روش جدید زندگی با امکانات پیشرفته
با هوشمندترین خانه‌های جهان آشنا شوید!
خانه‌های سخنگو
خانه‌های هوشمند از خارج همانند دیگر آپارتمان‌ها به نظر می‌آید اما این خانه‌های جدید در سئول با فناوري فکر ساخته می‌شود. سیستم تلویزیون بعضی از این خانه‌ها به سیستم کلی متصل است و به‌عنوان ‌مثال زمانی که ماشین لباسشویی کار خود را تمام می‌کند، فرد از این مسئله اطلاع می‌یابد. کره‌ای‌ها در این سال‌ها سعی داشته‌اند تا با اختراعات؛ کشور خود را به‌جای بهتر برای زندگی تبدیل کنند. آن‌ها موفق شدند تا با در دست داشتن مهم‌ترین و به‌روزترین فناوري‌ها در جهان خانه‌های تمام هوشمند را بسازند. همچنین وقتی فردی به دیدار صاحب‌خانه می‌آید، وی می‌تواند پیشاپیش تصمیم بگیرد که با او ملاقات داشته باشد یا نه. از خارج آپارتمان هم با استفاده از کنترل از راه دور می‌تواند به این سیستم دسترسی داشت و حتی می‌تواند مشاهده کرد که وقتی صاحبخانه از محوطه دور است چه کسی قصد ورود به ساختمان را دارد. شرکت معروف الکترونیکی LG حامی اصلی اجرای این پروژه‌ها در خانه‌های هوشمند کره‌جنوبی است و قصد دارد همه‌ساله در حدود 30 هزار خانه مشابه را برای زندگی آماده‌سازی کرد اما صاحبخانه‌های هوشمند این شهر دارای رایانه‌های شخصی کوچکی‌اند که به دور مچ دست‌ بسته می‌شود و با استفاده از آن می‌توان وسایل را خاموش و روشن و درها را باز کرد و همچنین موقعیت فردی که این ساعت را به همراه دارد در همه حال دنبال کرد. در خانه‌های آینده همه‌چیز با صدا فعال می‌شود و یخچال‌ها مجهز به سیستمی است که فاسد بودن غذاها را مشخص می‌سازد. این ویژگی از طریق بسته‌بندی غذاها امکان‌پذیر است. به‌طوری‌که این بسته‌بندی‌ها به برچسب‌های رادیویی یا RFID مجهز است و در هربار عبور از مقابل در یخچال کنترل می‌شود. آینه جارختی اتاق‌خواب، صاحبخانه را از برنامه روزانه مطلع می‌سازد. همچنین این آینه به وی کمک می‌کند تا لباس‌های خود را انتخاب کند.
**
دیگر نیاز به خدمتکار نیست
 شاید خیلی از افراد کارهای زیادی را برای انجام دادن داشته باشند به همین دلیل نتوانند به کارهای خانه برسند به همین منظور از خدمتکار یا پرستار بچه برای پیش بردن کارهایشان استفاده می‌کنند اما همیشه این روش جواب نمی‌دهد. خانه‌های هوشمند دیگر نیازی به خدمتکار ندارند برای این‌که روبات‌ها در آن‌همه کاره هستند. شما می‌توانید از روبات‌های آشپز، خدمتکار، پرستار و ... برای پیشبرد کارهای خود استفاده کنید.  
**
 آزمایشگاه‌های سیار
باوجوداین خانه‌ها دیگر نیازی نیست که به آزمایشگاه بروید. فقط کافی است که وارد سرویس‌های بهداشتی بشوید؛ بعد از اتمام کار آزمایش شما آماده است. این سرویس‌های بهداشتی سخنگو مجهز به سیستم آزمایشگاهی‌اند و هر نوع بيماري را از دیابت گرفته تا بیماری دشوار تشخیص می‌دهند. اگر این سیستم چیز مشکوکی را در آزمایش‌تان تشخیص دهد، سریعا به پزشک معالج‌تان پیام می‌فرستد تا او هم در جریان سلامتی‌تان قرار بگیرد. به این‌صورت شما می‌توانید همیشه از سلامت خود باخبر باشید. شاید کمی ترسناک به نظر برسد اما این فناوري به‌زودی در بین مردم سئول عمومی می‌شود. توالت فرنگی هوشمند به ‌غیر از آزمایش قادر است تا به هنگام نزدیک شدن کاربر در را به‌صورت اتوماتیک باز کند، نشیمن‌گاه را قبل از استفاده گرم کند و پس از اتمام کار به‌صورت اتوماتیک در آن بسته می‌شود. 
