گفت‌وگو با گروه نیوبی، یکی از گروه‌های گیمر ثروتمند در جهان
نوب يا گيمر؟ مسئله اين است
نوب کیست؟
تو يک نوبي! این جمله به چه معناست؟ شاید این جمله زیاد به گوش‌تان خورده باشد اما معنی آن را نمی‌دانستید. باید بگوییم که نوب‌ها به گیمرهای مبتدی اطلاق می‌شوند اما استفاده از این کلمه برای همه نوب‌ها رایج نیست بلکه نوب يک واژه معمولي همانند گيمر است که براي حدود يک ماه به يک تازه‌کار می‌گويند درواقع منظور همان کلمه تازه‌کار است. و شايد اين عجيب باشد کسي که یک سال بازي کرده، يکي ديگر نوب صدا کند. 
**
پروگيمر کیست؟
پروگیمرها همان افرادی هستند که گیمینگ را به یک تجارت سودآور برای خود تبدیل کرده‌اند و از این صنعت می‌توانند به‌راحتی پول دربیاورند. يعني آن‌قدر در بازي کردن قدرتمند باشد که بتوانند حریف‌های خود را شکست دهند و پیروز میدان شوند اما فقط پیروزی برای این افراد کافی نیست بلکه گرفتن جایزه یا پول برای آن‌ها حرف اول را می‌زند و کم‌کم اين موضوع برايش تبديل به شغل شده است. 
**
گیمر کیست؟
اگر بخواهیم به اصل ماجرا بپردازیم بهتر است سراغ گیمر‌ها برویم. گروهی که مابین نوب‌ها و پرو گیمر‌ها قرار دارند. گیمرها نه آن‌قدر مبتدی هستند که نوب نامیده شوند و نه آن‌قدر حرفه‌ای که لقب پرو رو یدک بکشند. اما بهتر است بگوییم که آن‌ها یک بازیکن همه‌چیز تمام‌اند که می‌دانند که چگونه بازی کنند و در کنار لذت بردن از آن، خود را به رتبه‌های بالای جهانی برسانند. البته گیمرها هم به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند که آن‌هم یک داستان مجزاست. 
**
گیمرهای تفننی Casual gamer
این دسته از گیمرها کسانی هستند که تمایل یا وقت محدود برای بازی کردن دارند که این گروه بیشتر به بازی‌هایی تمایل دارد که سبک و آسان است تا لازم نباشد فرصت زیادی برای بازی کردن آن‌ها صرف کند؛ ژانرهایی که بازی این گروه متنوع است و شاید فقط یک کنسول بازی خاص مورداستفاده قرار نگیرد. جمعیت این گیمرها تفاوت زیادی با بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای سنتی دارند، مثلا این دسته از گیمرها سن بیشتری دارند و عمدتا خانم هستند.
**
گیمرهای‌‌هاردکور
گیمرهای‌هاردکور ترجیح می‌دهند عمده وقت خود را صرف بازی و تمرین بازی‌ها کنند و تمایل به ژانرهایی دارند که زمان زیادی را برای تمام کردن یا مستر شدن می‌برند. این گیمرها ممکن است در فرهنگ بازی‌های ویدئویی سهیم باشند. رقابت، مشخصه دیگر این گیمرهاست که بیشتر در تورنمنت‌ها و لیگ‌ها یا بازی‌های رده‌بندی‌شده رقابت می‌کنند. زیرگروه‌های زیادی از این گیمرها بر پایه سبک و استایل بازی، اولویت و برتری‌ها و پلتفرم سخت‌افزاری و... وجود دارد.
