انسان‌های زیادی در آن باقی نمانده‌اند و این انسان‌ها هم در قالب ماموریت‌های مختلف، به مبارزه با هیولاها می‌روند. در بازی God Eater 3 می‌توانید شخصیت‌تان را بسازید، سلاح‌ها و آیتم‌های مختلفی جمع‌آوری کرده و در ماموریت‌های مختلف، با هیولاهای بزرگ مبارزه کنید. بازی ظاهری انیمه طور دارد و ممکن است این موضوع به مذاق همه خوش نیاید ولی مبارزات آن بسیار سرگرم‌کننده، سریع و لذتبخش هستند. شرکت سازنده این بازی Marvelous’ First Studio می‌گوید: «سبک این بازی نقش‌آفرینی اکشن است و بازیکن می‌تواند روی پلتفرم‌های پی‌سی و پی‌اس4 این بازی را اجرا کند. تاریخ عرضه این محصول اسفندماه سال1397 است.»
**
17. Crackdown 3
شرکت معروف میکروسافت بازی جدید با سبک اکشن و سوم شخص را به بازار ارائه داده است که در آن بازیکن باید کنترل شهر را در دست بگیرد و از نیروی شر زمین را پاک‌سازی کند. استودیوهای مختلفی روی این بازی کارکرده‌اند تا به نتیجه دلخواه‌شان برسند. یک استودیو روی موتور بازی و بازارهای لازم کارکرده است، یک استودیو ساخت بخش داستانی را برعهده‌گرفته و استودیویی دیگر بخش چندنفره را ازنظر روند بازی شبیه به دو قسمت گذشته است:‌ یک اکشن سوم شخص محیط باز که در آن باید کنترل هر بخش شهر را به دست بگیرید. بخش چندنفره‌ Crackdown 3 هم‌چنین بخشی دارد که در آن می‌توان تمام شهر و ساختمان‌های آن را نابود کرد و روی سر یکدیگر ریخت. این بازی هیجانی را روی پلتفرم‌های پی‌سی، ایکس‌وان می‌توان اجرا کرد. تاریخ عرضه این بازی اسفندماه سال1398 است.
**
18.Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy
این بازی بهترین بازی کارآگاهی و ماجراجویانه است. تهیه‌کننده و سازنده این بازی Capcom است. سه‌گانه‌ معروف Ace Attorney قرار است با گرافیکی بالاتر بازسازی و روی کنسول‌های نسل فعلی عرضه شود. در این مجموعه بازی‌ها، در نقش «فینیکس رایت» و به‌عنوان یک وکیل، پرونده‌های مختلفی را به دست می‌گیرید و آن‌ها را به نتیجه می‌رسانید. دربازی‌های Ace Attorney خودتان باید درصحنه‌ جرم به دنبال آیتم‌های مختلف بگردید، از شواهد بازجویی کنید و درنهایت هم خودتان از مدارک نتیجه بگیرید و آن را در دادگاه ارائه کنید. داستان بازی‌های Ace Attorney کمیک، بانمک و بسیار سرگرم‌کننده است. روند بازی این بازی‌ها هم حسابی درگیرتان می‌کنند. بسته Ace Attorney Trilogy امکان تجربه سه شماره‌ اصلی این سری را برای نسلی جدید از بازی‌کننده‌ها ممکن می‌کند. پلتفرم‌های قابل‌اجرا پی‌سی، پی‌اس‌وان، ایکس‌باکس و سویچ است. تاریخ انتشار این بازی اسفندماه سال1397 است.
**
180019 Anno
یوبی سافت با همکاری سازنده این بازی بلو بایت، توانسته سبک استراتژی را در بازی پیاده کند. پس از یکی دو بازی تخیلی، مجموعه بازی‌های استراتژی Anno با قسمت جدید خود به ریشه‌های تاریخی‌اش بازمی‌گردد. بازی Anno 1800 مثل همیشه بر پایه‌ی شهرسازی و مبارزات کوچک طراحی‌شده ولی این بار دنیا و سیستم‌هایی عمیق‌تر را در اختیار بازی‌کننده‌ها قرار می‌دهد. همان‌طور که از اسم بازی پیداست، Anoo 1800 در قرن نوزدهم و دوره‌ی انقلاب صنعتی اتفاق می‌افتد؛ دوره‌ای که پیشرفت‌های شهری به اوج خود رسیده بودند. مدیریت شهر و پیشرفت آن هنوز هم هدف اصلی بازی است ولی تاثیراتی که انقلاب صنعتی روی شهر می‌گذارند بسیار پیشرفته‌تر از قسمت‌های قبلی Anno است. زیبایی بصری شهر از فاکتورهای جدیدی است که در بازی محاسبه می‌شود؛ فاکتوری که جذب توریست به آن وابسته است. این بازی روی پلتفرم پی‌سی قابل‌اجراست. تاریخ انتشار این بازی اسفندماه سال1397 تخمین زده‌شده است.
**
20 3Marvel: Ultimate Alliance
نینتندو بار دیگر شاهکارکرده است و بازی قدیمی مارول را می‌توان گفت بعد از 10 سال زنده کرده است. مارول با همکاری نینتندو ساخت بازی 3Marvel: Ultimate Alliance را آغاز کرده است و در همین راستا هم‌بازی به‌صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ ساخته می‌شود. استودیوی بازی‌سازی «تیم نینجا»، یعنی سازندگان بازی‌های Ninja Gaiden و Nioh هم وظیفه‌ی ساخت این بازی جدید را برعهده‌گرفته است. ازنظر روند، با یک اکشن نقش‌آفرینی مثل دو شماره قبلی Ultimate Alliance طرف هستیم. بااین‌حال، محبوبیت مارول و شخصیت‌های این شرکت با 10سال گذشته تفاوت زیادی کرده است و قهرمان‌های بسیار بیشتری در بازی حضور خواهند داشت. تاریخ انتشار این بازی نینجایی فروردین‌ماه یا اردیبهشت‌ماه سال 1398 است.
**