**
 تنظیم سیستم هوای خانه به‌صورت هوشمند
سیستم کنترل تهویه هوا و تاسیسات تهویه مطبوع این امکان را برای بهره‌برداران و صاحبان خانه هوشمند فراهم می‌کند تا تاسیسات تهویه مطبوع ساختمان را در فصول مختلف سال و ساعات مختلف شبانه‌روز به‌صورت اتوماتیک بدون نیاز به حضور اپراتور و نیروی انسانی کنترل كنند. یکی دیگر از هوشمندسازی داخل خانه‌ها در کره‌جنوبی به تخمین میزان آلودگی، خشکی یا رطوبت خانه است. همچنین با سردوگرم شدن هوا همیشه ما سیستم گرمایش و سرمایش را به‌صورت دستی عوض می‌کنیم اما باید بگوییم که در خانه‌های هوشمند این کار به‌صورت خودکار انجام می‌شود. شرایط کارکرد سیستم کنترل تهویه هوا براساس سناریوهای از پیش تعریف‌شده متناسب با دما و شرایط محیطی در ساختمان تنظیم می‌شود به همین دلیل این سیستم می‌تواند بدون نیاز به سرکشی و نظارت در تمامی لحظه‌ها هوای مطبوع موردنظر را در تمامي فضاهای ساختمان تامین كند. بسته به نوع کاربری که ساختمان دارد،کنترل شرایط محیطی ساختمان اعم از دما، رطوبت،گرمایش و سرمایش فصلی، کنترل آلاینده‌های سیال در هوا، کنترل هوای تازه به نسبت حضور افراد در ساختمان و بسیاری از پارامترهای دیگر با استفاده از سیستم کنترل تهویه هوا هوشمند امکان‌پذیر است. کنترل هوشمند، سیستم کنترل تهویه هوا در ساختمان علاوه بر این‌که منجر به کاهش خطای نیروی انسانی می‌شود، در افزایش دقت و سرعت تنظیم شرایط محیطی هم موثر است.
**
اسپیکر بلوتوث
تمامی خانه‌های هوشمند کره‌ای به‌تازگی با یک اسپیکر بلوتوث به نام «الکسا» کنترل می‌شوند.  الکسا می‌تواند مستقیما با بسیاری از دستگاه‌های هوشمند ارتباط برقرار کند و همین‌طور با استفاده از دستورهاي شرطی می‌توانید دستورهاي جدیدی را برای او تعریف کند.
**
خانه‌تان را زیر نظر داشته باشید
 با دوربین‌های امنیتی که داخل این خانه‌ها کار گذاشته‌شده صاحبخانه می‌تواند از راه دور تصاویر منزلش را تحت نظارت داشته باشد و این هوشمندسازی برای زیر نظر داشتن منزل، حیوانات خانگی و حتی کودکان خردسال بی‌نظیر است اما توانایی‌های این دستگاه بیشتر از این حرف‌هاست. این دوربین می‌تواند با استفاده از کنترل به شما امکانات خانه‌داری را از طریق وسایل داخل منزل بدون توجه به موقعیت مکانی بدهد. خود دوربین هم با داشتن صفحه دیجیتالی، قابلیت چرخش و زوم، بسیار فوق‌العاده به نظر می‌رسد. به‌علاوه، قابلیت دید در شب قدرتمند و میکروفن دوطرفه این امکان را می‌دهد با افرادی که زير نظر کاربرند مکالمه صوتی داشته باشند. در سال‌های آینده رویدادهای مربوط به خانه‌های هوشمند از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار خواهد شد. برنامه شرکت‌های مانند ال‌جی و سامسونگ در 10 سال آینده به این خانه‌های هوشمند اختصاص داده‌شده است. 
**
جاروبرقی‌های هوشمند
روبات‌های جاروبرقی در این نوع از خانه‌ها هوشمندتر از همیشه شده‌اند. سیستم مکان‌یابی لیزری روبات جاروبرقی و طراحی U شکل آن‌ها حاکی از این است که این دستگاه‌ها می‌تواند به تنگ‌ترین گوشه‌های منزل و مقابل دیوارها برسد که این کار در توان روبات‌های دایره‌ای شکل تاکنون نبوده است. سیستم وای‌فای درون دستگاه به صاحبخانه این امکان را می‌‌دهد که روبات را از طریق اپلیکیشن‌ها و روی گوشی هوشمند کنترل کنند و از هر نقطه جهان، منزلت خود را جارو کنند. البته امروزه روبات‌های جاروبرقی لازم هستند اما کافی نیستند! اما فقط جارو کردن در این خانه‌های کافی نیست. روبات‌های سیستم گردگیری و پاک کردن زمین بسیار کوچک، بی‌صدا هستند و بعد از هر بار جارو کردن به‌صورت اتوماتیک روشن می‌شوند و شروع به تمیزکاری می‌کنند. 
**
تبدیل رویاها به واقعیت
در ادامه باید گفت که این سیستم فوق‌العاده نه‌تنها در کارهای خانه به شما کمک می‌کند بلکه اگر بخواهید از خانه بیرون بروید و هوا برای یک ساعت آینده بارانی باشد به شما پیشنهاد بردن یک چتر را می‌دهد. تمام این کارها فقط با پوشیدن یک دستبند روی مچ دست امکان‌پذیر است. به همین راحتی شما کنترل همه‌چیز را در دست خواهید داشت. دیگر زمان داستان‌هایي که با خواندن یک جادو در را می‌توانستند باز کنند، تمام‌شده است. فناوری این رویا را هم به واقعیت بدل کرده است. شما حتی می‌توانید با جی‌پی‌اس اعضای خانواده‌تان را در هر جای که باشند، مشاهده یا ردیابی کنید.