**
ثروتمندترین گیمرهای جهان چه کسانی هستند؟
آشنایی با «موگی» (Moogy)، «اس‌سی‌سی‌سی» (Sccc)، «کاکا» (Chok Kaka)، «کی پی»(kpii)، «فیت»(Faith) از گروه معروف «نیوبی»(Newbee). در این شماره می‌خواهیم شما را با یک گروه معروف گیمر آشنا کنیم. بعد از کره‌ای‌ها، چینی‌ها در این تورنمنت‌ در رده دوم قرار می‌گیرند. اگر طرفدار گیمرها باشید و کارهای آن‌ها را دنبال کنید، قطعا این گروه معروف را که در دسته پولدارترین گیمرهای دنیا قرار دارند، به‌خوبی می‌شناسید. درآمد پیش از یک‌میلیون و پنج‌هزار و 661 دلار هر یک از آن‌ها را معروف‌تر از قبل هم کرده است. لازم به ذکر است که بدانید تیم Newbee در مسابقات جهانی 2 Dota امسال قهرمان جهان شد و هرکدام از این پنج جوانی که در این گروهند، فقط از یک مسابقه ، موفق به دریافت بیش از یک‌میلیون دلار جایزه نقدی شدند. برخلاف نامی که روی تیم خود گذاشته‌اند (Newbee به معنای تازه‌وارد و نابلد)، این چینی‌های نوجوان در کار خود فوق‌العاده حرفه‌ای و کار بلدند. ثروت این گروه را نمی‌توان شمرد چون آن‌ها هرروز پیشرفت می‌کنند و پول روی پول می‌گذارند.  در این سال‌ها؛ این گروه موفق به دریافت بزرگ‌ترین جایزه تاریخ بازی‌های ویدئویی شده‌اند. 
**
مصاحبه با گروه نیوبی(NewBee)؛ یکی از ثروتمندترین گیمرهای جهان
شاید شما هم دوست داشته باشید که در قالب یک گروه، بازی‌ها را تجربه کنید و با توان بیشتری برای موفقیت بجنگید. در این شماره ما با این گروه پرطرفدار مصاحبه‌ای خواهیم داشت تا شما بیشتر با هر یک از آن‌ها و روش‌های موفقیت‌شان آشنا شوید(Moogy)، اس‌سی‌سی‌سی (Sccc)، کاکا (Chok Kaka)، کی پی(kpii)، فیت(Faith) پنج عضو فعال این گروه ثروتمندند. در بیشتر مصاحبه‌ها، آن‌ها یا به‌صورت گروهی حاضر می‌شوند یا یک نماینده را برای مصاحبه می‌فرستند. رده سنی این گروه از 20 تا 25 سال است. سونگ یا همان اس سی سی سی و موگی 21 سال دارند و در چین زندگی می‌کند؛ می‌توان گفت آن‌ها کوچک‌ترین عضو گروهند. کاکا و کی پی 24 سال دارند و  رقیب‌های بسیار سرسختی‌اند. فیت بیست‌وپنج‌ساله است و گروه را به‌خوبی مدیریت می‌کند. نماینده این گروه در آخرین مصاحبه خود به ‌طرفدارهای خود می‌گوید: «ما یک گروهیم و هر یک از ما با یک توانایی مشخص به هم دیگر برای پیروزی کمک می‌کنیم. یک ارتباط برد برد که در طول این‌زمانی که ما باهم همکاری داریم بیشتر از قبل هم شده است. خیلی‌ها از ما این سوال را می‌پرسند که وقتی به‌صورت گروهی بازی می‌کنیم اختلاف‌نظری داریم یا نه؟ و ما در جواب به آن‌ها می‌گوییم که اختلاف‌نظر همیشه وجود دارد اما مهم این است که چگونه آن را مدیریت کنید. درست است که سن و سال کمی داریم اما آن‌قدر در دنیای بازی‌ها بازی کرده‌ایم که در همان دنیا قد کشیدیم و ازنظر فکری هم به بلوغ رسیدیم. یاد گرفتیم با مشکلات مبارزه کنیم و هرگز خسته نشویم. درست است که معنای اسم گروه ما تازه‌کار و نوظهور است اما تمام رقبای ما باید بدانند ما خستگی‌ناپذیریم و برای رسیدن به هدفمان بسیار جدی هستیم و هیچ‌کس جلودار ما پنج نفر نیست.  حتی اگر کنار هم نباشیم به‌صورت آن‌لاین تمرین می‌کنیم تا به دنیا نشان دهیم هیچ‌کس نمی‌تواند حریف ما باشد. گروه ما فقط یک گروه برای بازی گروهی نیست ما اتحاد برادرانه داریم و در تمام‌مسیر زندیگی‌مان از هم محافظت می‌کنیم.»
**
تجهیزاتی که یک گیمر واقعی به آن نیاز دارد
ما سعی بر این داریم تا در هر شماره شما را با یکی از تجهیزات موردنیاز یک گیمر بیشتر آشنا کنیم. این تجهیزات شامل تلویزیون، هدست‌ واقعیت مجازی، دوربین تشخیص حرکات گیمرها، صفحه‌کلید و موس مخصوص گیم، هدست گیمینگ، پایه خنک‌کننده و محل شارژ دسته‌ کنسول‌های بازی، کیف حمل کنسول، محافظ و برچسب کنسول و کنترلر، کنترلرهای حرفه‌ای، پدال و فرمان بازی و پاور بانک است. این تجهیزات باعث می‌شود یک گیمر با خیال راحت بازی کند و از زمانی لذت ببرد که برای این کار صرف می‌کند. یکی از ابزار مهم که به بازی شور و هیجان بیشتری می‌دهد فرمان یا پدال‌هایی است که به‌صورت مجزا گیمر باید تهیه کند. 
**
فرمان‌های بازی 
عاشقان بازی‌های رایسینگ از آن دسته از افرادی هستند که از کودکی عاشق ماشین‌سواری، فرمان و پدال گاز و ترمزند. رانندگی کردن یکی از لذت‌های بزرگ این افراد است که نقش پررنگی را در حوزه سرگرمی هم ایفا می‌کند. گسترش روز‌افزون سبک رانندگی با شاخه‌های مختلف، گواهی بر این ادعاست. پس اگر عاشق رانندگی و سبک رانندگی هستید، حتما سراغ این نوع  بازی‌های هیجان‌انگیز بروید. این سبک یکی از پرفروش‌ترین و لذتبخش‌ترین ژانر دربازی‌های ویدئویی در دنیاست. خبر خوب برای علاقه‌مندان به رانندگی و بازی‌های این ژانر این است که شرکت‌های مختلف فعال در حوزه سرگرمی و ابزار مرتبط به آن، به‌خوبی از فراگیری این سبک مطلع هستند و همیشه سعی بر این دارند تا جدیدترین امکانات را در اختیار مشتری قرار دهند. 
***
معرفی بهترین بازی‌ها
20 بازی جدید که نباید از دست داد
***
ستی مولایی| بازی‌ها قسمتی مهم از زندگی گیمرها را تشکیل می‌دهند؛ همان‌طور که گفتیم چه نوب باشید یا چه یک پرو گیمر دوست دارید تا از جدیدترین خبرهای دنیای گیمینگ باخبر شود. از بازی‌ها و پلتفرم‌های مورداستفاده در آن‌ها بدانید تا بتوانید با آشنایی بیشتری بازی‌ها را خریداری کرده و بازی کنید. 
**
1 ) بازی Déraciné
فرام‌سافتور یکی از فعال‌ترین شرکت‌های بازی در سال‌های اخیر به‌خصوص امیال بوده است. این شرکت از بازی جدید خود را در کنفرانس‌های ماکروسافت و سونی رونمایی کرد. این بازی با ساخته‌های قبلی مانند  Bloodborne یا Dark Souls کمی متفاوت است. بااین‌حال به گفته «هیدتاکا میازاکی»، Déraciné قرار است از حیث اتمسفر و از آن مهم‌تر از لحاظ سبک روایت داستان، شباهت زیادی به بازی‌های قبلی فرام‌سافتور داشته باشد. همچنین او می‌گوید، این استودیو همیشه علاقه زیادی به ساخت بازی‌های ماجراجویی داشته و از طرفی هم علاقه‌مند به ورود به حوزه بازی‌های واقعیت مجازی هم بوده است و Déraciné، هر دو این اتفاق‌ها را برای آن‌ها ممکن کرده است. این بازی زیبا زیرمجموعه شرکت بزرگ سونی است و روی پلتفرم: پلی‌استیشن VR قابل‌اجراست. البته باید بگوییم که تاریخ انتشارش هنوز نامشخص است. 
**
2) بازی Doom Eternal
این بازی شما را به یاد بازی قدیمی Doom می‌اندازد؛ یک بازی خشن با سلاح‌های حرفه‌ای که در آن شما به جنگ موجودات اهریمنی می‌رفتید. این مجموعه پرطرفدار در بین بازی‌های شوتر جایگاه ویژه‌ای دارد. استودیو اید سافت‌ور در سال ۲۰۱۶، یک نسخه ریبوت از این مجموعه منتشر کرد که بخش داستانی جذاب و بخش چندنفره نسبتا متوسطی را ارائه می‌کرد ولی هرچه که بود، توانست تا عطش طرفداران این مجموعه را برای مدتی رفع کند. پس از رونمایی بتسدا از این بازی قطعا شما هم منتظر دیدن کلکسیونی از سلاح‌های حرفه‌ای هستید که با آن‌ها بتوانید به جنگ اهریمن بروید. تاریخ انتشار این بازی نامشخص است اما می‌توان این بازی را روی پلتفرم‌های ایکس باکس وان، پلی‌استیشن4 و پی‌سی اجرا کرد.
**
3) بازی Fire Emblem: Three Houses
نینتندو قرار است تا بازی جدید دیگری را برای امسال معرفی کند. که درواقع شانزدهمین نسخه اصلی از سری قدیمی فایر امبلمز به شمار می‌رود. این نسخه هم از حیث گیم‌پلی، شباهت زیادی به بازی‌های پیشین این مجموعه دارد و با یک بازی نقش‌آفرینی تاکتیکی طرف هستیم که در آن، داشتن استراتژی و چینش درست نیرو‌ها، نقش مهمی را در پیروزی یا شکست بازیکن ایفا می‌کنند. علاوه بر این با توجه به تریلر نمایش داده‌شده از بازی، Fire Emblem: Three Houses گرافیک بسیار زیادی هم دارد و از این حیث هم می‌تواند یکی از بهترین‌های سوییچ تا به امروز باشد. پلتفرم‌های قابل‌اجرا در این بازی نینتندو سوییچ است. 
**
4 ) بازی  2Hitman 
برادران وارنر سری جدید از هیتمن را به بازار ارائه دادند که قطعا این نسخه جدید از سری هیتمن یک شخصیت فراموش‌نشدنی است. درحالی‌که نسخه ریبوت مجموعه Hitman فرمتی اپیزودیک داشت و در هر قسمت گیمر‌ها را به یک منطقه جدید می‌برد، بازی Hitman 2 قرار است شکل و شمایلی شبیه به نسخه‌های قدیمی‌تر این مجموعه باشد و دیگر، خبری از انتشار اپیزودیک در آن نیست. یکی از ویژگی‌های که استودیو IO Interactive، سازنده بازی، تاکید زیادی روی آن داشته است، وجود روش‌های کشت و کشتار جدید در بازی است که باعث خواهد شد مامور ۴۷ خطرناک‌تر و مرگبار‌تر از همیشه در 2Hitman  ظاهر شود. این بازی زیبا بر روی پلتفرم‌های  ایکس باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی قابل‌اجراست. 
**
5) بازی «2 Pro Evolution Soccer »
اگر اهل فوتبال بازی کردن آن‌هم از نوع گیم هستید؛ این بازی هیجان‌انگیز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تفاوت این پرو جدید، از دست دادن لایسنس مسابقات UEFA است؛ طوری که بعد از 10سال دیگر شاهد حضور این مسابقات در مجموعه PES نیستیم. بااین‌که برای طرفداران این بازی این‌یک موضوع ناامیدکننده است اما کونامی در مقابل خبر از اضافه شدن لیگ کشورهای پرتغال، اسکاتلند، آرژانتین، روسیه، سوئیس، بلژیک، دانمارک و عقد قرارداد اختصاصی با تیم موناکو داده. مطمئنا این محتویات جدید حداقل برای عمده بازیکنان نمی‌توانند به‌اندازه مسابقات UEFA جذابیت داشته باشد. بهبود فیزیک توپ و ویژگی‌های فردی بازیکنان از مهم‌ترین تغییرات روند بازی PES2019 این نسخه هستند. تهیه‌کننده این بازی کونامی است و روی پلتفرم‌های PS4 / Xbox One / PC قابل‌اجراست.
**
6) بازی «2 Yakuza Kiwami »
همان‌طور که از اسمش پیداست این بازی کامل‌کننده یاکوزا کیوامی یک است و توسط موتور دراگون انجین کاملا بازسازی‌شده؛ موتوری که یاکوزا ۶ را با آن ساخته‌اند. تمامی میان‌پرده‌ها دوباره ضبط‌شده‌اند و بازی حجم زیادی محتوای کاملا جدید دارد. اگر از علاقه‌مندان این سری هستید، می‌توانید نسخه دمو یاکوزا کیوامی ۲ را رایگان دانلود کنید و از دو فصل ابتدایی داستان لذت ببرید. شرکت Sega این کار را برای طرفدارهای این بازی انجام داده است. این بازی روی پلتفرم4 PS قابل‌اجراست. 
**
7) بازی
«Shadow of the Tomb Raider» 
مهم‌ترین تغییر بازی این است که این‌بار وظیفه ساخت آن دیگر برعهده استودیو کریستال داینامیکس نیست و این‌بار استودیوی Eidos Montreal این کار را برعهده‌گرفته است. بازی Shadow of the Tomb Raider آخرین قسمت از این سه‌گانه خواهد بود و قرار است تا داستان «لارا کرافت» را در این سه‌گانه جدید به سرانجام برساند. روند بازی سایه توم ریدر قرار نیست تفاوت گسترده‌ای با دو قسمت قبل داشته باشد ولی قرار است با کنترلی شبیه به بازی‌های کلاسیک مجموعه و همچنین مقبره‌ها و معماهای بیشتری روبه‌رو شویم. مراحل ساخت بازی Shadow of the Tomb Raider به پایان رسیده و از این ‌رو انتشار آن در تاریخ مقرر حتمی است. تهیه‌کننده این بازی شرکت  Square Enix است و روی پلتفرم‌های4 PS،  Xbox Oneو PCقابل‌اجراست. 
**
8) بازی « Spyro Reignited Trilogy»
بازی‌های انیمیشنی طرفدارهای خاص خودشان را دارند. سری بازی‌های اسپایرو برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۸ توسط استودیوی اینسامنیاک گیمز برای پلی‌استیشن روانه بازار شدند و مانند سری کرش بندیکوت، حق ساخت این بازی هم بعد از مدتی به شرکت اکتیویژن فروخته شد. این بازسازی شامل سه قسمت اول این سری یعنی Spyro the Dragon، Spyro 2 و Spyro: Year of the Dragon خواهد بود. طبق گفته سازندگان، هدف اصلی آن‌ها این بوده که گرافیک کهنه و قدیمی بازی ارتقا دهند  و درعین‌حال به نسخه‌های اولیه هم وفادار بمانند. از دیگر ویژگی‌های این بازسازی اضافه شدن مینی گیم‌های جدید و به‌روزرسانی سیستم کنترل آن است. 
**
9) بازی 2Life Is Strange 
شما هم از بازی‌های سریالی لذت می‌برید؟ باید بگوییم که Life is Strange یک بازی جند قسمتی یا به قول حرفه‌ای‌ها بازی سریالی است که توانسته با قصه و شخصیت‌های به‌یادماندنی خود، مجموعه‌ای بزرگ از مخاطب‌ها را برای خود پیدا کند؛ طوری که قطعا دو کاراکتر «کلوئی» و «مکس» را می‌توان جزو محبوب‌ترین کاراکترهای چند سال اخیر صنعت بازی محسوب کرد. بااین‌حال، قسمت دوم این بازی قرار است متفاوت باشد و این‌بار باشخصیت‌های کاملا جدیدی روبه‌رو خواهیم شد. مدتی قبل، سازندگان این اثر یک بازی رایگان بانام The Awesome Adventures of Captain Spirit را در اختیار علاقه‌مندان گذاشتند که درواقع دنباله غیرمستقیم از این سری به‌حساب می‌آید. سازنده این بازی Dontnod Entertainment می‌گویید با یک‌بار بازی قطعا عاشقش می‌شوید. این بازی باشخصیت‌های به‌یادمادنی‌اش روی پلتفرم‌های PS4/  Xbox One / PC قابل‌اجراست. 
**
10 ) بازی «Forza Horizon»
اگر به دنبال یک پکیج کامل از بازی‌های ریسینگ جدید می‌گردید بهتر است «فورتزا هورایزن» را امتحان کنید. امسال سری جدید با دستی پرتر از پیش پا به میدان گذاشته است. جدا از روند بازی فوق‌العاده‌ی آن‌که پیشرفت‌های بزرگی داشته است، محتویات بسیار زیادی هم به این نسخه اضافه‌شده است. از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های فورتزا هورایزن۴ می‌توان به تغییر فصل بازی به صوت پویا اشاره کرد که طبق گفته سازندگان، تغییر هر فصل یک هفته به طول می‌انجامد و تأثیرات متفاوتی در دنیا و روند بازی خواهد داشت. جدا از این‌ها، این بار شاهد حضور بیش از ۴۵۰ خودروی مختلف خواهیم بود که تک‌تک آن‌ها مهارت‌های مخصوص خود را خواهند داشت که می‌توانید آن‌ها را آزاد کنید. همچنین در فورتزا هورایزن حالت Route Creator هم اضافه‌شده که به گیمرها اجازه می‌دهد تا مسابقات مخصوص خود را بسازند. تهیه‌کننده این بازی ریسینگ Microsoft Studios است. این بازی روی پلتفرم‌های  PC / Xbox One قابل‌اجراست. 
**
11) بازی : Skies Unknown 7 Ace Combat
بعد از مدت‌ها قرار است تا آیس کامبت دوباره وارد فضای بازی‌ها شود. این اولین‌بار است که روی کنسول‌های نسل8 می‌تواند اجرا کند؛ پس یک تجربه جدید از این بازی است. داستان‌گویی عمیق و حماسی همیشه بخشی از سری ایس کامبت بوده است و مجددا در نسخه هفتم هم شاهد آن خواهیم بود؛ مخصوصا حالا که نویسندگان قسمت چهارم و پنجم این مجموعه بازگشته‌اند، می‌توان انتظار یک روایت جالب را داشت. هدف اصلی 7 Ace Combat این است که یک تجربه لذت‌بخش را هم برای طرفداران این سری و هم برای بازی‌کننده‌های جدید فراهم سازد. به همین منظور، شاهد المان‌های قدیمی و جدید زیادی خواهیم بود که می‌تواند هر دو قشر گیمر را راضی کند. یکی از مهم‌ترین المان‌های جدید این نسخه، ابرها هستند که نقش مهمی در هدایت شما ایفا خواهند کرد. سازنده این اثر  Bandai Namco Studios  می‌گوید: شما  می‌توانید با استفاده از ابرها از دید دشمنان خود پنهان شوید و به‌صورت مخفی‌کاری جلو بروید. این بازی روی پلتفرم: PS4 / Xbox One / PC قابل‌اجراست. 
**
12 ) بازی 4Just Cause 
گرافیک و کیفیت بصری عالی باعث شده تا این بازی بهتر از نسخه‌های پیشین خود شود. این‌بار به لطف پیشرفت موتور بازی، رنگ‌بندی و طراحی محیط‌ها و کاراکترها کاملا تغییر کرده و ظاهری واقع‌گرایانه‌تر به خود گرفته است. بااین‌حال، روند بازی تفاوت زیادی نکرده است و انفجارهای دیوانه کننده و تخریب پذیری بزرگ در تمام بازی دیده می‌شود. در این شماره بازی‌کننده‌ها بازهم هدایت «ریکو رودریگز» را بر عهده‌دارند و باید به کشور «سولیس» (Solis) که در آمریکای جنوبی است، سفر کنند. این بازی روی پلتفرم: PS4 / Xbox One / PC قابل‌اجراست. 
**
13 ) بازی 76Fallout 
یک بازی آن‌لاین پر از هیجان و اتفاق‌های که در طول بازی برای شما اتفاق خواهد افتاد. فال‌آوت ۷۶ اولین بازی آن‌لاینی است که استودیوی بازی‌سازی بتسدا می‌سازد. براساس اطلاعات منتشرشده، دنیای بازی چهار برابر بزرگ‌تر از فال‌آوت ۴ است. داستان فال‌آوت ۷۶ صدسالی قبل از وقایع مجموعه بازی‌های فال‌آوت روایت می‌شود و بازی‌کننده‌ها در نقش ساکنان پناهگاه 76Vault  قرار می‌گیرند. بازی بعضی از عناصر معروف فال‌آوت مثل سیستم تیراندازی VATS را هم ندارد. تمام افرادی که در دنیای بازی با آن‌ها ملاقات می‌کنید، بازیکنان واقعی هستند. ساخت یک بازی آن‌لاین بدون شک چالش‌های بزرگی را مقابل بتسدا می‌گذارد. بااین‌حال، می‌دانیم که باکمی تنظیم و بررسی بازخورد بازی‌کننده‌ها، فال‌آوت ۷۶ این ظرفیت را دارد تا به یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های آنلاین تبدیل شود. شما می‌توانید این بازی آن‌لاین را روی پلتفرم: PS4 / Xbox One / PC بازی کنید.  
**
14 ) بازی Overkill’s The Walking Dead
بازی Overkill’s The Walking Dead یک اکشن تیراندازی اول‌شخص است و بازیکنان باید در قالب یک گروه چهار‌نفره، اهداف مختلفی را به انجام برسانند. براساس صحبت توسعه‌دهندگان بازی، همکاری بازی‌کننده‌ها با یکدیگر نقش بسیار مهمی در روند بازی دارد. رابرت کرکمن یعنی خالق مجموعه مردگان متحرک هم در ساخت بازی Overkill’s The Walking Dead همکاری کرده است. این بازی روی پلتفرم: PS4 / Xbox One / PC قابل‌اجراست. 
**
15 ) بازی  Command and Conquer: Rivals
این بازی برخلاف نسخه‌های پیشن روی تلفن‌همراه اجرا می‌شود. ولی به‌هرحال این مجموعه آن‌قدر بزرگ است که معرفی نسخه جدید آن‌یکی از جایگاه‌های این فهرست را به خود اختصاص بدهد. Command and Conquer: Rivals که بلافاصله پس از معرفی یک نسخه پری آلفا از آن برای اندروید در دسترس قرار گرفت، درواقع یک بازی تلفن‌همراه رایگان است که در آن، دو بازیکن در برابر هم قرار می‌گیرند. هر بازیکن یک پایگاه دارد و در وسط میدان نبرد هم شاهد چند نقطه کنترل هستیم که کنترل کردن آن‌ها، باعث می‌شود موشک اتمی وسط نقشه به نفع شما شلیک شود. حال باید سعی کنید با کنترل کردن این نقاط، زودتر از رقیب پایگاه او را از بین ببرید و پیروز شوید. تاریخ انتشار این بازی نامشخص است اما این را می‌دانیم که قرار است روی دو پلتفرم: اندروید و آیفون قابل‌اجرا باشد. 
**
16 ) بازی Daemon X Machina
 سازنده این بازی نینتندو قول شرکت‌های بازی است. این شرکت در همین مدت‌زمان کم بازی‌های جذاب زیادی را نمایش داد که یکی از آن‌ها، Daemon X Machina بود. این بازی اکشن که به نظر می‌رسد گیم‌پلی بسیار هیجان‌انگیزی داشته باشد، برای کنسول نینتندو سوییچ در دست توسعه قرار دارد و در آن، شاهد نبرد‌هایی با محوریت موجودات مکانیکی عظیم‌الجثه خواهیم بود که هرکدام، قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد خودشان را دارند و حسابی شما را به چالش خواهند کشید. این بازی برای انتشار در سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی‌شده است و احتمالا به‌مرور زمان، اطلاعات دقیق‌تری از آن ارائه خواهد شد.
**
17 بازی SoulCalibur VI 
بعد از چهار سال وقت آن رسیده تا این بازی خودی نشان دهد و برای اولین‌بار در مجموعه بازی‌ها را در کنسول‌های نسل هشتم ظاهر شود. سری «سول کالیبور» (SoulCalibur) همیشه به‌عنوان یک بازی مبارزه‌ای شناخته‌شده که اساس آن بر مبنای  مبارزات با شمشیر بوده است و این نسخه هم از این قاعده مستثنا نیست. مثل رسم همیشگی این مجموعه، در نسخه ششم هم یک کاراکتر مهمان نام‌آشنا حضور دارد و این کاراکتر «گرالت» از سری بازی‌های «ویچر» (The Witcher) است. جدا از این، نام کاراکترهای قدیمی این مجموعه هم در بین شخصیت‌های بازی به چشم می‌خورد. بازی Soulcalibur VI بخش داستانی هم خواهد که متأسفانه اطلاعاتی زیادی از آن به بیرون درز نکرده و فقط می‌دانیم که داستان این قسمت با قسمت اول این سری در ارتباط است. این بازی روی پلتفرم: PS4 / Xbox One / PC قابل‌اجراست. 
**
18 بازی Darksiders III
شما در این بازی باید دنیا را از 7 (Seven Deadly Sins)گناه پاک‌کنید و آرامش را به دنیا برگردانید. نقش «فیوری» (Fury)  را در سومین قسمت از سری بازی‌های «دارک‌سایدرز» بازیکنان بازی می‌کنید. اگر نسخه‌های قبل را تجربه کرده باشید، حتما می‌دانید که فیوری در اصل خواهر «وار» (War) است. در دارک‌سایدرز ۳ بازهم شاهد عناصر همیشگی این سری هستیم؛ مبارزه با غول‌ها، حل کردن پازل‌ها یا سکوبازی البته به ساده ترین حالت ممکن‌اش مثل گذشته در این بازی هم حضور پررنگی دارند و بازی‌کننده‌ها دائما با آن‌ها درگیرند. البته این به معنای تکراری بودن بازی نیست و حداقل می‌توان گفت که سلاح جدید فیوری تنوع خوبی به روند بازی داده است. فیوری مجهز به یک شلاق ویژه است که جدا از سبک مبارزه خاص خود، می‌توان از آن در حل کردن پازل‌ها هم استفاده کردند. 
**
19 بازی Battlefield V
بازی‌های جنگی طرف دارهای خاص خودش را می‌خواهد و باید به این نوع از بازی‌ها علاقه‌مند بود. بتلفیلد هم از همان بازی‌های جنگی است که داستان جنگ جهانی دوم را نقل می‌کند. داستان Battlefield V در طول جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد و همانند نسخه قبل، این بار هم در بخش داستانی کنترل چند کاراکتر را به دست خواهید گرفت و شاهد روایت داستان‌های مختلفی از این جنگ خواهیم بود. بر اساس گفته سازندگان، بخش داستانی این بازی از هر نظر احساسی‌تر است اما بخش چندنفره‌ Battlefield V دستخوش تغییرات زیادی شده که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به حالت بتل رویال اشاره کرد. شخصی‌سازی سربازها و تجهیزات بخش مهمی از حالت چندنفره را تشکیل خواهد داد. الکترونیک آرتز مدتی پیش اعلام کرد که دیگر خبری از Season Pass در این نسخه نخواهد بود و تمام محتویات پس از عرضه (ازجمله نقشه‌ها) به‌رایگان ارائه خواهند شد. این بازی روی پلتفرم PS4 / Xbox One / PC قابل‌اجراست.  
**
20 بازی  Assassin’s Creed Odyssey
یوبیسافت یونان باستان را در این بازی تاریخی به زیبایی به تصویر کشیده است. ازاین‌رو نباید منتظر دیدن لباس‌ها و سلاح‌های معروف این سری از جمله «هیدن بلید» در این نسخه باشیم. جدا از تغییرات که در شماره قبلی این بازی شاهد بودید، بازی Assassin’s Creed Odyssey یک نقش‌آفرین است و به‌خوبی این فاکتور را اجرا کرده است؛ مثل سیستم انتخاب دیالوگ یا پایان‌های مختلف، کوئست‌های اصلی و فرعی زیاد که شما را دنبال خود می‌کشد. می‌توان در Odyssey از بین دو کاراکتر اصلی موجود (الکسیس و کاساندرا) یکی را به‌دلخواه انتخاب کرده و داستان را با او تجربه کنید. شما می‌توانید داستان را یک‌بار از دید الکسیس و بار دیگر از دید کاساندرا ببینید. شما می‌توانید این بازی را روی پلتفرم‌های PS4 / Xbox One / PC بازی کنید. 
**